10 начина да намалите стреса при бременност

Home/este/10 начина да намалите стреса при бременност

10 начина да намалите стреса при бременност

Ако сте бременна и изпитвате чисто физически несгоди, дискомфорт и раздразнение, причинено от хормоналните и физическите промени, които настъпват във Вашето тяло, не се отчайвайте. Знайте, че това не са само Ваши проблеми, а са общи за почти всички бъдещи майки.

И което е по-важно – помнете, че съществуват няколко лесни и прости правила, които трябва да спазвате. Чрез тях ще облекчите състоянието си, и ще се насладите на това, което Ви се случва, като същевременно мечтаете за това, което Ви очаква.

По-долу ще Ви предложим 10 начина да се отпуснете, да намалите стреса при бременност и да възвърнете физическия и душевния си комфорт.

бременност, стреса при бременност, бременна жена

1. Почивайте

Когато сте бременна, трябва да свикнете с идеята, че да поставите крака нависоко и да не правите нищо за час–два не е загуба на време.  Това е жизненоважна възможност да освободите своето тяло от стреса при бременност и да дадете почивка на ума си. Ако работите или имате други деца, за които се грижите, това, разбира се, става малко по-трудно. Имайте предвид, че бременността определено не е моментът, когато ще трябва да работите по време на обедната си почивка.

Затова говорете с шефа си, ако е необходимо, за да пренастройте работното си натоварване. Осигурете си кратки почивки през деня.

Ако пък откриете, че сте по-взискателна към реда в къщата, опитайте се да не позволите нарастващата купчина дрехи за гладене да Ви стресира допълнително. По възможност, нека Вашият съпруг поеме по-големия дял от домакинската работа или помолете семейството си да Ви помага.

2. Правете упражнения

Ако тялото Ви боли или сте прекалено уморена, вероятно упражненията са последното нещо, за което си мечтаете. Но знайте, че кратка, лека и щадяща гимнастика може наистина да Ви зареди психически и физически. Леките упражнения са чудесен източник на релакс по време на бременността. Плуването е страхотна идея! А йогата включва техники за релаксация и дишане, които по време на раждането ще Ви бъдат изключително полезни.

бременност, стреса при бременност, бременна жена, йога за бременни

3. Излизайте на свеж въздух и слънце

Излизането навън и кратката разходка на чист въздух ще повдигне духа и настроението Ви. Ако прекарвате по-голямата част от деня си на закрито, опитайте поне веднъж дневно да се разхождате. Дори разходката по обяд до магазин, който е по-далече от обичайното място, си заслужава. Слънчевите лъчи подобряват настроението, така че грабнете шанса да поемете от тази емоция. Преди това обаче си подсигурете добра защита срещу UV лъчите, ако времето е много горещо и слънчево.

4. Знанието е сила

Когато разберете, че сте бременна, вероятно ще имате планина от въпроси, тревоги и притеснения. Особено ако това е първото Ви бебе. Въоръжаването с информация ще Ви помогне да успокоите ума си, да се справите с всякакви възникнали проблеми, свързани с бременността, и ще ви подготви психически за раждането и живота с новото бебе. Вашият лекар или акушерка ще могат да ви отговорят на медицинските и здравни въпроси, а книгите и специализираните уебсайтове ще Ви бъдат полезен източник на всякакъв вид информация. Добра идея е също така да се запишете на курсове за бременни. Те могат да Ви помогнат да се справите с дискомфорта по време на бременност, с раждането и с ранните седмици на родителството.

5. Споделен проблем е наполовина решен проблем

Объркана сте, щастлива, притеснена, очарована, уплашена… Много емоции съпътстват Вашата бременност, а и много притеснения. Със сигурност в случая ще Ви помогне да обсъдите притесненията си с Вашия партньор или с близки до Вас хора. Не забравяйте обаче, че особено в ранните дни на бременността, мъжът до Вас може да не е в състояние да отговори на Вашето „безразсъдно“ желание за разговори по всички въпроси, които бременността Ви повдига. Постарайте се да не се разочаровате и помнете, че макар за Вас бъдещото бебе да е нещо съвсем реално, за съпруга Ви то вероятно ще стане истинска реалност чак след момента, в който го вземе в ръцете си / прегърне. В този случай опитайте да споделяте Вашите притеснения и преживявания с приятелки, които са бременни или вече имат деца, и помнете, че независимо от проблема, свързан с бременността Ви, Вие не сте сами.

6. Вземайте често душ, или още по-добре – вана

Лечебната сила на водата може да бъде изключително отпускаща по време на бременност. Един обикновен душ може много да помогне за облекчаване на болките в крайниците. А ако отделите време за себе си и се отпуснете в топла, но не гореща вана, бъдете сигурни, че ще постигнете отличен ефект. Добавете масла за ароматерапия (но само тези, които са безопасни за употреба по време на бременност), запалете свещи и пуснете лека и нежна музика. Бъдете сигурни, че след подобна процедура ще се почувствате психически и физически освободени.

Както вече споменахме, плуването е отлично средство за релаксация по време на бременност. При това не само заради факта, че това е полезно упражнение. Много жени намират усещането да са във водата силно успокояващо и релаксиращо. Когато пък тялото Ви започва да натежава поради бременността, водата ще Ви даде онова безценно усещане за безтегловност, от което така силно се нуждаете.

7. Спа терапията – безценно средство за релакс

Спа процедурите действат на няколко нива, позволявайки Ви да релаксирате и да изгоните стреса при бременност. Преди всичко процедурите за бременни са разработени специално, за да облекчат както тялото, така и ума Ви чрез използването на вода, масаж, ароматерапия, музика и спокойна атмосфера. На второ място, самият факт, че отделяте време специално за себе си, със сигурност ще Ви ободри. Трябва обаче да сте сигурни, че каквато и спа процедура да изберете, тя е безопасна за бременни. Изключете сауната, горещата вана и парната баня, както и употребата на някои масла за ароматерапия и някои видове масаж в ранната бременност. Но дори и когато не можете да се насладите на масаж на цялото тяло, можете да се възползвате от предимствата на лимфендренажа,  масажа на главата, ръцете и краката.

Например, в луксозния спа център „Este Fitness & Spa“ са разработени масажи, специално за бременни. А след масажа и процедурите в спа центъра защо не отделите още малко време за себе си? Завършете деня, посветен изцяло на вас, с финалните щрихи – маникюр и педикюр. Това гарантирано ще повлияе на настроението Ви.

бременност, стреса при бременност, бременна жена

8. Мускулна релаксация – опитайте, заслужава си

Въпреки че тази процедура изисква известна практика, струва си да опитате да освободите напрежението, което се натрупва в мускулите Ви. Легнете някъде на равно и удобно място, приглушете светлината и пуснете лека музика. Започнете с ръцете си, като стягате. След това съзнателно отпускате отделни групи от мускули на всяка ръка. Когато отпуснете всеки мускул поотделно, опитайте се да отпуснете цялата си ръка, като комбинирате стягането и отпускането с дишане. Стегнете мускулите си при вдишване и ги отпуснете при издишване. Позволете на стреса при бременност и напрежението да „изтекат“ от Вашето тяло.

Направете тези упражнения с мускулните групи на ръцете, раменете, челюстта и лицето си, както и с мускулите на краката си. Ще видите колкото по-релаксирани ще се почувствате след това.

9. Всемогъщата медитация

Бременна или не, медитацията е чудесен начин да възстановите спокойствието си. Тя е най-ефективна, когато се практикува поне 15 минути на ден. Макар да е трудно да намерите 15 минути време само за Вас, опитайте се да си ги откраднете. Определено няма да съжалявате! Намерете спокойно място, пуснете си тиха успокояваща музика и заемете удобно положение. Нека тялото Ви да е отпуснато.

Започнете, като се съсредоточите върху дишането си. Дишайте дълбоко и бавно и направете съзнателно усилие да се освободите от напрежението и тревогите си при всяко издишване. След като успокоите ума и тялото си, можете да използвате всякакви техники за медитация. Например, да си представите, че сте на красиво и спокойно място, като бавно разширявате въображаемата картина или да се съсредоточите върху бебето си. Изпратете му допълнително кислород с всяко вдишване. Мислете положително за посрещането на Вашето бебе и бъдещия Ви живот заедно. Класът по йога за бременни ще Ви помогне да научите техники за медитация.

стреса при бременност, грижа за кожата, спа

10. Поглезете се

Голяма част от живота Ви сега ще бъде фокусиран върху това да се подготовите за бъдещето си с бебето. А и често вниманието на семейството и приятелите Ви към него може да бъде толкова голямо, че понякога да се чувствате почти като ходещ инкубатор. В подобна ситуация да направите нещо само за себе си, ще Ви накара да се почувствате добре. А и помнете, че това не е само за Вас, но и за детето. Колкото по-добре се чувствате Вие, толкова по-добре е това и за него! Така че отделете време за себе си. Независимо дали това ще бъде среща с добри приятели, случайна покупка на нещо красиво, или просто невероятна дреха за бременни.

И не забравяйте – в наши дни бременността е повод за удовлетворение и радост. Животът Ви продължава както обикновено, а самата бременност е една нормална, здравословна част от него. Вярно е, че Вашето тяло през този период е различно и работи по-трудно, отколкото обикновено, за да се развие едно здраво бебе. Но пък именно затова Вие се нуждаете от повече почивка и релакс и това не е нещо, което да Ви кара да се чувствате виновни.

Радвайте се на този чудесен етап от живота си, намерете време да се поглезите и се наслаждавайте на прекрасното създание, което расте във Вас.

Последни публикации в блога

  • стречинг, стречинг упражнения

Стречинг упражненията – първата стъпка към успешна тренировка

Тренировката във фитнес залата е строго индивидуална при всеки човек. Някои предпочитат да съкращават времето за спорт и практикуват високо интензивна тренировка с много силово натоварване. Други са привърженици на по-леките упражнения с

  • пигментни петна, кожа, кожни петна, петна по кожата

Как да предотвратим появата на пигментни петна върху кожата

Горещите летни дни неудържимо ни привличат към морето, екзотичните плажове и разхлаждащите басейни. Или към красивите планински курорти. Всяка свободна минута предпочитаме да прекараме в разходки под ярките лъчи на слънцето. Мечтаем за

Как масажът „Ломи-ломи“ завладя целия свят и защо се практикува?

В разгара на лятото ви пренасяме на едно от най-екзотичните и красиви местенца по света, а именно Хавай. Загадъчните и необятни плажове привличат хиляди туристи годишно. Бурните сини вълни, невероятните залези на слънцето

Превърнете мечтата си за перфектна визия в реалност с BTL Exilis

Днешното забързано ежедневие предполага все по-честа консумация на нездравословни храни и напитки. Приемът на по-голямо количество въглехидрати и мазнини трябва да се извършва с мярка и ясно съзнание колко често човек може да

  • алкална вода

Алкална вода: от бъдещето и за бъдещето

Или как в Este Fitness & SPA  ще се погрижат за здравето и красотата ви във всичките им аспекти Всеки от нас е чувал различни твърдения по повод полезните качествата на водата

Как да съчетаем грижата за кожата с разкрасителни процедури

Ритуалите за красота са сред любимите занимания на представителките на нежния пол. Когато става въпрос за външен вид и разкрасителни процедури, жените винаги са готови да експериментират. Векове наред дамите намират начин да

  • тренировки през лятото

Съвети как да останем мотивирани за тренировки през лятото

Фитнес тренировките изискват постоянство и отдаденост. Поддържането на стройно и стегнато тяло не включва безразборно хранене и мързелуване. Обикновено зимата е сезонът, когато сме най-мотивирани да започнем да тренираме, защото времето навън е