10 съвета за здравословно лято

Home/este/10 съвета за здравословно лято

10 съвета за здравословно лято

Лятото най-сетне е тук! Напоителните пролетни дъждове и мрачното сиво небе останаха в юни и вече е време да разпалим барбекютата, да изровим банските и да се отдадем на заслужена почивка на плажа или край басейна.

За много от нас обаче лятото носи съблазънта на сладоледа, прекаленото излагане на слънчевите лъчи в стремежа си да направим хубав тен и разбира се – леността и пренебрегването на движението и редовните упражнения.

Как да съчетаем примамките на лятото с желанието да поддържаме здравословен начин на живот, дори в горещите знойни летни месеци, така че да запазим тонуса си и да се радваме пълноценно на лятото? Въпрос, който всички ние си задаваме в началото на всеки летен сезон.

Ето 10 съвета, които нашият екип подбра специално за вас:

Грижете се за кожата си и нанасяйте слънцезащитен крем

Важно е да използвате слънцезащитен крем с фактор най-малко SPF 30, за да защитите кожата си от вредните ултравиолетови лъчи. За чувствителна кожа е най-добре да се ползват слънцезащитни продукти на минерална основа. Не се излагайте на слънце в пиковите часове между 10 и 16 ч., за да сведете до минимум вредното ултравиолетово облъчване. Ако възнамерявате да бъдете под слънчевите лъчи за по-дълъг период, полагайте върху кожата си слънцезащитен крем на всеки 2 до 3 часа. И не забравяйте – цялостната грижа за кожата с подходящи за вас продукти и кремове не трябва да бъде изоставяна и през лятото.

Пийте много вода

През горещите летни месеци топлината и изпотяването могат да оставят тялото ви дехидратирано. Липсата на вода е вредна за организма и може да предизвика желание за храна, когато всъщност не сте гладни. Изключително важно е да поддържате тялото си хидратирано, като пиете най-малко осем до девет чаши вода на ден. Не желаете – досадно ви е да пиете толкова много вода и да си напомняте непрекъснато да го правите? Не се тревожете, има решение. Просто добавете малко нискокалоричен овкусител към водата, например парче плод, или изберете някои здравословни алтернативи като зелен чай или кокосова вода.

Пазете се от „здравословни“ смутита

Плодовите смутита са чудесен начин да си набавите своите „пет порции плодове и зеленчуци“ на ден и да се поддържате свежи през цялото лято. Внимавайте обаче със смутита, направени със сладолед, тъй като те могат да бъдат изключително калорични.

Едно здравословно смути трябва да бъде направено от плод, сок, нискомаслено кисело мляко и лед. Използвайте всякакъв плод, който имате подръка или сте замразили във фризера, и сложете всичко в блендера, за да приготвите перфектната лятна напитка.

Ексфолирайте кожата си

Лятото означава увеличаване на мъртвите клетки на кожата, затова е важно да ексфолирате кожата си, за да я поддържате гладка и мека. Не е нужно да купувате скъпи продукти, за да постигнете желания летен блясък. Просто използвайте кесе за леко изтъркване, направете свой собствен ексфолиращ лосион с помощта на шепа овесено брашно и кисело мляко, а защо не и да отделите време за релаксираща процедура в спа център.

Продължавайте с режима на упражненията

Преди да решите да скриете спортните си обувки в гардероба, спомнете си, че упражненията не трябва да спрат през лятото поради високите температури. Вместо да спортувате навън обаче, променете навика си и се насочете към упражнения на закрито. Започнете да посещавате редовно фитнес залата, запишете се в клас по гимнастика или просто съберете група приятели за следобедни упражнения у дома с DVD със записана спортна тренировка.

Мокрете се

Лятото е идеалното време да се мокрите! Заменете досадните кросове навън от студените зимни месеци с лятно плуване в басейна наблизо или в този в гимнастическата зала. Започнете с плуване в продължение на 10 минути и увеличавайте времето през следващите седмици, като смесвате последователно кроул, бруст или плуване по гръб, за да извършвате своите кардио тренировки. Една 30-минутна сесия от подобна тренировка за цялото тяло изгаря почти 400 калории! Ако обиколките на басейна не са вашето любимо нещо, присъединете се към клас по водна аеробика или създайте ваша собствена тренировка с подскоци, ходене или джогинг във водата.

Консумирайте зехтин

Зехтинът е здравословна мазнина, съдържаща есенциални мастни киселини, които помагат на кожата да устои на уврежданията, породени от UV лъчите. Тези мастни киселини са също така част от клетъчните мембрани. Те задържат влагата, която тялото ви губи поради топлината и потенето през лятото. За да предпазите кожата си и да я поддържате еластична, консумирайте 1 супена лъжица зехтин дневно или я добавете към здравословната си салата или рибно блюдо. Така ще получите всички тези важни есенциални мастни киселини.

Защитете лъскавите си къдрици

Косата ни страда много през лятото. Изложена на постоянно нагряване, увреждане от слънцето и хлора в басейна, в края на вашата лятна ваканция тя може да се окаже изтощена, загубила блясъка си и суха. Ако планирате да плувате много през лятото, препоръчително е да използвате антихлорен шампоан и балсам за неутрализиране на хлора, останал по косата ви. Ако е възможно, намалете до минимум използването на сешоари и уреди за изправяне на косата. Най-добре изсушвайте косата си с хавлиена кърпа, нанасяйте качествени продукти за коса и се наслаждвайте на морските летни вълни.

Яжте здравословно около басейна

Когато слънцето е най-силно, идеята да потърсите най-близкото място, където ще ви предложат разхлаждащ сладолед, е изкусително примамлива. Останете силни и не се поддавайте! Но за целта ще трябва да се подготвите предварително, като заредите хладилната си чанта със здравословни закуски и сокове. Напълнете чантата с бутилирана вода, кутия с лед, сандвичи, зеленчукови пръчици, кисело мляко и безкрайни количества плодове.

Намерете си ново хоби

Лятото е идеалното време за нова активност. Градинарството например е чудесен начин да се насладите на дейности на открито и заедно с това ще ви помогне да изгорите калории! Засаждането на градинка с билки е фантастичен начин да се потрудите сред природата и да си осигурите пресни подправки за летните си ястия.

Ако пък градинарството не е вашата страст, тогава вземете малко вдъхновение от тениса например и опитайте силата на вашия бекхенд. Пилатес също е перфектната алтернатива на работата в градината. Разстелете постелката си на открито и се позабавлявайте, като опитате някои специфични техники от пилатес.

Лятото е време за активности – било то плуване, гимнастика, градинарство или каквото ви харесва. Зареждайте се с настроение, събирайте слънце и топлина за зимата и се наслаждавайте на багрите, уханията, свободата и емоциите на лятото.