Йога практика или фитнес – кой е по-добрият начин да отслабнете

Home/este/Йога практика или фитнес – кой е по-добрият начин да отслабнете

Йога практика или фитнес – кой е по-добрият начин да отслабнете

С все по-забързаното ежедневие, в което живеем, йога практиката започна да заема подобаващо място в живота ни. Постигането на душевно и физическо спокойствие ни кара да се насочваме все по-често към корените на тази древна индуска практика.

Неслучайно упражненията за релаксация на тялото и ума се радват на  голям интерес у нас – свидетели сме на откриването на нови студиа, посещения на гурута в индийската практика и разбира се, масов интерес към практикуването на тази древна система.

Йога гони стреса и депресията и ни кара да постигнем баланс и да живеем в мир със себе си. Сигурно си спомняте как главната героиня на Елизабет Гилбърт в добилата световна популярност книга „Яж, моли се и обичай“ се потопи в древните йога ритуали в далечен индийски ашрам, за да постигне „нирвана“ след разтърсващ емоционален период в своя живот. Е, дали поради подобни причини се насочваме към йога практиките или подтикнати от една доста по-прозаична причина – а именно претовареното ни ежедневие, в крайна сметка това няма особено голямо значение. Важен е резултатът – а ако той съчетава освен душевен мир и физически релакс, намаляване на стреса, както и чисто физически ефекти от практиката, като например намаляване на теглото и лечение на затлъстяването, това безспорно би добавило точки в полза на йога.

Ако целта ви обаче е само да намалите теглото си, може би трябва да се замислите. За разлика от връзката между гимнастиката и намаляването на тегло, които са ясно установени и доказани от практиката, ефектът на йога върху загубата на тегло е все още по-малко ясен, твърдят експертите в областта на здравословния начин на живот.

Отслабване във фитнес залата

Основната тайна за загубата на тегло всъщност не е никаква тайна, а много ясно формулиран физически закон: изгаряйте повече калории, отколкото приемате. Във фитнес залата това се прави по два основни начина. Аеробната дейност, като например ходене или бягане по / на пътека, елиптичните тренажори или групови спининг тренировки, води до усилено изгаряне на калории. Тренировките със съпротивление от своя страна водят до изграждане на мускулна маса , която, в сравнение с мазнините, изисква повече енергия, за да бъде поддържана.

Йога и отслабване

Движенията при йога практиките са много по-бавни от много други видове упражнения. В повечето случаи йога не повишава достатъчно сърдечния ритъм, за да може да се  определи като стимулираща сърдечно-съдовата дейност / аеробна тренировка. Според изследвания, човек с тегло 68 кг изгаря около 240 калории на час, докато практикува йога. Същият човек би изгорил 360 калории за един час аеробно упражнение. От друга страна обаче, фините и спокойни движения на йога могат да помогнат да контролирате теглото си. Според някои йога учители психологическите ползи от практикуването на йога включват спокойствие на мисълта и духа и преосмисляне на връзката на човека с тялото му. А това означава, че  ще подобрите разбирането на  тяло си и неговите нуждите . Йога предполага също, че практикуването на различни силови йога пози, като например поза диагонал и други, помага за изграждане на мускулна маса.

Ащанга йога или Бикрам йога /йога практика, която се практикува в зала на определена температура и влажност.

Някои йога практики са по-натоварващи от други и изискват повече усилия. Отличен пример за това е т. нар. Ащанга йога. Това е древна йогийска система, описана от Вамана Риши и в буквален превод „ащанга“ означава „осем нива“. За практикуването на този тип йога всяка асана трябва да се изпълнява бавно и хармонично, и да бъде в синхрон с движението. Същевременно, всяко движение отговаря на дишане и издишане, което води и до ускоряване на сърдечния ритъм.

Друга практика, изискваща солидна доза усилия, е Бикрам йога, която представлява серия от 26 пози. Това, което отличава Бикрам йога от другите типове йога обаче е фактът, че тя се извършва в горещи и влажни помещения. Така тялото става по-гъвкаво и се намалява рискът от наранявания.

Според експерти по йога тези по-интензивни йога практики могат да увеличат телесната топлина и потенциално да доведат до изгаряне на повече калории.

Комбиниран подход

Най-разумният подход за постигане на цялостно благосъстояние на тялото и духа ви е чрез интегриране в живота ви и на двете активности – както фитнес, така и йога, съветват експертите. Аеробните упражнения ще поддържат сърцето ви здраво и силно и ще ви помагат да изгаряте калории. Редовните тренировки ще ви помогнат да поддържате мускулите си силни и да се чувствате бодри в ежедневните си дейности. От друга страна, йога може да ви помогне да „разтегнете“ мускулите си, да подобрите баланса, издръжливостта и силата на тялото си и да намалите нивото на стрес. Ако стресът ви е по-малко, това ще ви помогне да устоите на изкушението да посегнете към кутията с понички или към шоколада, когато нещата не вървят по план. А за да намалите разходите си, най-добре е да изберете фитнес зала, където се предлагат и курсове по йога. Определено Есте Фитнес & Спа може да ви предложи и двете. В залите на центъра можете да се насладите както на силова гимнастика, така и на спокойния и разпускащ ритъм на различни йога практики, пилатес и функционални и кондиционни тренировки. А уютният протеинов бар ще ви помогне да релаксирате след изтощителните фитнес тренировки и да заредите тялото си с подкрепящи протеинови напитки. Опитайте! Със сигурност няма да съжалявате 🙂