Съвети как да останем мотивирани за тренировки през лятото

Home/este/Съвети как да останем мотивирани за тренировки през лятото

Съвети как да останем мотивирани за тренировки през лятото

тренировки през лятото

Фитнес тренировките изискват постоянство и отдаденост. Поддържането на стройно и стегнато тяло не включва безразборно хранене и мързелуване. Обикновено зимата е сезонът, когато сме най-мотивирани да започнем да тренираме, защото времето навън е лошо, настроението ни често е мрачно и търсим начин да се разтоварим от дългия и изтощителен ден. С наближаването на лятото желанието за тренировка рязко намалява и все повече хора пропускат посещенията във фитнес залата. Кои са основните причини –  непоносимите горещини или дългите почивки?!

Не бива да позволяваме на лятото да ни отдалечи от създаването на перфектна фигура или да загубим постигнатите до момента резултати. Разбира се, не е необходимо да пропускаме срещите със семейството и приятелите или възможността да прекараме свободното време на плажа и около басейна. Има изпитани начини как да останем мотивирани и да се погрижим за нуждите на нашето тяло. В тази статия ще представим няколко подходящи съвета за всички трениращи и опровергаем мита, че през лятото не остава време за спорт.

тренировки през лятото

Възползвайте се от откритите пространства

Най-горещите часове през лятото са тези около обяд. С изключение на тях, през останалата част от деня времето е меко и приятно. Сутрините често са прохладни, особено, ако се намираме близо до морето. Вечер горещата вълна, която обилно ни залива през деня, намалява своята мощ. Това е времето, когато може да се възползваме от тренировка на открито и пренесем част от упражненията си извън фитнес центъра.

Може да отскочите до близкия парк с пътечка за фитнес в ръката и наблегнете на упражнения със собственото тегло. Плажовете също са подходящи за тренировка заради съпротивлението, което пясъкът оказва на тялото. Най-практикувани през лятото са кардио упражненията. Бягането сутрин е подходящ начин за разсънване и успешен старт на деня, особено ако е съпътствано от  подходяща протеинова закуска. Стрийт фитнесът също е популярен метод за тренировка през лятото. Ако имате здравословни проблеми и не е препоръчително да спортувате навън в горещото време, намерете фитнес зала или студио, оборудвано с климатична система и с добра въздушна циркулация. Упражненията на закрито са силно препоръчителни и за хората с високо кръвно налягане или астма.

Високо интензивни интервални тренировки (HIIT)

Лятото обичайно е натоварено с ваканции, семейни излети и купища планирани дейности. Свободно време за комплексна фитнес тренировка рядко остава, защото средно тя продължава около 60 минути. Вместо да се откажете от физическите активности и загърбите досегашния резултат, може да съкратите времето за тренировка с технологията на HIIT.  Тя предполага използването на ефективни упражнения, с които ще постигнете стройна фигура за двойно по-кратко време. Мускулната маса се увеличава и вие успявате да съчетаете тренировката с останалите летни занимания.  Една HIIT тренировка може да продължи най-малко 10 минути, но резултатът се равнява на упражнения с два пъти по-продължителна умерена интензивност.  Такъв тип тренировка е подходяща за практикуване в домашни условия, на открито или във фитнес залата. Изготвяне на персонална HIIT тренировка, съобразена с личните нужди и възможности, е подходящо решение за този сезон, защото липсва достатъчно свободно време за спорт. Най-голямото предимство е, че HIIT ви помага да изгаряте калории в продължение на часове, след като сте се упражнявали. Причината е ускореният метаболизъм на организма.

тренировки през лятото

Плюсовете на груповите тренировки

Съчетайте полезното с приятното като откриете своето другарче за тренировка. Така едновременно ще поддържате фигурата си и ще се забавлявате в компанията на любим човек. Винаги може да помолите приятел да ви придружи на тренировка, защото така ще сте сигурни, че няма да отмените плановете. Ако все пак решите да тренирате сами, но фитнес залата ви е омръзнала, винаги може да се запишете на различно групово занимание. Най-подходящи за лятото са водните спортове. Плуване, гребане, аеробика във водата – каквото и да изберете бъдете сигурни, че ще изгорите излишните калории и ще започнете процес по оформяне и стягане на тялото. Освен това във водата е много по-лесно да придобиете мечтания шоколадов тен, стига, разбира се, да използвате плажно масло против изгаряне на кожата. Плажен волейбол е друго атрактивно предложение, когато не сте любители на водата. Този спорт не се характеризира с интензивни движения, но развива добре мускулатурата на долните крайниците, повишава издръжливостта на тялото при определени атмосферни температури, а и забавлението е гарантирано.

Максимална хидратация на организма

Подходящата среда, вътрешната нагласа и усещане са най-важните фактори за успешна тренировка. Преди, по време и след физическо натоварване е задължителен приемът на повече течности. Носете винаги с вас бутилка с вода, когато излизате от вкъщи. Симптомите, по които може да се ориентираме, че сме дехидратирани, са гловоболие, мускулни спазми, изпотяване на тялото. Когато не приемате достатъчно количество вода, кръвта се сгъстява, а кръвоносните съдове се свиват. Горещото време способства допълнително за влошаване на здравословното състояние. Изгорените калории след тренировка могат лесно да бъдат възстановени, защото дехидратацията създава усещането за глад на организма. Вследствие на това, ние сме способни да приемем повече хранителни вещества от обикновено. Когато тренираме, е важно да приемаме само определени течности –  вода или протеинови напитки, защото в тях не се съдържа излишна захар, консерванти и оцветители. Когато организмът ни се чувства добре, не усещаме лесно умора заради високите температури и сме по-мотивирани за всяка тренировка.

Променете хранителните си навици

През зимата човек е по-обездвижен, защото рядко прекарва време навън за разходка или друго активно занимание. Вследствие метаболизмът на тялото се забавя и излишните килограми се натрупват. Доказано е, че през студените месеци консумираме повече храна, докато през лятото апетитът намалява. По тази причина хората погрешно решават, че не е необходимо да тренират през лятото, защото се хранят обичайно по-малко и по-здравословно. Мнението на експертите обаче е категорично – нужно е да бъдем активни по всяко време на годината. Дори тренировката да е краткотрайна, последващото хранене е нужно да бъде умерено и с прием на повече белтъчини. Подходящи храни през лятото са рибата, морските дарове и птичето месо и други храни, богати на Омега 3 и Омега 6 мастни киселини. Препоръчителни са и продуктите, богати на антиоксиданти. Те укрепват имунната система и и я правят устойчива на вируси и инфекции. Източници на тези вещества са зеле, броколи, лук. И най-важното правило е да се храним бавно, защото така допринасяме за доброто храносмислане и засищането на организма с по-малко количество храна.

Най-важната мотивация за всеки трениращ са постигнатите резултати. Независимо от сезона, тялото има нужда от ежедневно раздвижване. Физическа активност е отговорна за нашето добро настроение, понижено ниво на напрежение и развита мозъчна дейност. Правилната тренировка с подходяща интензивност зависи от личната нагласа на човек, а топлото време допълнително предразполага към разнообразни по вид активности.

Последни публикации в блога

  • функционални тренировки, кондиционни тренировки

Функционални и кондиционни тренировки за силно и стегнато тяло

Доброто здраве изисква отношение и грижа, каквито редовните тренировки и активното движение могат да осигурят. Водени от желанието за оформено и стегнато тяло, все повече хора посещават спортната зала. Положителните ефекти започват да

  • фрешове

Фрешове: 6 здравословни и вкусни напитки, които трябва да опитате

Придържането към здравословен начин на живот през есента е истинско предизвикателство. С падането на температурите прекарваме повече време вкъщи, където имаме пряк достъп до хладилник, пълен с хранителни продукти и висококалорични лакомства. Освен

  • шоков басейн. леден басейн, шоковия басейн, студен басейн, спа

Ледена свежест в шоков басейн

Спа процедурите са истинско блаженство за ума и тялото. Те са нашият идеален помощник в борбата със стреса и напрежението и ни пренасят в света на удоволствието и насладата. Луксозните спа комплекси предлагат

  • есента, тренировки през есента, упражнения през есента, най-подходящият сезон за тренировки, упражнения, фитнес

Защо есента е най-подходящият сезон за тренировки

Дъждовното и хладно време през есента намалява мотивацията за тренировки и дава превес на по-лежерните дейности у дома. За мнозина ниските температури са свързани с лошо настроение и депресия, но всъщност есента е

  • тайландски масаж

Тайландски масаж – тайната на пълната хармония между тялото и душата

Масажът е сравним с истинското произведение на изкуството. Той изисква талант, концентрация и дългогодишен опит, докато се получи съвършен резултат. Редица масажни техники се практикуват и усъвършенстват в продължение на хиляди години с

  • безсъние

Безсъние: 5 ефективни начина да се преборим с него

Смяната на сезоните може да окаже сериозно влияние върху човешкия организъм. Умората и напрежението често са породени от липсата на сън и невъзможност да осигурим на тялото си пълноценна почивка. Безсънието, освен че

Как да се преборите с есенните алергии, без да приемате лекарства

С настъпването на есента продължаваме да се радваме на слънчево време. Разходките в близкия парк остават любимо следобедно занимание, а топлите есенни цветове правят пейзажа още по-красив. За мнозина обаче с настъпване на

  • фитнес инструктор, личен инструктор, персонален инструктор, фитнес

Защо тренировката с личен фитнес инструктор е по-ефективна?

Всеки знае, че редовните физически упражнения помагат за поддържане на тонус, отлично здравословно състояние и създаване на перфектна фигура. Удовлетворението от получените резултати е несравнимо, а комплиментите за външния вид не закъсняват. За