Направете кожата на лицето си отново сияйна след зимния стрес, част I

Home/este/Направете кожата на лицето си отново сияйна след зимния стрес, част I

Направете кожата на лицето си отново сияйна след зимния стрес, част I

Правите ли пролетно почистване на дома си всяка година, за да внесете свежест след дългата и сива зима? Със сигурност бихме заложили на отговор „да“ и вероятно няма да сгрешим.

Пролетта е сезон, който свързваме с възраждане на живота, енергията и новите възможности, и е време, когато преподреждаме нещата около нас и градим с ентусиазъм плановете си.

Нашето тяло също се събужда след дългата и мързелива зима, ставаме по-активни, метаболизмът ни се ускорява, което ни помага да намалим теглото си и ни позволява да влезем отново в така любимата си пролетна рокля на цветя! Нека обаче не забравяме, че нашата кожа също се нуждае от събуждане. След дългите зимни месеци и студено време със сигурност чувствате кожата си суха. И не само я чувствате – тя най-вероятно е точно такава. Но… не се отчайвайте! Подготвили сме специално за вас 20 лесни за следване съвета, които ще ви помогнат да направите кожата си отново жива, свежа и здрава и ще ви накарат да се почувствате комфортно в тялото си. Ако пък към тях прибавите и специално съобразени с вашия тип кожа процедури в специализиран спа център, ефектът ще бъде поразителен.

Пригответе се, започваме с номер 1:

1. Отървете се от горещите душове

Горещият душ е характерен за зимата, но не е обичайно хората да се потапят в горещата вана или да вземат горещ душ през пролетта, защото това би било релаксиращо за тях. С една дума, това е грешен ход от ваша страна! Въпреки че горещият душ успокоява кожата, той я прави и по-суха. Затова заложете на душ с хладка вода. Той ще подобри вашето кръвообращение, ще ви помогне да се отпуснете и да предотвратите увреждане на кожата си.

2. Пийте достатъчно вода

Ако целта ви е да подобрите качеството на кожата си и да я направите здрава, младежка и сияйна, тогава не бива да подценявате хидратацията на своето тяло като елемент от този процес. При това важен елемент, тъй като влагата и хидратацията вървят отвътре навън. Приемането на вода е от съществено значение както за цялостното ви здраве, така и в частност за състоянието и жизнеността на вашата кожа.

Не са малко проучванията в клиничната, козметичната и изследователската дерматология, които доказват, че по-високият прием на вода има положителен ефект върху нормалната физиология на кожата. Имайки предвид научните доказателства за благотворното влияние на водата върху здравето на кожата, просто трябва да се стремите и да пиете достатъчно вода през целия ден.

Повечето хора са свикнали да пият вода само когато са жадни, но имайте предвид, че в този момент тялото ви е вече в известна степен дехидратирано. Стремете се да пиете около 8 чаши вода през целия ден, на малки глътки. Добра идея е също така да изтеглите приложение на телефона си, което ще проследява приема ви на вода и ще ви напомня колко чаши ви остават да изпиете за деня, съобразено с теглото и дневния ви режим.

3. Не разтърквайте очите си

Да потъркате очите си, когато ви сърбят, изглежда напълно естествено действие и със сигурност е доста успокояващо. Но е грешно! Кожата на лицето ви е деликатна, особено областта около очите, и е склонна към увреждане. Не само че бихте могли да увредите роговицата на очите си, но това действие повлиява и зоната под очите. За да сте сигурни, че очите ви ще бъдат здрави и ще изглеждат добре и тази пролет, а околоочният ви контур няма да се отпусне, забравете за търкането на очите си и се насочете към компресите. Разполагате с почти неограничени възможности за избор: можете да поставите върху клепачите си торбички с чай от лайка (разбира се, охладени), памучета с различни тонизиращи билкови отвари за очи или просто влажна кърпа.

4. Внимавайте с алкохола

Пролетта и лятото са сезоните, когато сме склонни да бъдем по-социални и да се забавляваме с приятели, колеги и семейството си. Бъдете внимателни с алкохола обаче.

Алкохолът дехидратира кожата ви и затруднява приемането на редица силно необходими за нея хранителни вещества, които я правят здрава. Освен дехидратиране на кожата, алкохолът може да увеличи риска от розацея, а някои научни изследвания показват, че консумацията на алкохол може също така да увеличи риска от меланома.

Добре е да имате предвид, че грижата за кожата през пролетта (и през всеки друг сезон) надхвърля рутинните хигиенни процедури, които правите сутрин след ставане от сън или вечер преди лягане. Вашият начин на живот също е от голямо значение. Така че, за да избегнете дехидратация и повишен риск от различни кожни заболявания, ограничете консумацията на алкохол.

5. Защитете се от слънчевите лъчи

Не чакайте лятото, за да започнете да използва слънцезащитни продукти. Вредните ултравиолетови лъчи действат през цялата година и затова, според съвета на дерматолозите, е добре да използвате слънцезащитни продукти целогодишно. UV лъчите нарушават структурата на колагена и еластиновите влакна, като по този начин ускоряват процеса на стареене на кожата. Не е нужно да споменаваме, че слънцето може да повлияе неблагоприятно на кожата ви и по много други начини. Нанасяйте слънцезащитно средство преди да излезете навън.

6. Добавете влага в дома си

Чудите ли се защо чувствате кожата си суха и белеща се? Основният виновник за това състояние е недостатъчната влажност в помещенията през зимата. И ако не се погрижите да отстраните този проблем, външният ви вид няма да е особено свеж. Не е нужно да чакате лятото с неговата висока влажност, за да помогнете на кожата си да се възстанови. Просто се снабдете с овлажнител на въздуха вкъщи (защо не и една купичка с вода, поставена някъде в стаята), за да усетите забележимо как текстурата на кожата ви ще се подобри. При това доста бързо, особено ако поставите овлажнителя в спалнята си и позволите на кожата си да се възстановява, докато спите.

7. Не забравяйте шията и деколтето

Прилагате ли продукти за грижа за кожата на шията и деколтето, или рутинните ви действия са съсредоточени предимно около лицето? Можем да се опитаме да отгатнем отговора – както повечето от нас, вероятно обръщате основно внимание на лицето си. Е, замислете се – деколтето и шията са изложени на влиянията на околната среда точно толкова, колкото лицето ви, особено ако времето е топло, каквото е през пролетта, и не е нужно да се „опаковате“ в дрехи.

Кожата на гърдите и шията се нуждае от адекватна грижа и подхранване, точно както и лицето ви, и затова е добре да ползвате тоник за почистване, тонизиране, овлажнител и всякакви други козметични средства за тези конкретни области. В края на краищата, кожата на шията и деколтето също е чувствителна и склонна към бръчки, стареене и сухота. И за да сте сигурни, че тези области съответстват на младежкия външен вид на лицето ви, трябва да ги включите в рутинните си ежедневни процедури.

8. Изберете течни гримове

Възстановете лъчезарната визия на кожата си чрез помощта на продуктите в чантата си за грим. Леко подчертаване с малко сенки и руж прави чудеса. Заложете обаче на течни версии на продуктите за грим, а не на прахообразни. Не забравяйте, че кожата ви все още се възстановява от дългата и сурова зима, която я е направила суха и безжизнена. Прилагането на продукти в прахообразна форма, особено ежедневно, допринася за увеличаване сухотата на кожата и не й позволява да се възстанови. Ето защо е добре да се спрете на течна основа за грим, сенки, руж и др. Тук не е е нужно да споменаваме и всеизвестния факт, че прахообразните гримове ви правят да изглеждате по-стари, докато течните продукти могат да допринесат за младежкия ви външен вид.

9. Хидратирайте кожата си правилно

За да бъде кожата ви подхранена, здрава и гладка, трябва да направите така, че тя да е добре хидратирана – както на лицето, така и на тялото. Често срещана грешна представа е, че овлажняващите козметични продукти, които ползвате през зимата, са идеални за пролетта и лятото, и обратно. Тъй като кожата през зимата е по-суха, тя се нуждае от овлажнител на основата на масла. По-топлото време обаче изисква използване на овлажнител на водна основа с бързо усвояване, така че да не се запушват порите. За да си осигурите подходящо подхранване на кожата през пролетта, използвайте овлажняващи продукти на водна основа, като ги нанасяте в рамките на 1–2 минути, след като сте взели душ или вана.

10. Обърнете специално внимание на краката си

Сезонът на сандалите предстои. А това означава, че трябва да обърнете по-голямо внимание на деликатната кожа на стъпалата си. Ексфолирайте ги няколко пъти в седмицата, за да премахнете мъртвите кожни клетки, и използвайте крем за крака всеки ден. За да излекувате напуканите пети и да постигнете гладки секси крака, е добре да използвате по-гъсти кремове на маслена основа и да ги разтривате вечер в кожата на стъпалата си с плавни кръгови движения, след което обуйте леки чорапки за през нощта. Така, когато се събудите на следващата сутрин, ще се учудите колко меки и гладки са стъпалата ви.

Уморихте ли се от съвети? ☺ Вероятно не, но пък ние ще опитаме да застопорим любопитството ви за кратко на този етап и след няколко дни ще ви разкрием другите 10 тайни за красива и сияйна кожа през пролетта.

А дотогава се погрижете за кожата си, време е, пролетта вече се вихри навън с пълна сила. Дали ще се подложите на разкрасяващите и релаксиращи процедури у дома, или ще се доверите на опитните ръце на козметиците в изисканата атмосфера на Есте Фитнес § Спа, решението е ваше. От нас е само уверението, че с избора на експертите в екзотичния спа център няма да сгрешите!