Портокалова кожа: Мисия невъзможна или въпрос на желание?

Home/este/Портокалова кожа: Мисия невъзможна или въпрос на желание?

Портокалова кожа: Мисия невъзможна или въпрос на желание?

Целулитът е проблем, който със сигурност не се вписва в идеала за женска хубост, но възможна ли е битката с него и как можем да я спечелим?

Според медиците, портокаловата кожа е сериозно заболяване на съединителната тъкан, което засяга едновременно лимфната и кръвоносната система на повърхността. Проучванията показват, че близо 85% от жените в зряла възраст са в някаква степен засегнати от „портокаловата кожа“. Процент, в който попадат както дами, стремящи се към активен и здравословен начин на живот, така и други, за които спортът и правилното хранене съвсем не са приоритет.

Причини за появата на целулит

Разбира се, за всичко си има причина, и зад нея стоят различни факти. Първата, и вероятно най-сериозна причина, е наследствената предразположеност, следвана от възрастта. След което идва ред на нездравословното хранене – дневен режим, базиращ се на „забранени храни“. От това неизменно се появява и проблем с наднорменото тегло, а то е четвъртата причина за поява на портокалова кожа. Вследствие от това, човек решава да се подложи на редуциращ режим на хранене, а честите колебания в телесната маса са още една причина за появата на целулит.

Далеч не без значение се оказват заседналият начин на живот и вредните навици, свързани с честия прием на алкохол и тютюнопушенето. Твърде тесните дрехи понякога могат да се превърнат във вреден навик и като следствие от това да настъпи нарушение в процесите на кръвообращение.

Понякога, обаче, появата на целулит може да бъде провокирана и от настъпил дисбаланс на хормоните в организма. Например, дисфункция на яйчниците, надбъбречните жлези и щитовидната жлеза. Не бива да поставяме на последно място замърсената околна среда и регулярно повтарящите се стресови ситуации, защото в определен момент и те могат да се превърнат в потенциална причина за появата на целулит.

Целулитът е проблем, с който жената се опитва да се пребори всеки ден – факт! Защото той може да се появи през пубертета, по време на бременността или менопаузата, както и при употребата на контрацептивни медикаменти. Макар да има успешни дейности с широка приложимост, неговото лечение е абсолютно индивидуално за всяка дама. Комплексното лечение задължително трябва да включва: специален режим на хранене, спорт, процедури за тяло, масажи и домашна грижа.

Говори се, че мъжете не страдат от целулит,  защото той е свързан до голяма степен с женските полови хормони – естрогените, които се оказва, че съществуват и при мъжете. „Портокаловата кожа“ се развива на тяхното най-уязвимо място – корема. По европейски данни 40% до 50% от мъжете на средна възраст също имат целулит, но предимно в коремната част, а бедрата почти не  се засягат, защото конструкцията им е друга и няма такова сериозно натрупване на мазнини.

При процес на затлъстяване се наблюдава увеличение на броя и същевременно уголемяване на мастните клетки, които впоследствие се обединяват в по-големи мастни капки. И въпреки, че основната роля на хиподермата е защита от травми, а депото от мазнини е добър енергиен резерв, именно с тези клетки се борят активно всеки ден около 90% от жените. Женското тяло е устроено така, че позволява по-голямо натрупване на мастна тъкан, отколкото при представителите на силния пол.

Как да се справим с целулита?

В медицинските, козметични и спа центрове се предлагат редица процедури за справяне с целулита. Те са строго индивидуални и се определят след разговор за определяне на главния проблем и изследване на произхода му. Най-добри резултати се получават при съчетаване на различни методи, за което е нужно време, средства и търпение.

Най-често ползваните процедури за елиминиране на целулита са:

  • Антицелулитни масажи и лимфен дренаж за подобряване циркулацията на кръвта и лимфата;
  • Ексфолиант с кафе е основното оръжие на продукта в борбата с целулита. Веществото се абсорбира от кожата и отстранява натрупаната течност в целулитните зони (или иначе казано бори се с преобразуваните мастни клетки в по-големи мастни капки). По този начин прави кожата по-гладка и еластична. Антиоксидантите в състава му ви предпазват от свободни радикали, предотвратяват състаряването и отпускането на кожата и я подхранват. Благодарение на абразивната си основа ексфолиантите с кафе подобряват циркулацията на кръвта, а масажите с тях премахват мъртвата кожа. Горят излишните мазнини и временно правят тялото да изглежда по-стегнато. Разбира се, ако процедурите не са съчетани със спорт, ефектът не е толкова траен и видим.
  • Масажи и компреси с водорасли (целулитните участъци се налагат с компрес от затоплени водорасли, след което се облъчват с инфрачервени лъчи за усилване на кръвообращението). Водораслите съдържат витамини, микроелементи, минерални соли и белтъчини;
  • Йонизационни процедури (с помощта на ток в кожата се вкарват активни съставки, разрушаващи целулитните натрупвания);
  • Атимулиране на мускулите с ток (те се тонизират и стягат, подпомагат и кръвообращението също се активизира);
  • Пневматичните ботуши са ефектна процедура. Около краката по цялата им дължина се увиват специални “ръкави”, които се надуват, притискайки крака, и веднага след това отпускат. Когато бедрото е притиснато, прасецът е отпуснат, и обратно. Целта на процедурата е да се активизира изтласкването на кръвта и лимфата, за да не се застоява в кръвоносните съдове по краката;

Противопоказанията за всички видове антицелулитни процедури са строго индивидуални, затова е необходимо да се консултирате предварително със специалист.

Профилактика на целулита

Правилно и здравословно хранене

Приятели на целулита това са тлъстите храни, тлъстото месо, птиче месо с кожа, колбаси, рафинирани въглеводороди, торти с крем. Ако имате наследствена предразположеност към целулит, то е необходимо напълно да се откажете от тези продукти и блюда.

Избягвайте, също така, заместители на храната или храни с „изкуствени“ добавки като ароматизатори, оцветители и имитатори на вкуса.

Намалете употребата на мастно млечни продукти.

Развитието на целулита пък се възпрепятства от консумацията на зеленчуци, плодове, бобови растения, пълнозърнест хляб, риба, рибни продукти, растителни масла.

Достатъчна хидратация на организма

Пийте повече вода! Водата е най-лесният способ за поддържане тонуса на организма и пречистването му от вредни вещества. Много благоприятно е приемането на плодови и зеленчукови сокове и билков чай (те могат да се подсладят с лъжичка мед).

Сок от моркови, целина, ябълки, портокали и други се използват също активно при борбата с целулита. Има разработена цяла програма, основана на тяхното комплексно приемане.

Повече движение и спорт

Опитайте се всеки ден да правите по 5 минути сутрешна гимнастика. Старайте се гърбът винаги да е изправен.

Започнете да практикувате най-подходящия за вас спорт, особено ако водите заседнал живот. Препоръчителни спортове са, преди всичко, плуването, което стимулира мускулатурата на цялото тяло, а също и ходенето, бягането и карането на велосипед (препоръчва се да се упражняват извън града, за да се избегне замърсяването).

Спокойствие и по-малко стрес

Колкото повече нервничите, толкова повече подпомагате натрупването на целулит. Целулитът винаги се усилва при стрес, затова избягвайте стресовите ситуации и се научете да се противопоставяте на неприятните удари на съдбата.

Ако вие усвоите изкуството на релаксация и можете да го използвате, за да свалите напрежението. Разпускате всички части на тялото и давате възможност на организма да се възстанови след получения стрес, за да поставите бариера на пътя на развитието на целулита.

Консултация със специалист

Посъветвайте се с лекар, за да установите дали нямате лошо храносмилане, бъбречна недостатъчност, ендокринни смущения или вземате неподходящи контрацептиви – някой от тези фактори може да е в основата на вашия целулитен проблем.

Последни публикации в блога

  • главоболието

Как да преборите главоболието по естествен начин

Забързаният начин на живот е една от основните причини за появата на здравословни проблеми. През есента ежедневните задачи неминуемо се увеличават. Независимо дали работим от офиса или вкъщи, ние прекарваме почти 8 часа

  • ефективността на тренировките, фитнес

5 възможни пречки за ефективността на тренировките в залата

Редовните тренировки в спортната зала оформят стройно и стегнато тяло и заедно с това носят и редица ползи за организма. Както знаете, сред тях попадат по-добрата концентрация, намаляване на стреса, освобождаване на напрежението

  • функционална тренировка

3 основни фактора за качествена и функционална тренировка

Ежедневието ни е изпълнено с безброй предизвикателства. В забързания му ритъм понякога трудно намираме време да проведем функционална тренировка във фитнес залата,  особено ако е пълно със спортуващи и се налага да се

Шиацу масаж – от древно японско изкуство до енергизираща спа терапия

През последните месеци обръщаме сериозно внимание на своето здраве и се стремим да повишим имунната си система и да стимулираме защитните сили на организма. Това включва също пълноценна почивка и ефективен начин да

  • тренировките през лятото

6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

Тренировките през лятото без съмнение са голямо предизвикателство. В сезона на дългите почивки и безгрижните дни отделяме все по-малко време за спортни занимания. Една от причините са високите температури навън, които оказват сериозно