Упражнения – или какви са 7-те ползи от редовната физическа активност

Home/este/Упражнения – или какви са 7-те ползи от редовната физическа активност

Упражнения – или какви са 7-те ползи от редовната физическа активност

Несъмнено знаете, че да правите редовно физически упражнения е добре за вас, но запитвали ли сте се колко добре? Експертите твърдят, че упражненията могат да допринесат за повишаване на настроението ви, за подобряване на сексуалния ви живот, както и да имат много други положителни ефекти върху живота ви. Така че ако искате да се чувствате по-добре, да имате повече енергия и дори да добавите години към живота си, просто спортувайте всеки ден.

Ползите от редовните упражнения и физическата активност за здравето трудно могат да бъдат игнорирани. Всъщност всеки има полза от тренировката – независимо от възрастта, пола или физическите способности. А ако се нуждаете от допълнително убеждаване, ние сме подбрали седем ползи, които ще ви убедят, че физическите упражнения могат да ви направят не само по-здрави, но и по-щастливи.

1. Упражненията контролират теглото

Физическата активност може да ви помогне да се преборите с наднорменото тегло и да поддържате теглото си в норма. Когато спортувате, изгаряте калории и колкото по-интензивни са упражненията, толкова повече калории горите.

Редовните „разходки“ до фитнес залата са нещо прекрасно, но не се притеснявайте, ако понякога не намирате достатъчно време да тренирате всеки ден. Важно е да се движите и да сте физически активни всеки ден, затова просто ходете повече пеш, изкачвайте стълбите, вместо да ползвате асансьора, и увеличете къщната работа.

2. Упражнения се борят със здравословните неразположения и болестите

Тревожи ви сърдечно заболяване? Надявате се да предотвратите високо кръвно налягане? На помощ в тези, а и в редица други ситуации, ще ви се притече редовната физическа активност. Редовните упражнения водят до повишаване на липопротеините с висока плътност (HDL) или т.нар. добър холестерол, и намаляване на нездравословните триглицериди. Резултатът е равномерен кръвен поток, което намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.

Физическата активност помага за предотвратяване или справяне с широк набор от здравословни проблеми, включително инсулт, метаболитен синдром, диабет тип 2, депресия, редица видове рак, артрит и други.

3. Упражненията подобряват настроението

Нуждаете се от емоционално презареждане? Или трябва да изпуснете малко парата след стресиращ ден? Една сесия във фитнеса или бърза 30-минутна разходка със сигурност ще ви помогнат. Физическата активност стимулира образуването на различни химически вещества в мозъка, които могат да освободят стреса и да ви накарат да се почувствате по-щастливи и по-спокойни.

В допълнение, редовната физическа активност ви помага да влезете във форма относно външния си вид, което определено би повишило самоувереността ви и би подобрило самочувствието ви.

4. Упражненията ви зареждат с енергия

Задъхвате ли се при пазаруване или при работата вкъщи? Ако да, редовната физическа активност ще ви помогне, като подобри мускулната ви сила и повиши вашата издръжливост.

Упражненията увеличават доставката на кислород и хранителни вещества до клетките на тялото и помагат на сърдечно-съдовата система да работи по-ефективно. А когато здравето на сърцето и белите дробове се подобри, ще имате повече енергия, за да се справяте с ежедневните си задължения.

5. Упражненията подпомагат добрия сън

Не можете да се будите сутрин и многократно отлагате звъненето на сутрешната аларма, защото вечерта дълго време не сте могли да заспите? Едно решение на проблема е редовната физическа активност. Тя може да ви помогне да заспивате по-бързо вечер и да постигнете по-дълбок сън. Просто опитайте.

6. Упражненията разпалват искрата на сексуалния ви живот

Чувствате ли се прекалено уморени или извън форма, за да се насладите на физическа близост? Редовната физическа активност може да ви зареди с енергия и да подобри начина, по който изглеждате, а това несъмнено би подсилило сексуалния ви живот.

В допълнение, спортът може да увеличи възбудата при жените и да намали вероятността за проблеми като еректилна дисфункция при мъжете.

7. Упражненията могат да бъдат забавна и социална дейност

Упражненията и физическата активност са приятна и забавна дейност. Те ви дават възможност да се отпуснете, да се насладите на активности сред природата или просто да се включите в дейности, които ви правят щастливи. Спортуването може да ви помогне да прекарате време със семейството или с приятелите си, наслаждавайки се на компанията им в една забавна и активна социална среда.

Така че включете се в група по танци, разходете се сред природата, посещавайки известни места или туристически пътеки, или се присъединете към местния любителски футболен отбор. Открийте физическата активност, която ви харесва, и просто го направете. Може би сте отегчени? Тогава опитайте нещо ново или просто спортувайте с приятели.

Физическата активност е чудесен начин да се чувствате по-добре, да подобрите здравето си и да се забавлявате. Според специалистите, добре е да спортувате поне 150 минути седмично, като правите упражнения с умерена интензивност, или 75 минути на седмица, като извършвате по-интензивни упражнения. Отделете време, подгответе си леко и удобно спортно облекло и посетете фитнес залата или поспортувайте на открито.

Опитайте се също така да комбинирате интензивни и умерени аеробни упражнения като бягане, разходки или плуване. Най-малко два пъти седмично тренирайте, като вдигате свободни тежести, използвате силови уреди или правите упражнения за телесна маса. Спортувайте през цялата седмица, а ако искате да отслабнете или да постигнете конкретни фитнес цели, може да се наложи да увеличите усилията си и да  тренирате по-активно.

И накрая, не забравяйте да се консултирате с вашия лекар или фитнес инструктор преди да започнете нова фитнес програма, особено ако не сте спортували дълго време, имате хронични здравословни проблеми като сърдечни заболявания, диабет или артрит, или имате други притеснения.

Последни публикации в блога

  • стречинг, стречинг упражнения

Стречинг упражненията – първата стъпка към успешна тренировка

Тренировката във фитнес залата е строго индивидуална при всеки човек. Някои предпочитат да съкращават времето за спорт и практикуват високо интензивна тренировка с много силово натоварване. Други са привърженици на по-леките упражнения с

  • пигментни петна, кожа, кожни петна, петна по кожата

Как да предотвратим появата на пигментни петна върху кожата

Горещите летни дни неудържимо ни привличат към морето, екзотичните плажове и разхлаждащите басейни. Или към красивите планински курорти. Всяка свободна минута предпочитаме да прекараме в разходки под ярките лъчи на слънцето. Мечтаем за

Как масажът „Ломи-ломи“ завладя целия свят и защо се практикува?

В разгара на лятото ви пренасяме на едно от най-екзотичните и красиви местенца по света, а именно Хавай. Загадъчните и необятни плажове привличат хиляди туристи годишно. Бурните сини вълни, невероятните залези на слънцето

Превърнете мечтата си за перфектна визия в реалност с BTL Exilis

Днешното забързано ежедневие предполага все по-честа консумация на нездравословни храни и напитки. Приемът на по-голямо количество въглехидрати и мазнини трябва да се извършва с мярка и ясно съзнание колко често човек може да

  • алкална вода

Алкална вода: от бъдещето и за бъдещето

Или как в Este Fitness & SPA  ще се погрижат за здравето и красотата ви във всичките им аспекти Всеки от нас е чувал различни твърдения по повод полезните качествата на водата

Как да съчетаем грижата за кожата с разкрасителни процедури

Ритуалите за красота са сред любимите занимания на представителките на нежния пол. Когато става въпрос за външен вид и разкрасителни процедури, жените винаги са готови да експериментират. Векове наред дамите намират начин да

  • тренировки през лятото

Съвети как да останем мотивирани за тренировки през лятото

Фитнес тренировките изискват постоянство и отдаденост. Поддържането на стройно и стегнато тяло не включва безразборно хранене и мързелуване. Обикновено зимата е сезонът, когато сме най-мотивирани да започнем да тренираме, защото времето навън е