Йога практика или фитнес – кой е по-добрият начин да отслабнете

Home/este/Йога практика или фитнес – кой е по-добрият начин да отслабнете

Йога практика или фитнес – кой е по-добрият начин да отслабнете

С все по-забързаното ежедневие, в което живеем, йога практиката започна да заема подобаващо място в живота ни. Постигането на душевно и физическо спокойствие ни кара да се насочваме все по-често към корените на тази древна индуска практика.

Неслучайно упражненията за релаксация на тялото и ума се радват на  голям интерес у нас – свидетели сме на откриването на нови студиа, посещения на гурута в индийската практика и разбира се, масов интерес към практикуването на тази древна система.

Йога гони стреса и депресията и ни кара да постигнем баланс и да живеем в мир със себе си. Сигурно си спомняте как главната героиня на Елизабет Гилбърт в добилата световна популярност книга „Яж, моли се и обичай“ се потопи в древните йога ритуали в далечен индийски ашрам, за да постигне „нирвана“ след разтърсващ емоционален период в своя живот. Е, дали поради подобни причини се насочваме към йога практиките или подтикнати от една доста по-прозаична причина – а именно претовареното ни ежедневие, в крайна сметка това няма особено голямо значение. Важен е резултатът – а ако той съчетава освен душевен мир и физически релакс, намаляване на стреса, както и чисто физически ефекти от практиката, като например намаляване на теглото и лечение на затлъстяването, това безспорно би добавило точки в полза на йога.

Ако целта ви обаче е само да намалите теглото си, може би трябва да се замислите. За разлика от връзката между гимнастиката и намаляването на тегло, които са ясно установени и доказани от практиката, ефектът на йога върху загубата на тегло е все още по-малко ясен, твърдят експертите в областта на здравословния начин на живот.

Отслабване във фитнес залата

Основната тайна за загубата на тегло всъщност не е никаква тайна, а много ясно формулиран физически закон: изгаряйте повече калории, отколкото приемате. Във фитнес залата това се прави по два основни начина. Аеробната дейност, като например ходене или бягане по / на пътека, елиптичните тренажори или групови спининг тренировки, води до усилено изгаряне на калории. Тренировките със съпротивление от своя страна водят до изграждане на мускулна маса , която, в сравнение с мазнините, изисква повече енергия, за да бъде поддържана.

Йога и отслабване

Движенията при йога практиките са много по-бавни от много други видове упражнения. В повечето случаи йога не повишава достатъчно сърдечния ритъм, за да може да се  определи като стимулираща сърдечно-съдовата дейност / аеробна тренировка. Според изследвания, човек с тегло 68 кг изгаря около 240 калории на час, докато практикува йога. Същият човек би изгорил 360 калории за един час аеробно упражнение. От друга страна обаче, фините и спокойни движения на йога могат да помогнат да контролирате теглото си. Според някои йога учители психологическите ползи от практикуването на йога включват спокойствие на мисълта и духа и преосмисляне на връзката на човека с тялото му. А това означава, че  ще подобрите разбирането на  тяло си и неговите нуждите . Йога предполага също, че практикуването на различни силови йога пози, като например поза диагонал и други, помага за изграждане на мускулна маса.

Ащанга йога или Бикрам йога /йога практика, която се практикува в зала на определена температура и влажност.

Някои йога практики са по-натоварващи от други и изискват повече усилия. Отличен пример за това е т. нар. Ащанга йога. Това е древна йогийска система, описана от Вамана Риши и в буквален превод „ащанга“ означава „осем нива“. За практикуването на този тип йога всяка асана трябва да се изпълнява бавно и хармонично, и да бъде в синхрон с движението. Същевременно, всяко движение отговаря на дишане и издишане, което води и до ускоряване на сърдечния ритъм.

Друга практика, изискваща солидна доза усилия, е Бикрам йога, която представлява серия от 26 пози. Това, което отличава Бикрам йога от другите типове йога обаче е фактът, че тя се извършва в горещи и влажни помещения. Така тялото става по-гъвкаво и се намалява рискът от наранявания.

Според експерти по йога тези по-интензивни йога практики могат да увеличат телесната топлина и потенциално да доведат до изгаряне на повече калории.

Комбиниран подход

Най-разумният подход за постигане на цялостно благосъстояние на тялото и духа ви е чрез интегриране в живота ви и на двете активности – както фитнес, така и йога, съветват експертите. Аеробните упражнения ще поддържат сърцето ви здраво и силно и ще ви помагат да изгаряте калории. Редовните тренировки ще ви помогнат да поддържате мускулите си силни и да се чувствате бодри в ежедневните си дейности. От друга страна, йога може да ви помогне да „разтегнете“ мускулите си, да подобрите баланса, издръжливостта и силата на тялото си и да намалите нивото на стрес. Ако стресът ви е по-малко, това ще ви помогне да устоите на изкушението да посегнете към кутията с понички или към шоколада, когато нещата не вървят по план. А за да намалите разходите си, най-добре е да изберете фитнес зала, където се предлагат и курсове по йога. Определено Есте Фитнес & Спа може да ви предложи и двете. В залите на центъра можете да се насладите както на силова гимнастика, така и на спокойния и разпускащ ритъм на различни йога практики, пилатес и функционални и кондиционни тренировки. А уютният протеинов бар ще ви помогне да релаксирате след изтощителните фитнес тренировки и да заредите тялото си с подкрепящи протеинови напитки. Опитайте! Със сигурност няма да съжалявате 🙂

Последни публикации в блога

Търсите подходящия коледен подарък? Подарете масаж

Коледните елхи вече заблестяха по площадите, домовете ни започнаха да сияят с разноцветни светлинки, а магазините отдавна поставиха коледната украса и вече ни примамват с празнични оферти. Да, иде Коледа и духът на

Рефлексотерапия – 9 невероятни ползи

Независимо къде работите, със сигурност цялото ви тяло е подложено на стрес – или от непрекъснатото движение, или от постоянното седене. Болят ви краката, гърбът, а много често и главата, ръцете и очите.

Изкуството, наречено Широдара

Страдате ли от хронично главоболие? Намирате ли се под силен стрес и напрежение или пък имате проблеми със съня? Ако това е така, бихме ви препоръчали да пробвате масажната техника Широдара. Тя се

Как да подготвите кожата си за предстоящата зима

Сигурно сте чували известната фраза, че за да оцените красотата на снежинките, трябва да излезете навън на студа. Да, зимата наистина има своя собствен чар, но замисляли ли сте се колко катастрофално може

Пилатес: какво знаем и какво не знаем за популярната техника

Упражненията Пилатес са разработени през 20-те години на миналия век от Йозеф Пилатес, като първоначалната им цел е рехабилитация на военнопленниците от войната. Самият Йозеф Пилатес описва системата от упражнения като “контролиране”,

  • 10 най-популярни йога практики

10 най-популярни йога практики

Йога практики - те печелят все по-голяма популярност както по света, така и у нас и това ни най-малко не е случайно. Сравнително лекото физическо натоварване, съчетано със здравословни дихателни техники и релаксация

Физическата активност и превенцията на опасни заболявания

Според редица научни изследвания упражненията и физическата активност са едни от най-важните действия, които всеки от нас може да предприеме като превенция срещу бича на нашето съвремие – рака. Статистиката сочи, че една

  • спа център, най-добър спа център, este fitness & spa, world luxury spa awards

Este Fitness & Spa бе избран за най-добър СПА център в света

Луксозният център спечели наградата за най-добър спа център от престижния конкурс World Luxury Spa Awards в условията на изключително силна международна конкуренция Este Fitness & Spa бе удостоен с престижната награда „Най-добър