Как да подготвите кожата си за предстоящата зима

Home/este/Как да подготвите кожата си за предстоящата зима

Как да подготвите кожата си за предстоящата зима

Сигурно сте чували известната фраза, че за да оцените красотата на снежинките, трябва да излезете навън на студа. Да, зимата наистина има своя собствен чар, но замисляли ли сте се колко катастрофално може да се отрази студът на вашата кожа през зимата, ако не полагате правилни грижи през този период?

Студеният въздух буквално ограбва естествените мазнини от кожата ви, оставяйки я суха и сърбяща, намалява бариерната й функция и води до намалената й способност да задържа вода. Освен сухотата, в някои случаи това може да причини дори екзема или розацея. В същото време кожата ви става по-уязвима към дразнители.

За да запазите кожата си свежа и през зимата, ще ви предложим няколко чисто практически съвета. И така – какви са най-добрите всекидневни действия, които трябва да предприемете.

Елиминирайте всички алергени

Почиствайте кожата си нежно и имайте предвид, че е важно да се поддържа защитната й бариера. Можете да използвате продукти за почистване, които не съдържат сапун, аромати и парабени. Добро решение е например използване на мицеларна вода BR Eau Micellaire Biosensible за чувствителни кожи и хидратиращо мляко BR Lait E.V. Важно е да избирате почистващи препарати, които съдържат овлажнители. И не забравяйте добре е продуктите да са базирани на естествени съставки и да не съдържат ланолин, фталати, никел, хром и други.

Ако пък имате акне, добре е да използвате продукти, съдържащи серамиди, хиалуронова киселина, хидратиращи серии и глицерин, за да подпомогнете възстановяването на защитната бариера на кожата. Избягвайте маски и пилинг, стягащи лосиони и всеки продукт, който съдържа алкохол, тъй като те правят кожата ви суха през зимата. Най-добро в този случай е BR Lotion P50 W, който балансира, ексфолира нежно и изчиства епидермиса.

Кожа през зимата: Как да се справим

Избирайте продуктите умно

За да избегнете изсушаване на кожата поради ниските температури, първата грижа, както вече стана ясно, е да помислите за овлажняване и укрепване на защитния слой всеки ден. Добре е сутрин да използвате крем, който, освен че ще задържи влагата в кожата ви през деня, ще я предпази от замърсяванията във въздуха. Така ще се чувствате защитени през целия ден.

Трябва да подберете внимателно своя продукт, особено ако вашата кожа е суха, реактивна или алергична. Не забравяйте също грижата и през нощта. Подберете крем с по-богата текстура, който ще подейства овлажняващо, успокояващо и омекотяващо. Подбирайте продукти, които няма да запушват порите ви и ще оставят кожата ви да диша свободно и са правилно препоръчани. За целта те не трябва да съдържат например деривати на петрола като минерално масло или диметикон.

Ако пък вашата кожа е силно чувствителна, добре е да се направите няколко специални процедури за нейното възстановяване при доказани професионалисти. Това ще успокои кожата ви и ще я защити от неблагоприятните зимни условия.

Слънцето може да уврежда и през зимата

Слънчевите UV лъчи са еднакво вредни за кожата ви и могат да доведат до раздразнение, независимо дали е лято или зима. Затова не забравяйте да използвате слънцезащитен крем, когато сте навън, дори и през студените, но слънчеви зимни дни. Ако пък живеете в място, където вали доста сняг, използването на такъв крем е задължително. Причината е, че снегът отразява слънчевите лъчи и ефектът от вредното UV лъчение се увеличава многократно. На практика това може да доведе до увреждане на чувствителната кожа около очите и да причини тъмни кръгове, фини бръчици и други кожни проблеми.

Полагайте слънчева защита с фактор най-малко SPF 30 всеки ден, дори и през облачните зимни дни. Добре е да заложите на слънцезащитни продукти с титаниев диоксид и цинков оксид. Не забравяйте също така слънчевите очила, които задължително трябва да имат качествена UV защита, както и подходящи шапка и ръкавици. В допълнение, дрехите ви също трябва да бъдат удобни и, по възможност, от памук, за да не дразнят допълнително кожата ви. И не на последно място – избягвайте резките промени в температурата.

Погрижете се за ръцете си

Кожата на ръцете е по-тънка и има по-малко мастни жлези в сравнение с кожата на всяка друга част на тялото. Ето защо влагата изчезва от ръцете ви доста бързо, което ги прави сухи, склонни към напукване и сърбеж. За да ги предпазите успешно от студа, съветът на дерматолозите е да нанасяте овлажняващ крем за ръце винаги, преди да излезете навън и да носите вълнени ръкавици. Ако имате алергия към вълна, сложете на ръцете си тънки памучни ръкавици и върху тях поставете вълнените. Избягвайте също така да излизате навън веднага, след като сте измили ръцете си или след душ. Изчакайте кожата да изсъхне, защото влажната кожа се напуква лесно в студа.

Кожа през зимата: Как да се справим

Погрижете се за краката си

За овлажняване на стъпалата си избирайте кремове на основата на глицерин и вазелин. Ексфолирайте също така редовно кожата на стъпалата си, за да може тя лесно да абсорбира овлажняващия агент.

Намалете кофеина и алкохола

Кой не обича чаша горещо кафе в студената зимна утрин? Или чаша уиски в уюта на дома си след студения ден навън? И всъщност, няма причина да забравите тези малки удоволствия, при условие, че ги консумирате в умерени количества. Избягвайте обаче изкушението на прекомерната консумация на кофеин и алкохолни напитки през зимата, защото те дехидратират вашата кожа и я правят суха и люспеста.

Погрижете се за диетата

Правилната диета е начинът да поддържате кожата си подхранена. Консумирайте много сезонни плодове и зеленчуци. Плодовете са изключителни ценни източници на витамини и антиоксиданти, от които кожата ви се нуждае, за да остане здрава по време на студената зима. Ягоди, грозде, боровинки, малини или череши – изберете всичко, което обичате.

За по-голяма гъвкавост и еластичност, преминете към диета, богата на есенциални мастни киселини (риба, растително масло и сушени плодове), витамин С (цитрусови плодове, ананас, киви, магданоз, моркови, домати, спанак, маруля), витамин Е (растително масло, орехи, лешници) и минерали – по-конкретно магнезий, мед, цинк.

И не забравяйте – пийте вода! Приемът на вода често, но на малки глътки е част от грижата за чувствителната кожа през зимата, тъй като водата помага да се предотврати сухотата й. Имайте предвид, че усещането за жажда намалява с идването на студеното време, но в същото време тялото ви се нуждае от не по-малко количество вода, отколкото през останалата част на годината. Така че, пийте по 1,5 до 2 литра вода на ден. Ако пък смятате, че ви липсва хидратация поради ограничен прием на вода, можете да покриете тази липса, консумирайки плодове, зеленчуци и други хранителни продукти като супи, салати, сокове и мляко. По този начин тялото ви ще получава необходимите му хранителни вещества и в същото време ще се задоволят ежедневните му изисквания за вода, за да се поддържа кожата здрава.

Кожа през зимата: Как да се справим

Спортувайте

Да! Знаем, че е трудно да оставите топлината и уюта на леглото и да излезете навън в студената зимна утрин, за да поспортувате, но го направете, ако обичате кожата си. Всъщност, ще ви предложим един по-добър вариант – просто посещавайте фитнес залата редовно през студените месеци. Упражненията засилват  сърдечната дейност, което увеличава притока на кръв към кожата ви. Тренировката засилва също така потенето, което води до изхвърляне на токсини, почистване на кожата и поддържане на тялото ви в добро здраве.

Зимата е вече на прага ни. Затова помислете отсега за здравия и блестящ външен вид на вашата кожа, направете план за действие, потърсете добри специалисти и продукти, които ще ви помогнат в борбата със зимния стрес за кожата ви и започнете да посещавате фитнес залата редовно. Резултатите определено няма да ви разочароват.

Последни публикации в блога

Търсите подходящия коледен подарък? Подарете масаж

Коледните елхи вече заблестяха по площадите, домовете ни започнаха да сияят с разноцветни светлинки, а магазините отдавна поставиха коледната украса и вече ни примамват с празнични оферти. Да, иде Коледа и духът на

Рефлексотерапия – 9 невероятни ползи

Независимо къде работите, със сигурност цялото ви тяло е подложено на стрес – или от непрекъснатото движение, или от постоянното седене. Болят ви краката, гърбът, а много често и главата, ръцете и очите.

Изкуството, наречено Широдара

Страдате ли от хронично главоболие? Намирате ли се под силен стрес и напрежение или пък имате проблеми със съня? Ако това е така, бихме ви препоръчали да пробвате масажната техника Широдара. Тя се

Как да подготвите кожата си за предстоящата зима

Сигурно сте чували известната фраза, че за да оцените красотата на снежинките, трябва да излезете навън на студа. Да, зимата наистина има своя собствен чар, но замисляли ли сте се колко катастрофално може

Пилатес: какво знаем и какво не знаем за популярната техника

Упражненията Пилатес са разработени през 20-те години на миналия век от Йозеф Пилатес, като първоначалната им цел е рехабилитация на военнопленниците от войната. Самият Йозеф Пилатес описва системата от упражнения като “контролиране”,

  • 10 най-популярни йога практики

10 най-популярни йога практики

Йога практики - те печелят все по-голяма популярност както по света, така и у нас и това ни най-малко не е случайно. Сравнително лекото физическо натоварване, съчетано със здравословни дихателни техники и релаксация

Физическата активност и превенцията на опасни заболявания

Според редица научни изследвания упражненията и физическата активност са едни от най-важните действия, които всеки от нас може да предприеме като превенция срещу бича на нашето съвремие – рака. Статистиката сочи, че една

  • спа център, най-добър спа център, este fitness & spa, world luxury spa awards

Este Fitness & Spa бе избран за най-добър СПА център в света

Луксозният център спечели наградата за най-добър спа център от престижния конкурс World Luxury Spa Awards в условията на изключително силна международна конкуренция Este Fitness & Spa бе удостоен с престижната награда „Най-добър