7 полезни правила за начинаещите в спортната зала

Home/este/7 полезни правила за начинаещите в спортната зала

7 полезни правила за начинаещите в спортната зала

Освен с правилно хранене грижите за здравето са свързани и с ежедневни разходки и пълноценни тренировки в спортната зала. Добре оформеното и стегнато тяло не се постига с едно посещение във фитнеса, а изисква мотивация и постоянство за отлични резултати. Ако твърде сте решили да подобрите  чрез спорт както външния си вид, така и здравето си, подгответе се емоционално за трудно начало. Не бързайте да хвърляте гиричките или тренировъчните ластици, когато не отчитате мигновен ефект, и не си търсете лесни оправдания защо и как да пропуснете следващата тренировка. А за да ви помогнем да не се обезсърчите от самото начало, сме ви подготвили микс от полезни правила, към които да се придържате.

Открийте подходящата за вас тренировка

Когато имате голям избор от спортни занимания, понякога е трудно да решите коя тренировка да посетите. На първо място, помислете за вашите нагласи и предпочитания. Ако имате страх от височини, не е удачно да изберете спортно катерене. Ако пък целта ви е да свалите излишните килограми, тогава се нуждаете от динамичен спорт. Не подценявайте и своето здравословно състояние, когато започнете да тренирате. Ако имате проблеми или оплаквания след края на тренировката, по-добре да се пренасочите към друга спортна активност. Разбира се, ако тренирате съвместно с други хора, съобразете тренировката с нивото на напредналост на групата. Повечето спортни зали предлагат и занимания изцяло за начинаещи, така че да стартирате от самото начало и да се наслаждавате на прогрес със всяко изминала тренировка. И разбира се, не забравяйте така да разпределите своя график, че да ви остава време и за спорт. Фитнес залата в Este Fitness & Spa например работи всеки ден от 7 до 22 часа, така че е възможно да тренирате преди или след работа в зависимост от вашата дневна работна ангажираност.

Използвайте услугите на професионален инструктор

Първите тренировки в залата са най-трудни, защото тялото ви не е свикнало с по-интензивно натоварване. В началото ще изпитвате колебания дали изпълнявате правилно упражненията и кой от уредите да изберете в зависимост от целите, които сте си заложили. Подкрепата на професионален инструктор в този случай ще ви даде увереност и спокойствие, че използвате правилната техники и натоварването по време на всяка тренировка е съобразено с вашата мускулатура и издръжливост.  В допълнение, ако имате предварителна уговорка с инструктор, ще получите по-голяма мотивация да тренирате и няма да търсите оправдания да пропуснете занимание. Професионалният инструктор ще следи физическото развитие и ще ви посъветва и за подходящ хранителен режим, съобразени с вашите цели, тегло и здравословно състояние.

правила, фитнес, раздвижване на тялото, загрявка

Раздвижвайте тялото преди всяка тренировка

Ако тренирате с помощта на инструктор, няма опасност да пропуснете серията от загряващи упражнения, които предотвратяват възможните контузии и наранявания. В останалите случаи – не пропускайте стречинг упраженията. Тяхната основна роля е да подготвят тялото за интензивното натоварване, което му предстои. Обикновено след спорт трениращият чувства умора и мускулно напрежение, а при някои хора дори се получава мускулна треска. Правилната загрявка подобрява работата на ставите, повишава тяхната активност и служи за укрепване на сухожилията. Препоръчително е да не се подлагате на интензивни натоварвания, без да сте загрели предварително.

Натоварвайте тялото постепенно

Колкото по-бавно и спокойно тренирате в началото, толкова по-бързо ще постигнете видими резултати. Ако прекарате 2 часа във фитнес залата, най-вероятно ще получите травма или нараняване, защото тялото ви не е свикнало с такова натоварване. Дори да се чувствате в отлична форма, организмът ви се нуждае от известно време, за да се адаптира към промените. Започнете с по-малка интензивност и по-леки тренировки и постепенно ускорявайте темпото. Като начинаещи не се подлагайте на ежедневни тренировки. Спортувайте 4-5 дни в седмицата, за да усетите постепенно промените в тялото си. Изберете базови упражнения за конкретна мускулна група и ги изпълнявайте бавно и съсредоточено, без да пристъпвате към максимална интензивност.

Изберете групова тренировка

Много хора предпочитат да тренират с приятели, защото, освен че се забавляват, това ги мотивира доста по-ефективно. Груповите тренировки несъмнено имат много предимства, сред които попадат разнообразието от активности, новите социални контакти, наблюдение от сертифициран инструктор, практикуването на серии от целенасочени упражнения. Ако дълго време спортувате самостоятелно, има опасност да достигнете до момент, когато ще се чувствате отегчени от поредната тренировка. В началото ви препоръчваме да посетите групово спортно занимание, за да ви бъде по-интересно, приятно и забавно. Спа център Este Fitness & Spa може да ви предложи пълноценни групови тренировки по йога, пилатес, плуване, тренировка с ластици. Възможно е да постигнете много по-бързи резултати, когато тренирате с повече хора, защото вероятността да пропуснете заниманието е по-малка – все пак не ви се иска да изостанете от групата.

Тренирайте с подходящо спортно облекло

Знаете ли, че удовлетворението от спорта може да се провали заради неподходящото облекло. Често подценяван елемент от пълноценната тренировка, облеклото помага да се чувствате леко и свободно и да тренирате по-дълго и с удоволствие. Добре е дрехите да бъдат ушити от естествени и синтетични платове, които поддържат кожата ви суха и ви карат да се чувствате комфортно. Избирайте винаги висококачествени материи и съвременни модели, за да се съсредоточите върху упражненията, вместо непрекъснато да се разсейвате от залепналата от пот тениска на гърба ви или пък да се притеснявате дали широкият ви клин не се е смъкнал надолу. Твърде широките дрехи например са неудобни, ако практикувате интензивна тренировка. Избягвайте също така прекалено стягащите облекла, които пречат на движението и спират кръвообращението ви. Днес не е трудно да съчетаете модерното с удобното спортно облекло. Посетете спа магазина в комплекс Este Fitness & Spa, където ще откриете богата гама от елегантни и еластични облекла на бранда Bodyism.

Непрекъснато хидратирайте организма

Не забравяйте да пиете вода, докато тренирате. Важно е организмът ви да бъде достатъчно добре хидратиран по време на спортуване. Имайте предвид, че при тренировка тялото може да загуби около един и половина литра течности. Затова пийте вода в неограничени количества, докато се занимавате с физически активности, тъй като тя извежда токсините извън тялото и тонизира организма. Не консумирайте други течности като сокове или енергийни напитки. Внимавайте да не дехидратирате тялото си, защото умората ще настъпи по-бързо и мускулната ви сила ще намалее. След всяко спортно занимание можете да приемате протеинов шейк или чаша прясно изцеден сок, за да възвърнете силите си.

След като вече сте мотивирани за тренировка, спокойно можете да поемете към залата. Разчитайте на нашия наръчник с полезни съвети, преди да се впуснете в света на спорта. Ако имате въпроси или изпитвате затруднения какво занимание да изберете, посетете Este Fitness & Spa. Там ще се запознаете лично с професионалните инструктори в комплекса, които ще ви дадат подходящи съвети и с радост да ви напътстват как да поддържате отлична форма.

Последни публикации в блога

  • тенденции

Тенденции в грижите за красотата, които ще бъдат водещи през 2021 година

Всяка година минава под знака на различни тенденции – било то в модата, храненето, или грижите за кожата и безупречния външен вид. Понякога се разграничаваме от „модерното“ и създаваме свои индивидуални ритуали за

Как по-бързо да се възстановим след боледуване

Зимата е сезонът, през който върлуват най-много вируси и със сигурност на всеки от вас се е случвало да почувства неразположение през най-студените дни от година. Понякога настинката преминава бързо и в лека

  • близките

Как да зарадвате близките си през най-вълшебните дни от годината

Месец декември винаги минава неусетно, защото сме в трепетно очакваме на най-прекрасните дни от годината. Коледните светлини блестят навсякъде, вече планираме къде ще прекараме празниците и се вълнуваме от срещите с най-близките. Въпреки

  • корем, корема, мастните натрупвания, мастни натрупвания

5 лесни начина да се справите с мастните натрупвания в областта на корема

Начинът на живот оказва сериозно влияние върху нашето физическо и психическо състояние. Онези от вас, които редовно тренират, знаят колко трудно е да се премахнат мастните натрупвания, които засягат особено лесно областта на

  • тонуса, здравето и тонуса, у дома, вкъщи тонуса

Как да подобрите здравето и тонуса си, докато сте у дома

В последните седмици прекарваме по-голямата част от деня у дома, съчетавайки работните задължения с грижите към семейството. Това определено се превръща в голямо предизвикателство както за емоционалното, така и за физическото състояние на