5 възможни пречки за ефективността на тренировките в залата

Home/este/5 възможни пречки за ефективността на тренировките в залата

5 възможни пречки за ефективността на тренировките в залата

ефективността на тренировките

Редовните тренировки в спортната зала оформят стройно и стегнато тяло и заедно с това носят и редица ползи за организма. Както знаете, сред тях попадат по-добрата концентрация, намаляване на стреса, освобождаване на напрежението и отпускане на тялото. Водени от желанието за постигане на отлични резултати във фитнеса, вероятно ви се е случвало да спортувате усърдно, но ефектите от тренировката да бъдат минимални. Причини могат да бъдат небалансираните тренировки, задържането на вода в тялото, липсата на почивка и прекалено амбициозни цели. Освен тях има и други пречки, затрудняващи ефективността на тренировките, за които дори не се замисляте. Кои са те, ще научите от следващите редове.

упражнения, ефективността на тренировките

Тренировка на гладно

Липсата на основни хранителни вещества води до понижаване на тонуса и намаляване на силите и енергията, които са изключително необходими на спортуващите. Гладуването не е никак полезно преди тренировка, защото организмът започва да губи мускулна маса и тялото прибягва до резервен вариант, като използва протеин от мускулите. Този процес често води до забавяне на метаболизма и затруднява оформянето на здраво и стегнато тяло. В такива случаи приемът на лека закуска, която съдържа протеини и въглехидрати, е силно препоръчителен за укрепване на силите. Можете да се консултирате и с фитнес инструктор какви хранителни вещества да приемате преди началото на всяка тренировка. Това ще се отрази добре върху ефективността на тренировките.

Липса на достатъчно сън

Системното недоспиване се отразява неблагоприятно на целия организъм, включително и на ефективността на тренировките. Причината е, че мускулите не могат да се възстановят и тялото не се зарежда с нови сили. Липсата на сън влияе и на метаболитните процеси. Натрупаните мазнини се разграждат по-трудно дори при високоинтензивни тренировки. Осигуряването на поне 7 часа сън, от друга страна, повишава протеиновия синтез и стимули произвеждането на хормони, отговорни за растежа на тялото и мускулите. Често е по-добре да останете вкъщи и да си почивате, когато сте прекалено изморени, отколкото да проведете още една изтощителна тренировка в залата.

Неправилно изпълнение на упражненията

Сред основните пречки за продуктивността на всяка тренировка попада неправилното практикуване на упражненията във фитнес залата. Причината е, че тялото допълнително се натоварва, и в повечето случаи, освен че няма никакъв ефект от спортуването, се предизвикват и нежелани контузии. Ако имате съмнение за изпълнението на някоя тренировка, ви съветваме да се консултирате със специалист във фитнес залата или да заявите тренировка с фитнес инструктор. Също така, преди да се впуснете към практикуване на комплексни спортни занимания, можете да опитате да усвоите основните упражнения.

Пропускане на загрявка преди спорт

В днешно време загрявката преди спорт е изключително важна, тъй като голяма част от хората прекарват много време в седнало положение, без да се раздвижват достатъчно. Основната функция на стречинг упражненията е подготовка на тялото за натоварванията, която му предстоят, за да се избегне последваща контузия. Упражненията за разтягяне стимулират притока на кръв и кислород до мускулите и позволяват на тялото да получи повече сила и да повиши двигателната си активност, а от там и ефективността на тренировките. Ако превърнете стречинга в част от фитнес тренировката, ще се изморявате по-малко, ще редуцирате чувството на болка и риска от травми. Всяка загрявка дава енергия и успокоява духа и тялото, защото нивото на ендорфини, свързани с чувството за наслада и удовлетворение, се увеличава.

гири, тежести, ефективността на тренировките

Следвате една и съща тренировъчна програма

Постоянното повтаряне на едни и същи упражнения води до намаляване на резултатите и занимажаване на ефективността на тренировките в спортната зала. Опитайте се понякога да разнообразявате упражненията, които изпълнявате. Може да включите нови серии, свързани с определени части от тялото, повече стречинг похвати или да промените интензивността на тренировката. Редувайте тренировки за горната и долната част на тялото. Избягвайте прекаленото натоварване на ставите и сухожилията за сметка на мускулите.

Продължителните тренировки с изпълнение на много серии също водят до липса на фокус, ясни цели и по-бавни резултати. Почивките също не бива да са дълги. Определяйте кога да преустановите упражненията от една серия в зависимост от физическата подготовка и степента на натоварване. Не пропускайте да се допитате до фитнес инструкторите в спортната зала, ако имате въпроси или колебания, за да сте сигурни в ефективността и безопасността на тренировката.

Колкото и незначителни да изглеждат тези фактори, именно те могат да намалят ефективността на тренировките и да повлияят на вашето желание и мотивация да спортувате редовно. В стремежа да не пропускат ден за спорт, често трениращите пренебрегват здравословното си състояние и се опитват да влагат много усилия за поддържане на перфектна визия. Важно е обаче да си припомняме, че тренировките преди всичко помагат да се чувстваме добре и да бъдем пълни с енергия и сили.

Последни публикации в блога

  • близките

Как да зарадвате близките си през най-вълшебните дни от годината

Месец декември винаги минава неусетно, защото сме в трепетно очакваме на най-прекрасните дни от годината. Коледните светлини блестят навсякъде, вече планираме къде ще прекараме празниците и се вълнуваме от срещите с най-близките. Въпреки

  • корем, корема, мастните натрупвания, мастни натрупвания

5 лесни начина да се справите с мастните натрупвания в областта на корема

Начинът на живот оказва сериозно влияние върху нашето физическо и психическо състояние. Онези от вас, които редовно тренират, знаят колко трудно е да се премахнат мастните натрупвания, които засягат особено лесно областта на

  • тонуса, здравето и тонуса, у дома, вкъщи тонуса

Как да подобрите здравето и тонуса си, докато сте у дома

В последните седмици прекарваме по-голямата част от деня у дома, съчетавайки работните задължения с грижите към семейството. Това определено се превръща в голямо предизвикателство както за емоционалното, така и за физическото състояние на

  • кожата на лицето

Какви грижи да полагате за кожата на лицето в условия на епидемия

Кожата на лицето изисква непрекъснати грижи през цялата година, за да бъде здрава, мека и сияйна. Несъмнено смяната на сезоните и по-конкретно рязкото захлаждане на времето веднага се отразявя върху нейната свежест и

Намалете умората и стреса с 5 масажни процедури

Ежедневието ни е изпълнено с много предизвикателства, с които трябва да се справим. Като започнем от динамичните сутрини и интензивния трафик, в който обикновено попадаме и продължим със задачите на работното място, задълженията

  • мускулна треска

Как да се справите с мускулна треска след интензивна тренировка

След интензивна физическа активност вероятно поне веднъж сте са изпитвали чувството на болка и дискомфорт в тялото, познато като мускулна треска. Всъщност от болки в тялото след тренировка не са застраховани дори трениращите,