7 лесни начина да редуцираме натрупания през деня стрес

Home/este/7 лесни начина да редуцираме натрупания през деня стрес

7 лесни начина да редуцираме натрупания през деня стрес

стрес

В днешното забързано ежедневие имаме безкрайно много задачи, постоянно сме в движение или се лутаме в различни посоки. Често планираните през деня дейности въобще не се осъществяват, защото липсва достатъчно време за изпълнението на всички поставени цели. В такива моменти изпадаме в депресия и причиняваме сериозна доза стрес на нашия организъм. Напрежение се отразява както на физическото, така и на психическото и емоционално състояние, а това води до катастрофални последици за здравето.

Има определени начини натрупаният стрес да се редуцира до минимум и след интензивен и напрегнат ден тялото и умът да останат фокусирани и дори отпочинали. С тези 7 лесни начина, за които ще прочетете в материала,  тревогите бързо ще намалеят, а на фокус ще застанат насладата и удовлетворението от ежедневието.

стрес

Тренировка в края на деня

Физическите упражнения стимулират отделянето на ендорфин, който е по-известен като „хормон на щастието“. Редица проучвания доказват, че редовните тренировки понижават нивата на тревожност и депресия и са подходящ метод за облекчаване на стреса. Те разсейват човек от неговите ежедневни грижи и проблеми и въздействат върху общия тонус на организма. Качеството на съня също се подобрява със спортуването. Редовните тренировки стимулират функциите на нервната система и повишават нейната устойчивост при стрес. Поради тази причина се препоръчва практикуване на спорт няколко пъти седмично, а не само по време на нервни напрежения.

Прием на повече вода

Съществува връзка между хидратацията и стреса. Тя е свързана с един от хормоните в човешкото тяло – кортизолът. Той е наричан хормон на стреса, защото е способен да забърза пулса, повиши кръвното налягане и увеличи бдителността. При прием на достатъчно количество вода организмът е в състояние да поддържа нивата му ниски. Когато човек е под силен стрес,  кортизолът в тялото рязко се увеличава и по тази причина се препоръчва да се пият поне 4-5 чаши вода на ден.  Прибавянето на резен лимон към водата освен, че я прави по-приятна и освежаваща за консумация, пречиства организма и повишава функциите на имунната система за борба с напрежението.

Йога практики за поддържане на тялото и ума

Чрез медитация се постига хармония в организма. Йогата се препоръчва на хора, които желаят да се освободят от натрупания ежедневен стрес и да предотвратят влиянието му върху организма. По време на медитация човешкото тяло се изпълва с енергия, грижите от ежедневивто остават на заден план и пристъпите на тревожност стават по-малко. Практикуването на йога помага още за фокусиране на организма върху настоящия момент и предопределя повече позитивни мисли. Доказано е, че дори след няколко минути йога на ден човек се чувстваш освежен и зареден. Някои специфични упражнения помагат изцяло за преодоляване на стреса и депресията. Баласана (известна още като детска полза) е поза,  която доставя релакс на организма чрез свиване на цялото тяло на кълбо. Конасана представлява упражнение, в което тялото е наведено на една страна, а ръката изпъната. То се препоръчва при силна тревожност. Поза мост пък служи за успокояване на нервността и напрежението.

Плуването като превенция срещу напрежението

Един от най-ефективните комплексни спортове е плуването. Предимствата му пред повечето активни занимания е липсата на ограничения за тегло или възраст. Съществуват редица причини, които да ви запалят към практикуването на този спорт. Освен, че увеличава функциите на белите дробове и развива мускулите, благодарение на плуването ежедневният стрес също намалява. Приятната температура на водата предразполага организма на човек към пълна релаксация и комфорт. Във водата тялото се отпуска, а умът се избистря. Басейните с минерална вода имат и лечебни свойства върху тялото. Системното им използване е сериозно защитно средство срещу преумора и напрежение през деня и на работното място.

стрес

По-малко кофеин през деня

Кофеинът е психоактивно вещество, което може да причини или обостри състоянието на тревожност или стрес. Други характерни прояви от повишената консумация са раздразнителност, сърцебиене и дори паника. Причината е, че организмът е чувствителен към кофеина и дори минимални отклонения над обичайните могат да предизвикат симптоми на безпокойство. Няма точно определено количество, което е позволено да се консумира през деня. Приемът е строго индивидуален за всеки организъм. Обикновено хората с хронични заболявания и високо кръвно налягане трябва да избягват кафето и кофеиновите напитки.

стрес, масаж, есте, спа център

Подарете масаж на своето тяло

Несъмнен помощник при борба със стреса и ежедневния дискомфорт е релаксиращият масаж. С плавни и нежни движения мускулатурата се отпуска, а емоционалният баланс се възстановява. Масажите създават трайно усещане за комфорт и вътрешно спокойствие. Антистресовите ритуали могат да се практикуват в турска баня с помощта на пяна, глина или водорасли. Ароматерапията също отпуска организма като намалява стреса и засилва удовлетворението. Чрез специфични техники масажистите въздействат на определени точки от тялото, а резултатът е чувствително намаляване на състоянието на хроничен стрес. Една процедура на ден е достатъчна, за да се почувства прилив на енергия и емоционална наслада за сетивата, тялото и ума.

Сауната като приемник на здравето и красотата

Какъв по-лесен начин да се оттървеш от натрупаното напрежение от ударно гореща вълна, с която да се тушира излишният стрес. Сауната е тихо и приятно място за отпускане на всички сетива. В затопленото до над 70 градуса помещение умът е способен да се изключи и даде превес на пълното усещане за релакс. Топлината отпуска мускулите, а нивата на ендорфин се повишават. Колкото повече време прекарваме в сауната, толкова по-дехидратирани ще се чувстваме, затова е нужно да приемем повече вода или други течности. Използването на сауна може да се комбинира с последващ масаж по избор. Парната баня също е алтернативен вариант, защото отново въздейства благоприятно на тялото и намалява ежедневния стрес.

Не бива да позволяваме на тревогите да завладея нашето ежедневие и да пропуснем моментите, които ни носят наслада и ни правят истински щастливи. Най-лесно напрежението може да се преодолее чрез системни занимания, които да предпазят нашето здраве и ефективно да контролират нивото на нервност и напрежение във всекидневието ни.

Последни публикации в блога

  • стречинг, стречинг упражнения

Стречинг упражненията – първата стъпка към успешна тренировка

Тренировката във фитнес залата е строго индивидуална при всеки човек. Някои предпочитат да съкращават времето за спорт и практикуват високо интензивна тренировка с много силово натоварване. Други са привърженици на по-леките упражнения с

  • пигментни петна, кожа, кожни петна, петна по кожата

Как да предотвратим появата на пигментни петна върху кожата

Горещите летни дни неудържимо ни привличат към морето, екзотичните плажове и разхлаждащите басейни. Или към красивите планински курорти. Всяка свободна минута предпочитаме да прекараме в разходки под ярките лъчи на слънцето. Мечтаем за

Как масажът „Ломи-ломи“ завладя целия свят и защо се практикува?

В разгара на лятото ви пренасяме на едно от най-екзотичните и красиви местенца по света, а именно Хавай. Загадъчните и необятни плажове привличат хиляди туристи годишно. Бурните сини вълни, невероятните залези на слънцето

Превърнете мечтата си за перфектна визия в реалност с BTL Exilis

Днешното забързано ежедневие предполага все по-честа консумация на нездравословни храни и напитки. Приемът на по-голямо количество въглехидрати и мазнини трябва да се извършва с мярка и ясно съзнание колко често човек може да

  • алкална вода

Алкална вода: от бъдещето и за бъдещето

Или как в Este Fitness & SPA  ще се погрижат за здравето и красотата ви във всичките им аспекти Всеки от нас е чувал различни твърдения по повод полезните качествата на водата

Как да съчетаем грижата за кожата с разкрасителни процедури

Ритуалите за красота са сред любимите занимания на представителките на нежния пол. Когато става въпрос за външен вид и разкрасителни процедури, жените винаги са готови да експериментират. Векове наред дамите намират начин да

  • тренировки през лятото

Съвети как да останем мотивирани за тренировки през лятото

Фитнес тренировките изискват постоянство и отдаденост. Поддържането на стройно и стегнато тяло не включва безразборно хранене и мързелуване. Обикновено зимата е сезонът, когато сме най-мотивирани да започнем да тренираме, защото времето навън е