Функционални и кондиционни тренировки за силно и стегнато тяло

Home/este/Функционални и кондиционни тренировки за силно и стегнато тяло

Функционални и кондиционни тренировки за силно и стегнато тяло

функционални тренировки, кондиционни тренировки, фитнес

Доброто здраве изисква отношение и грижа, каквито редовните тренировки и активното движение могат да осигурят. Водени от желанието за оформено и стегнато тяло, все повече хора посещават спортната зала. Положителните ефекти започват да се наблюдават, когато трениращият е последователен и мотивиран да постигне добри резултати. Обикновено една тренировка се състои от различни типове упражнения и включва редица компоненти. Всеки от тях е насочен към определени части от човешкото тяло и се практикува с конкретна цел.

Днес ще ви представим два различни и полезни спортни метода, които се използват за оформяне на тялото, увеличаване на силата и издръжливостта.

функционални тренировки, кондиционни тренировки

Функционални и кондиционни тренировки: какво представляват?

Функционалната тренировка се практикува във фитнес залата за повишаване на ефективността и подобряване функциите на тялото. Този тип тренировка включва специално подбрани упражнения, които подобряват физическите качества и тренират силата, гъвкавостта и координацията. Те могат да се практикуват и като средство за рехабилитация след наранявания и травми по тялото. По време на тренировка се използват различни уреди като еластични ленти, медицински топки, тежести и други. Всяко упражнение, насочено към подобряване на човешката физика, може да бъде наречено функционално.

Много близка до функционалната тренировка е кондиционната. Името й произлиза от английски и означава тренировка на физическото състояние. Кондиционната тренировка е свързана с различни аспекти от човешката физика и се прилага във всички професионални спортове. Практикуването й развива качества като сила, издръжливост, ловкост и динамика. По време на тренировката се използват серии от упражнения, които комбинират елементи от различни спортове и са съобразени с целите, които трениращият си поставя. Кондиционни тренировки се изпълняват в определена последователност и включва участието на различни мускулни групи.

Как протичат двата вида тренировки

При функционалната тренировка се използват подбрани упражнения, симулиращи натоварванията и движенията на тялото, които човек ежедневно извършва. Тренировката засяга всички мускули от човешкото тяло. Основните групи упражнения, които тя включва, са вдигане на тежести, клекове, скачане, хвърляне на топка, планк. Изключително важно е да се спазва правилна стойка на тялото и тежестта да се разпределя равномерно, за да не се стигне до наранявания и контузии. Много често при функционалните тренировки се използват движения, които имитират даден спорт. Например замахването с ръка или удар, които се практикуват при бокса, точност и ловкост при хвърляне на топка, използвани в баскетбола. При рехабилитация функционалните упражнения служат за раздвижване на цялото тяло и постигане на баланс при придвижването и клякането. Всички упражнения действат благоприятно на нервната система и изпълват тялото със сила и енергия.

Кондиционните тренировки наподобяват високоинтензивните интервални тренировки. Сериите от упражнения се изпълняват в определена последователност, като се правят кратки почивки. Постигнатите резултати оказват силен ефект върху мускулната сила и издръжливост. Всяка тренировка съчетава бягане, каране на колело, клякане, набиране, теглене на въже. Спортуващите могат да използват тежестта на собственото си тяло, свободни тежести, медицински топки или тренировъчни ластици. При този метод също се взаимстват комбинации от различни спортове като гимнастика, волейбол, футбол и вдигане на тежести. Интензивната тренировка изгаря бързо и лесно калории и се грижи за силата и издръжливостта на тялото.

функционални тренировки, кондиционни тренировки, фитнес упражнения, фитнес есте

Какви са ползите от практикуването на функционални и кондиционни тренировки

Основният фокус при двата тренировъчни метода е постигането на баланс, концентрация и увеличаване на мускулната сила. Тренировките могат да намалят риска от травми в ежедневието и спорта, защото заздравяват и укрепват мускулите. Те повдигат тонуса на организма и се грижат за доброто настроение. Чрез функционални и кондиционни тренировки се развива бързината, ловкостта, силата и издръжливостта. Те могат да лекуват болките в кръста, колената и гърба и намаляват проблемите със зрението и дишането. Трениращите усещат многобройни ползи за нервната система, кръвообращението и метаболизма. Като резултат лесно се топят мазнини и се оформя здраво и стегнато тяло. Метаболизмът се повишава, премахват се излишните токсини от тялото, регулират се пулсът и кръвното налягане. Освен физически ефект се наблюдава и психически – трениращият се чувства пълноценен, силен и готов за нови предизвикателства.  Най-важното предимство, което човек получава от двата типа тренировки, е по-лесното изпълнение на ежедневните дейности, като например изкачване на стълби, навеждане и изправяне, вдигане на различни предмети.

Функционални и кондиционни тренировки могат да се изпълняват независимо от възрастта и пола. Достатъчно е спортуващият да се чувства удовлетворен от положените резултати. Обикновено тренировките са с продължителност от 45 до 60 минути. Времетраенето е свързано с интензивността и вложените усилия. Este Fitness & Spa разполага със зала за функционални и кондиционни тренировки. Заниманията се определят според нивото на напредналост и се провеждат индивидуално или групово. На разположение на клиентите на комплекса е професионален фитнес инструктор, който следи за правилното изпълнение на всички серии от упражнения и за физическото и здравословно състояние на трениращия. А нашият съвет е – запълнете свободното си време с полезни и ефективни занимания, които ще укрепят вашето тяло и ще ви заредят с ударна доза енергия.

Последни публикации в блога

Шиацу масаж – от древно японско изкуство до енергизираща спа терапия

През последните месеци обръщаме сериозно внимание на своето здраве и се стремим да повишим имунната си система и да стимулираме защитните сили на организма. Това включва също пълноценна почивка и ефективен начин да

  • тренировките през лятото

6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

Тренировките през лятото без съмнение са голямо предизвикателство. В сезона на дългите почивки и безгрижните дни отделяме все по-малко време за спортни занимания. Една от причините са високите температури навън, които оказват сериозно

5 начина да защитите кожата си през лятото

Топли слънчеви дни, дълги разходки по плажната ивица или в планината и повече релаксиращи моменти. Лятото вече е в разгара си и е време да му се насладим пълноценно. Колкото и да обичаме

  • авторски масажи

Авторски масажи от Este Fitness & Spa

Блажено изживяване за тялото и умиротворяващо спокойствие за ума Съществуват различни методи, които хората практикуват за постигане на пълно спокойствие и релакс. Масажът несъмнено е един от тях. Придобил широка популярност през

Красива кожа и безупречна визия с Biologique Recherche

Кожата се променя през различните сезони в зависимост от климата, начина ни на живот и хормоналните промени в тялото. Тези фактори несъмнено оказват влияние върху ежедневните грижи, които полагаме за своя отличен външен

  • правила, 7 правила, правила за фитнес

7 полезни правила за начинаещите в спортната зала

Освен с правилно хранене грижите за здравето са свързани и с ежедневни разходки и пълноценни тренировки в спортната зала. Добре оформеното и стегнато тяло не се постига с едно посещение във фитнеса, а

  • лечебни масажи, лечебен масажи, процедури здравословни

Лечебни масажи – превенция срещу различни заболявания

В днешната статия ще разгледаме най-разпространените лечебни масажи, които се практикуват по целия свят. Масажът е една от най-приятните и отпускащи процедури, която се практикува още от древността. Ползите за организма от