Здравословни през пролетта – по-лесно от всякога

Home/este/Здравословни през пролетта – по-лесно от всякога

Здравословни през пролетта – по-лесно от всякога

Всички сме наясно, че обещанията, които си даваме в началото на всяка нова година да се храним здравословно и да спортуваме по-честно, се спазват само първите една-две седмици. За съжаление, много скоро губим ентусиазъм или пък просто ежедневието отново ни връща в старото русло. Започваме да си намираме всякакви причини да не отидем до фитнес клуба и спираме да съставяме меню с полезни храни за следващата седмица.

Но с идването на пролетта, получаваме нещо като втори шанс. Нали точно това е времето, в което всичко в природата се преражда, защо не и ние?

За щастие, сега опитът ни за по-здравословен начин на живот има по-голям шанс да проработи отколкото новогодишните намерения. Успехът не зависи само от желанието ни да бъдем в идеална форма за летния плаж. Идването на пролетта носи със себе си по-голямо разнообразие на полезна храна, повече слънчеви дни и енергия – все благоприятни фактори за постигането на нашата цел.

Ето няколко съвета за това как да започнем “наново” по лесен и приятен начин:

Храненето

Менюто ни трябва да бъде разнообразно и здравословно. Да, знаем, че е много лесно да се каже, но понякога е трудно да се изпълни. Но не и в този случай!

През пролетта на пазара се появяват много плодове и зеленчуци, които са отглеждани в естествени условия, а не в парници. Това е чудесна възможност да вкарате в седмичното си меню нещо ново и различно. Опитайте се да намерите подходящи пазари, където продуктите ще са много по-пресни отколкото в повечето супермаркети. Поставете купата с плодовете на централно място в кухнята, за да видите първо нея, когато ви се прияде сладко, или пък заменете чипса по време на филмовата вечер с нарязани моркови, потопени в сос от лимонов сок, зехтин и сол. Тези малки промени понякога са достатъчни, за да се почувствате по-здравословни и ще ви мотивират още повече да продължите да се храните по-добре.

Списък със сезонни зеленчуци и плодове:

артишок, аспержи, грах , репички, цвекло, пресен лук, моркови

ягоди, череши, вишни

Спортуването

Пролетното време е много подходящо за спортуване на открито – не е нито много топло, нито студено. Удължаването на деня ви предоставя възможността да бъдете активни по-дълго. Станете 30 минути по-рано и излезте да потичате, или пък си запазете час за тенис след работа. Добра идея е и просто да се приберете пеша или да се разходите за 20 минути в квартала. Ако обаче е дъждовно, винаги можете да отидете до фитнес центъра или йога студиото.

За да водите здравословен начин на живот, не е нужно да спортувате нон-стоп. Основната идея е не да прекарвате целия си ден пред компютъра, а да увеличите движението и физическата активност под всякаква форма.

Спокойствието

Всички знаем, че емоционалното ни състояние играе огромна роля на здравето. По тази причина е добре от време на време да се “поглезим” и да си отдъхнем в приятна обстановка. Добре е, обаче, да се стремим това, което правим да бъде и полезно за организма. Защо не си запишете час за отпускащ масаж? Така едновременно ще релаксирате и ще се освободите от стреса, но и ще допринесете за здравословното състояние на вашето тяло.

Водата

И накрая, но не на последно място по важност за цялостната промяна е водата. Стремете се да пиете повече от нея, особено след спорт. Най-вероятно, ако решите да пропуснете съветите за здравословното хранене, спорта и емоционалната стабилност, но увеличите количеството на приетата вода, ще се почувствате също по-здрави от преди. Водата има свойството да пречиства организма, а понякога дори и да утолява глада. За да се справите с проблема на преяждането, просто изпийте чаша вода преди хранене.

Каквото и да си говорим, колкото и съвети да ви даваме, нищо няма да се получи, ако вие самите истински не желаете промяна към по-здравословен начин на живот. Нужно е самите вие да намерите достатъчно силна мотивация, която да ви бута напред и ви помога да излезете от зоната на комфорта, често наричана “зоната на лесното и бързото”. Трябва да бъдете постоянни и да превърнете полезните храни и ежедневното спортуване в навик. Разбира се, може да започнете тази промяна по всяко време, защо не сега? Защо наистина не се преродите заедно с природата

Последни публикации в блога

  • функционални тренировки, кондиционни тренировки

Функционални и кондиционни тренировки за силно и стегнато тяло

Доброто здраве изисква отношение и грижа, каквито редовните тренировки и активното движение могат да осигурят. Водени от желанието за оформено и стегнато тяло, все повече хора посещават спортната зала. Положителните ефекти започват да

  • фрешове

Фрешове: 6 здравословни и вкусни напитки, които трябва да опитате

Придържането към здравословен начин на живот през есента е истинско предизвикателство. С падането на температурите прекарваме повече време вкъщи, където имаме пряк достъп до хладилник, пълен с хранителни продукти и висококалорични лакомства. Освен

  • шоков басейн. леден басейн, шоковия басейн, студен басейн, спа

Ледена свежест в шоков басейн

Спа процедурите са истинско блаженство за ума и тялото. Те са нашият идеален помощник в борбата със стреса и напрежението и ни пренасят в света на удоволствието и насладата. Луксозните спа комплекси предлагат

  • есента, тренировки през есента, упражнения през есента, най-подходящият сезон за тренировки, упражнения, фитнес

Защо есента е най-подходящият сезон за тренировки

Дъждовното и хладно време през есента намалява мотивацията за тренировки и дава превес на по-лежерните дейности у дома. За мнозина ниските температури са свързани с лошо настроение и депресия, но всъщност есента е

  • тайландски масаж

Тайландски масаж – тайната на пълната хармония между тялото и душата

Масажът е сравним с истинското произведение на изкуството. Той изисква талант, концентрация и дългогодишен опит, докато се получи съвършен резултат. Редица масажни техники се практикуват и усъвършенстват в продължение на хиляди години с

  • безсъние

Безсъние: 5 ефективни начина да се преборим с него

Смяната на сезоните може да окаже сериозно влияние върху човешкия организъм. Умората и напрежението често са породени от липсата на сън и невъзможност да осигурим на тялото си пълноценна почивка. Безсънието, освен че

Как да се преборите с есенните алергии, без да приемате лекарства

С настъпването на есента продължаваме да се радваме на слънчево време. Разходките в близкия парк остават любимо следобедно занимание, а топлите есенни цветове правят пейзажа още по-красив. За мнозина обаче с настъпване на

  • фитнес инструктор, личен инструктор, персонален инструктор, фитнес

Защо тренировката с личен фитнес инструктор е по-ефективна?

Всеки знае, че редовните физически упражнения помагат за поддържане на тонус, отлично здравословно състояние и създаване на перфектна фигура. Удовлетворението от получените резултати е несравнимо, а комплиментите за външния вид не закъсняват. За