10 най-популярни йога практики

Home/este/10 най-популярни йога практики

10 най-популярни йога практики

Йога практики – те печелят все по-голяма популярност както по света, така и у нас и това ни най-малко не е случайно. Сравнително лекото физическо натоварване, съчетано със здравословни дихателни техники и релаксация на духа водят след себе си редица ползи за здравето и за състоянието на тялото и ума. Според учители и практикуващи, древните индийски техники не са само упражнения, но и начин на живот. Йогата включва усуквания, опъвания и разтягане на тялото и заедно с комплексните и интензивни дихателни техники, спомагащи за доброто физическо състояние на тялото, тя създава дисциплина и подпомага баланса на енергиите и емоциите.

Под общото название йога обаче се крият редица специфични за отделните видове практики упражнения, така че всеки може да намери най-подходящото за него. Предлагаме ви 10 от най-разпространените видове йога практики.

10 най-популярни йога практики, хатха йога

Хатха йога

Хатха е един от най-често практикуваните и разпространени у нас видове йога. На санскритски думата „хатха“ означава сила. Тази йога практика акцентира обикновено върху физическите аспекти. Тя се смята и за майката на всички останали йога практики.

Упражненията се извършват с по-бавно темпо и не е необходимо да се следва общото темпо в групата. Тази практика е идеална за начинаещи и предоставя щадящ, нежен и постепенен увод в йогата като цяло. Ако желаете да посещавате групова практика според вашата натовареност и да практикувате според свободното си време, това е идеалният за вас клас по йога. Хатха йога ще ви научи как да дишате, какви пози да изпълнявате и как и ще ви даде базовите знания и умения за медитация и релаксация. Така че ако сте начинаещи, със сигурност хатха йога е вашата практика.

Виняса флоу йога

Този стил изисква да координирате дишането си с движението и поставя акцент върху създаването на „поток“ от пози с гладък преход от една към друга. Виняса буквално означава връзка. При тази практика трябва да свържете движенията си с вдишване или издишване. Добра идея е да изпълнявате техниката с една от най-разпространените комбинации от асани Сурия намаскар (Поздрав към слънцето), с балансиращи пози, пози за гърба и седящи пози и да завършите тренировката с Шавасана.

Практиката в този стил йога зависи от креативността на учителите и няма твърдо установена структура. В тези класове може да е включена също медитация и монотонно пеене на мантри, като е възможно също така практиката да бъде изпълнявана и в по-атлетичен стил.

Айенгар йога

Този стил се фокусира върху подравняването. Изпълнението не е под формата на „поток“, както е при Виняса флоу йога. Айенгар е интензивна техника и практикуващият трябва да задържа позата дълго време и да я развива заедно с дишането. Този стил се изпълнява с помощни средства, като колани, блокчета и одеала.

Стилът е подходящ за хората, които обичат да навлизат в детайлите и да изпълняват интензивни пози. Практиката е изключително полезна за хора, които имат наранявания и хронични проблеми и подпомага да постигнете стабилност, гъвкавост и сила.

Бикрам йога

Наричат я още „горещата йога“. Обикновено се прави в стая, където въздухът е нагрят до 40 градуса Целзий и е с влажност 40%. Идеята е да се изпотите и имайте предвид, че ако започнете да практикувате този стил, със сигурност по време на упражненията ще се потите обилно. Бикрам йога произлиза от стила Виняса и е негов клон. Което на практика означава, че ще практикувате асаните в координация с вашето дишане.

Основателят й – индиецът Чоудхури Бикрам, формулира последователност от 26 пози, с вярата, че тази последователност систематично натоварва и „предизвиква“ всяка част от тялото, било то мускулите, вените, сухожилията или органите.

ащанга йога, йога практики

Ащанга йога

Тя е била създадена от К. Патабхи Джойс и представлява съвременна версия на класическата йога. Този тип практика също свързва движението с дишането, но движенията са по-добре дефинирани. Напредъкът се постига последователно и плавно с всяка асана, а всяко действие се практикува с инверсия.

Често можете да срещнете Ащанга йога и като Виняса флоу поради плавността и „флуидността“ на движенията.

Американската версия на класическата Ащанга йога е Пауър йога. Превеждайки ви от една поза към друга, Пауър йогата ангажира и натоварва всеки мускул в тялото ви, повишавайки вашия метаболизъм и водейки до изгаряне на повече калории. Въпреки че се смята за най-атлетичния стил йога, Пауър е трудна дори за атлети.

Дживамукти йога

Този стил е повече от практика – той е начин на живот. Той включва етични, духовни и физически аспекти. Създадена от Шарън Ганън и Дейвид Лайф, Дживамукти йога поставя акцент върху околната среда и препоръчва доброта към животните и веганство. Петте най-важни аспекта на този метод са: Шастра (писание), Бхакти (преданост), Ахимса (неувреждане), Нада (музика) и Дхаяна (медитация).

Един типичен клас по Дживамукти йога започва с формулуране на намерение, последвано от монотонно пеене на мантри и след това осъзнато дишане. Той включва движения на Виняса и завършва с релаксация и медитация. Този стил йога е завършена система, която включва духовност и физически ползи.

кундалини йога, йога практики,

Кундалини йога

Корените на Кундалини йога са в чакрите. Тази практика се фокусира върху дишането – пранаяма. Целата накратко е да се отвори умът и да постигнете по-добро осъзнаване на ума и тялото си.

Това е един от духовните стилове йога, който включва и много медитация. Пеенето на мантри, медитацията, мудрите и дишането формират неговото ядро. Кундалини включва физически упражнения, но и умствено развитие и усъвършенстване. Практикуващи твърдят, че Кундалини със сигурност ще промени живота ви, след като навлезете по-дълбоко в този вид йога практика.

Анусара йога

Този стил е изключително оптимистичен. Той се фокусира върху възвисяването и е най-духовната от всички йога техники. Често наричат Анусара “честването на сърцето“. Това е сравнително нова форма на йога, разработена през 1997 г. от Джон Френд, който се фокусира върху търсенето на светлината в себе си.

Ако сте начинаещи в йога практиките и сте готови за истинско търсене и познание на душата, това е нещо, което вероятно трябва да опитате. При този стил водещи са дишането, подравняването и използване на много помощни средства, за да изпълнявате правилно позите.

Ин йога

Характерно за Ин е бавното темп. От вас се очаква да задържате дадена поза поне пет минути. Смята се, че при това подлагате под напрежение съединителните тъкани в тялото, което помага за подобряване на кръвообращението и гъвкавостта. Предполага се, че този стил подобрява жизнената енергия (чи) в тялото. Обикновено тази техника се практикува в затоплена стая или зала, което да помогне на разширяването на мускулите и да ги направи по-еластични. Ин йогата е разработена от Паули Цинк – таоистка учителка по йога и експерт по бойни изкуства.

Според запознати, този стил е идеален за онези, които обичат да предизвикват ума си. Ин определено ще ви направи по-търпеливи, ще ви накара да се съсредоточите върху дишането си, а в допълнение този стил йога е невероятно отпускащ.

йога практики, пренатална йога,10 най-популярни йога практики

Пренатална йога

Или казано на по-разбран език – йога за бременни. Макар и да не е предназначена за масово практикуване и въпреки че нейната целева група са бъдещите майки, този вид йога е идеална и много полезна активност за бъдещите майки. Тази практика подобрява позата, засилва сърцето и учи на дихателни техники, които ще бъдат изключително полезни при бъдещото раждане. Целта като цяло е да се облекчи болката при бременността и раждането и да се поддържа добра физическа форма на бъдещите майки.

Спираме дотук. Но не защото изброените по-горе видове йога практики покриват всички стилове, а поради факта, че те са може би сред най-разпространените у нас и по света. Ако нашият преглед ви е вдъхновил да се захванете сериозно с йога, просто снабдете се с удобен екип и запишете час за класа по йога. Само след няколко седмици ще почувствате промяната  – както във физическата си форма, така и в спокойствието на ума и емоциите. А ние можем да допълним от личен опит – опитайте, заслужава си!

Последни публикации в блога

Търсите подходящия коледен подарък? Подарете масаж

Коледните елхи вече заблестяха по площадите, домовете ни започнаха да сияят с разноцветни светлинки, а магазините отдавна поставиха коледната украса и вече ни примамват с празнични оферти. Да, иде Коледа и духът на

Рефлексотерапия – 9 невероятни ползи

Независимо къде работите, със сигурност цялото ви тяло е подложено на стрес – или от непрекъснатото движение, или от постоянното седене. Болят ви краката, гърбът, а много често и главата, ръцете и очите.

Изкуството, наречено Широдара

Страдате ли от хронично главоболие? Намирате ли се под силен стрес и напрежение или пък имате проблеми със съня? Ако това е така, бихме ви препоръчали да пробвате масажната техника Широдара. Тя се

Как да подготвите кожата си за предстоящата зима

Сигурно сте чували известната фраза, че за да оцените красотата на снежинките, трябва да излезете навън на студа. Да, зимата наистина има своя собствен чар, но замисляли ли сте се колко катастрофално може

Пилатес: какво знаем и какво не знаем за популярната техника

Упражненията Пилатес са разработени през 20-те години на миналия век от Йозеф Пилатес, като първоначалната им цел е рехабилитация на военнопленниците от войната. Самият Йозеф Пилатес описва системата от упражнения като “контролиране”,

  • 10 най-популярни йога практики

10 най-популярни йога практики

Йога практики - те печелят все по-голяма популярност както по света, така и у нас и това ни най-малко не е случайно. Сравнително лекото физическо натоварване, съчетано със здравословни дихателни техники и релаксация

Физическата активност и превенцията на опасни заболявания

Според редица научни изследвания упражненията и физическата активност са едни от най-важните действия, които всеки от нас може да предприеме като превенция срещу бича на нашето съвремие – рака. Статистиката сочи, че една

  • спа център, най-добър спа център, este fitness & spa, world luxury spa awards

Este Fitness & Spa бе избран за най-добър СПА център в света

Луксозният център спечели наградата за най-добър спа център от престижния конкурс World Luxury Spa Awards в условията на изключително силна международна конкуренция Este Fitness & Spa бе удостоен с престижната награда „Най-добър