6 начина да подобрите настроението си, докато сте у дома

Home/este/6 начина да подобрите настроението си, докато сте у дома

6 начина да подобрите настроението си, докато сте у дома

настроение, настроението, у дома

В ситуацията на извънредно положение и несигурност е напълно естествено нивото на стрес да се повиши. Ежедневният ни ритъм на живот драстично се променя. Вече работим предимно от вкъщи, ограничаваме напълно социалните си контакти, не посещаваме обществени заведения, театри и кино. Всичко това оказва огромно влияние върху нашето психическо състояние и настроението ни. Самоизолацията е преди всичко емоционално предизвикателство. Стресовите ситуации често са извън нашия контрол и това води до чувство на безпокойство и паника, които застрашават нашето психично здраве. И дори ако мрачните мисли все още не се прокрадват в съзнанието ви, добре е да предприемете мерки да подобрите настроението си, докато сте принудени да стоите вкъщи, и да свалите натрупаното напрежение. За целта ще ви предложим 6 лесни начина да постигнете емоционално равновесие.

Разсейвайте се с приятни занимания

Лесно е да се откъснем от темата, която непрекъснато причинява напрежение в нашето ежедневие, независимо дали става дума за опасен вирус, климатични промени или друго стресиращо събитие. Добре е да си напомняте, че непрекъснатата информираност може да повлияе отрицателно върху настроението ви. Отделете време да се разсейвате с неща, които харесвате. Сега е моментът да обърнете повече внимание на семейството, да се погрижите за домашния любимец или да проведете дълъг телефонен разговор с близък приятел.  Не прекарвайте обаче прекалено много време в социалните мрежи и новинарски сайтове. Заемете се с всички проекти, които до момента сте отлагали поради липса на свободно време. Старайте се да бъдете максимално продуктивни през деня, за да получите нужното удовлетворение от добре свършената работа.

почивка, настроение, настроението

Осигурете си качествена почивка

Стресът и паниката могат да доведат до смущения в съня, а оттам и до редица здравословни проблеми. Смяната на сезоните и промяната в начина на живот допълнително изтощават организма и задълбочават проблемите със съня. Един от начините да улесните заспиването и да се насладите на качествена почивка е приготвянето на гореща вана преди лягане. Известно е, че топлата вода подобрява дейността на нервната система и сърцето. В комбинация с етерични масла ще успеете да намалите стреса, повишите вътрешния комфорт и подобрите настроението. Може да опитате да заспите, докато слушате релаксираща музика. Уверете се, че спалното помещение е добре затъмнено и външната среда няма да ви разсейва или да попречи на почивката ви. Избягвайте да гледате телевизия или да се взирате дълго в екрана на телефона преди лягане. Всички устройства излъчват светлина, която намалява естественото производство на хормона мелатонин, регулиращ съня.

готвене, храна, семейство, настроение, настроението

Пригответе вкусна храна със семейството

Приготвянето на здравословен обяд и нискокалоричен десерт за цялото семейство е добра идея винаги когато имате свободно време и сте у дома. Вашият партньор и децата също могат да се включат във вкусното приключение. Изберете време, в което цялото семейство ще бъде на разположение. Обикновено до обед децата са заети с учебни занятия, а в по-късните часове на деня вече са изморени. Докато всички се приготвят за кулинарни подвизи, подгответе предварително избраната подходяща рецепта и наличните продукти.  В интернет ще откриете различни готварски идеи, с които да експериментирате в кухнята. По-смелите и сръчни домакини могат да опитат да приготвят традиционни ястия от различни държави по света. Например домашно суши, италианска паста или испанска паеля. Освен че ще бъде забавно, ще усъвършенствате своите кулинарни умения и ще повишите настроението на всички участници в процеса.

Поддържайте форма от вкъщи

Не пропускайте тренировка само защото фитнес залите са затворени. Физическата активност е ключов фактор за поддържане на добра форма и здравословен начин на живот. Онлайн тренировките могат да бъдат вашето спасение за подобряване на настроението, докато извънредното положение приключи. Има специални платформи в интернет, които предлагат безплатни тренировки, приложими в домашни условия, както и възможност за гледане на видео материали в удобно за вас време. Можете да спортувате непосредствено след като се събудите като форма на сутрешна гимнастика или да използвате следобедните часове за кратка интензивна тренировка. Работещите от вкъщи могат да разпуснат след края на изморителния ден с приятно спортно занимание. Фитнес уредите не са задължителни за изпълнението на една качествена тренировка, защото може да откриете предмети, които временно да ги заместят у дома или да изпълнявате упражнения със собствено тегло.

план за деня, работа от вкъщи, хоум офис, настроение, настроението

Изградете структуриран план за деня

Добра идея е да спазвате своя ежедневен график, тъй като внезапните промени се отразяват негативно на вашия организъм и водят до стрес. Събуждайте се всяка сутрин по едно и също време, закусвайте, правете упражнения и се придържайте към обичайната рутина. Носете удобно облекло у дома, но в никакъв случай не оставайте по пижама през целия ден. Независимо че работите от вкъщи, ще се чувствате по-уверено, ако се грижите за външния си вид и обръщате внимание на сутрешния тоалет. Внимавайте с количеството храна, което консумирате у дома. Разпределяйте порциите и ограничавайте тестените храни и сладкишите във вашето меню. Обръщайте внимание на лицето и тялото и не спирайте да използвате подходяща козметика, която да почиства и същевременно подхранва и хидратира кожата ви.

Отдайте се на медитация и спокойствие

Помислете за малките моменти на релаксация и безгрижие, които можете да включите към ежедневието си или към плана за предстоящия уикенд. Има различни методи за медитация, които включват йога практики, упражнения за дишане, ароматерапия и дори техники за рисуване, които ще повишат настроението ви. Отпускането на ума и тялото подобрява емоционалния баланс, разтоварва организма и го предразполага към пълна почивка. Медитацията гарантирано помага за премахване на натрупания стрес и освобождаване от негативните мисли и тревоги.

Ако сте прочели нашите съвети, значи вече имате готов наръчник за спряване със стреса в извънредни ситуации. Съветваме ви да използвате времето у дома, за да се насладите на пълноценно общуване с близките, на любимите домашни занимания и на всички моменти, които ви носят истинска наслада.

Последни публикации в блога

Шиацу масаж – от древно японско изкуство до енергизираща спа терапия

През последните месеци обръщаме сериозно внимание на своето здраве и се стремим да повишим имунната си система и да стимулираме защитните сили на организма. Това включва също пълноценна почивка и ефективен начин да

  • тренировките през лятото

6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

Тренировките през лятото без съмнение са голямо предизвикателство. В сезона на дългите почивки и безгрижните дни отделяме все по-малко време за спортни занимания. Една от причините са високите температури навън, които оказват сериозно

5 начина да защитите кожата си през лятото

Топли слънчеви дни, дълги разходки по плажната ивица или в планината и повече релаксиращи моменти. Лятото вече е в разгара си и е време да му се насладим пълноценно. Колкото и да обичаме

  • авторски масажи

Авторски масажи от Este Fitness & Spa

Блажено изживяване за тялото и умиротворяващо спокойствие за ума Съществуват различни методи, които хората практикуват за постигане на пълно спокойствие и релакс. Масажът несъмнено е един от тях. Придобил широка популярност през

Красива кожа и безупречна визия с Biologique Recherche

Кожата се променя през различните сезони в зависимост от климата, начина ни на живот и хормоналните промени в тялото. Тези фактори несъмнено оказват влияние върху ежедневните грижи, които полагаме за своя отличен външен

  • правила, 7 правила, правила за фитнес

7 полезни правила за начинаещите в спортната зала

Освен с правилно хранене грижите за здравето са свързани и с ежедневни разходки и пълноценни тренировки в спортната зала. Добре оформеното и стегнато тяло не се постига с едно посещение във фитнеса, а

  • лечебни масажи, лечебен масажи, процедури здравословни

Лечебни масажи – превенция срещу различни заболявания

В днешната статия ще разгледаме най-разпространените лечебни масажи, които се практикуват по целия свят. Масажът е една от най-приятните и отпускащи процедури, която се практикува още от древността. Ползите за организма от