Как да подготвим организма си за предстоящия нов сезон

Home/este/Как да подготвим организма си за предстоящия нов сезон

Как да подготвим организма си за предстоящия нов сезон

сезон, есен, организъм, съвети

Есента ­- най-пъстрият сезон от годината, настъпва след броени дни. Колкото и да обичаме слънчевото лято и високите температури, сезонната промяна е неизбежна и трябва да се адаптираме към нея колкото е възможно по-скоро. Освен красотата на есента, новият сезон носи по-хладно време, чести дъждове, мъгливи дни и силен вятър. Рязкото застудяване прави вирусите по-активни, а в сегашната епидемична обстановка е необходимо да сме особено внимателни в грижите за своето здраве.

Не само вирусите обаче са опасни при прехода от един към друг сезон. Тази промяна като цяло може да бъде много стресираща за организма. Възможно е да се чувстваме по-уморени, раздразнителни и без настроение в първите седмици от есента. И макар че лятото е прекрасно, то вече е към своя край, затова е важно бързо и без усилия да преминем към есенна вълна и да адаптираме организма си за предстоящия сезон. Ето как това може да се случи най-лесно и без усилия.

чай, сезон, организъм, есен

Възползвайте се от разнообразието от здравословна храна

Храната е изключителна важна, за да поддържаме тялото здраво и силно. В сезона на вирусите е необходимо да консумираме повече витамини и минерали, които да подсилят имунната ни система и да увеличат защитните сили на организма. Приемът на пресни плодове и зеленчуци ще ви помогне да задържите всички полезни вещества, с които сте зареждали организма си през лято. Постепенно прибавяне на по-пикантни продукти или подправки затоплят тялото и стимулират процеса на засилване на метаболизма.

Стартирайте всеки нов ден с чаша ароматен билков чай, който, освен че е особено полезен, страхотно се съчетава с по-хладните есенни дни. Лошото време навън кара организма ни да изпитва потребност от повече топлина и храна, затова е препоръчително е да се приемат по-малко въглехидрати и да се избягват захарните изделия. Последните единствено засилват апетита, но не помагат на имунната защита.

Продължавайте да тренирате активно

Есенните месеци са най-подходящи за пълноценна тренировка, защото температурите навън са по-ниски и това предразполага да се съчетава тренировката сред природата с тази във фитнес залата. Определено спортът остава най-добрият начин тялото да бъде тонизирано през новия сезон. През есента можете да наблегнете на кардио тренировките и едновременно да се наслаждавате на есенната красота на природата, докато тичате в близкия парк. Редовните спортни активности повлияват положително здравословното състояние и подобряват кръвообращението.

Идеален вариант да спортувате активно е като посещавате индивидуални тренировки с професионален инструктор или като закупите месечна карта за спорт. Така ще бъдете във форма непрекъснато, определено ще направите дните си по-пълноценни, а настроението – по-ведро.

есен, слънчеви дни, разходка през есента, природа есен

Наслаждавайте се на слънчевите дни

Есента наближава, но това не означава, че идва краят на хубавите слънчеви дни. Точно обратното. Често в началото на този сезон времето е меко и приятно и позволява повече разходки сред природата. Прекарвайте всеки удобен момент навън, обядвайте в обедната почивка извън офиса, прибирайте се пеш от работа и се радвайте на слънчевите лъчи през деня. Колкото повече време прекарвате навън, толкова по-голяма е вероятността разпространението на вирусите да бъде ограничено, да подсилите имунитета си и да натрупате здравословен тен на кожата, без да се притеснявате от слънчеви изгаряния.

Наспивайте се добре

С настъпването на есента денят постепенно намалява и дава превес на нощта. Обикновено през лятото сме свикнали да оставаме по-дълго будни и да ставаме по-късно през деня, но този ритъм през новия сезон ще предизвика повече умора за организма. Много често смяната на сезоните увеличава безсънието и организмът още повече се изтощава. За да бъдем концентрирани през деня и заредени с енергия и сили, е важно да бъдем добре отпочинали през нощта. А както знаете, всеки организъм се нуждае от поне 7 часа сън, за да е истински продуктивен.

Заредете се с енергия в спа центъра

През хладните есенни дни обикновено предпочитаме да прекарваме повече време у дома, защото е уютно и топло. Една подходяща алтернатива за по-студените дни през новия сезон е посещение в спа центъра. Там ще се насладите на уютната зона за релакс.  Парната баня ще затопли естествено вашето тяло, джакузито е с температура на водата 36 градуса, а сауната се нагрява до 100 градуса, така че да се чувствате максимално комфортно, облечени единствено в бански костюм. Когато отидете в спа центъра, не пропускайте да заявите час и за масаж. Така тялото ще се отпусне и ще се почувствате заредени с нови сили, за да не усетите рязката смяна на сезоните. Спа терапиите засилват и имунната система на организма, а специфичните масажни техники увеличават способността на тялото да се бори с вирусите и бактериите.

Внесете промяна в гардероба си

Време е да приберете късите копринени летни рокли и да добавите към ежедневното облекло топла жилетка или шал от тънка материя, за да сте сигурни, че хладните дни няма да се отразят на вашето здравословно състояние. Опитайте се постепенно да прибавяте повече дрехи към облеклото си, за да се настроите за по-студеното есенно време. Не обличайте обаче прекалено много дрехи още в началото, защото така по-трудно ще се приспособите към атмосферните условия в края на есента.

Преходът между горещото лято и есенните хладни дни понякога се отразява стресиращо на организма. Посрещнете есента спокойно и хармонично, като използвате някои от тези малки трикове. Стремете се и към по-здравословни навици, за да сте енергични и усмихнати. Есента е прекрасен период от годината не само заради красотата на падащите листа и пъстрата цветна палитра на природата, но и заради връщането на някои от любимите домашни навици като семейните филмови маратони или приготвянето на кулинарни вкусотии през дългите уикенди.

Последни публикации в блога

  • близките

Как да зарадвате близките си през най-вълшебните дни от годината

Месец декември винаги минава неусетно, защото сме в трепетно очакваме на най-прекрасните дни от годината. Коледните светлини блестят навсякъде, вече планираме къде ще прекараме празниците и се вълнуваме от срещите с най-близките. Въпреки

  • корем, корема, мастните натрупвания, мастни натрупвания

5 лесни начина да се справите с мастните натрупвания в областта на корема

Начинът на живот оказва сериозно влияние върху нашето физическо и психическо състояние. Онези от вас, които редовно тренират, знаят колко трудно е да се премахнат мастните натрупвания, които засягат особено лесно областта на

  • тонуса, здравето и тонуса, у дома, вкъщи тонуса

Как да подобрите здравето и тонуса си, докато сте у дома

В последните седмици прекарваме по-голямата част от деня у дома, съчетавайки работните задължения с грижите към семейството. Това определено се превръща в голямо предизвикателство както за емоционалното, така и за физическото състояние на

  • кожата на лицето

Какви грижи да полагате за кожата на лицето в условия на епидемия

Кожата на лицето изисква непрекъснати грижи през цялата година, за да бъде здрава, мека и сияйна. Несъмнено смяната на сезоните и по-конкретно рязкото захлаждане на времето веднага се отразявя върху нейната свежест и

Намалете умората и стреса с 5 масажни процедури

Ежедневието ни е изпълнено с много предизвикателства, с които трябва да се справим. Като започнем от динамичните сутрини и интензивния трафик, в който обикновено попадаме и продължим със задачите на работното място, задълженията

  • мускулна треска

Как да се справите с мускулна треска след интензивна тренировка

След интензивна физическа активност вероятно поне веднъж сте са изпитвали чувството на болка и дискомфорт в тялото, познато като мускулна треска. Всъщност от болки в тялото след тренировка не са застраховани дори трениращите,