Пролетна умора: какви са причините и как да се справим с нея

Home/este/Пролетна умора: какви са причините и как да се справим с нея

Пролетна умора: какви са причините и как да се справим с нея

пролетна умора, пролетната умора

Пролетта е в разгара си, а дните са по-дълги, по-топли и по-слънчеви. В този период от годината вероятно ви се е случвало да се чувствате отпаднали и изморени, докато природата и животните се пробуждат с обновена енергия. Най-честото обяснение е пролетна умора, която се среща при много хора и обикновено е характерна за регионите с променлив климат. Това е състояние, която се отличава с понижен тонус, липса на концентрация, раздразнителност и нарушения в съня. Обикновено засяга предимно млади и активни хора, а според специалисти по-често жените усещат промени в настроението и физическото си състояние през пролетта. По-долу ще разгледаме основните причини за пролетна умора и възможностите да се справите по-бързо с това моментно състояние и да започнете да се наслаждавате на прераждането на природата.

пролетна умора

Каква е причината за пролетна умора

Пролетната умора категорично не е диагностицирана като заболяване и се приема като период от време, необходим на организма да се възстанови от промяната на сезоните. Това най-общо е състояние, свързано с липсата на енергия. Сред основните причини за пролетна умора е недостатъчното количество слънчева светлина през зимните месеци, необходимо за нормална жизнена дейност и пълноценно здраве. Липсата на някои ценни вещества като например витамин D, който се набавя от слънцето, може да причини умора и отпадналост. Температурните промени също влияят отрицателно на организма, а температурните амплитуди, които обичайно наблюдаваме в този период от годината, неминуемо се отразяват върху емоционалното ни състояние и настроение. Друга съществена причина за появата на пролетна умора е хормоналният дисбаланс. През зимата се повишават нивата на хормона мелатонин, който предизвиква чувство на сънливост. От друга страна, липсата на пряка слънчева светлина забавя произвеждането на хормона серотин в тялото, който е пряко свързан с доброто настроение. Двигателна активност през зимните месеци от годината също е намалена и е необходимо време на тялото, за да свикне с пролетния режим на живот.

Пролетната умора е временно състояние, което преминава за няколко седмици. Тъй като не е типично заболяване, няма как да се предпише рецепта или да се предприеме лечение за справяне с проблема. Въпреки това с въвеждането на някои промени в начина на живот и храненето организмът може по-лесно и бързо да се преодолее емоционалния дисбаланс и неразположение, които пролетният сезон причинява.

Забавете ежедневния ритъм

Дори голяма част от вас да прекарват повечето време у дома, задълженията към семейството и работните ангажименти не спират. Не се стремете непременно да приключите с всички задачи до края на деня, а ги приоритизирайте. Оставете време и за почивка, защото в противен случай ще засилите чувството на напрежение в тялото и в края на деня ще усетите умора и изтощение. Когато бързате, за да не пропуснете важни срокове, или се стремите да свършите максимално много работа, има опасност да пропуснете неща, които наистина са от значение – като грижата за вашето добро здравословно състояние. Ако почувствате емоционален дисбаланс, временно избягвайте възможни натоварвания и стресови ситуации.

храна, плодове, течности, пролетна умора

Заложете на по-лека храна и повече течности

В повечето случаи липсата на важни хранителни вещества и нездравословното хранене са основни причини за хроничната умора през пролетта. Прибавете към ежедневното меню разнообразие от плодове и зеленчуци. Те съдържат ценни витамини и минерали и помагат за по-лесното обработване на храната и преобразуването в енергия, от която се нуждаете в периода на пролетна умора. Препоръчително е до обяд да се консумират основно плодове, а вечерята задължително да започва със салата, без да се приемат мазни храни. Както всичко се съживява в природата, така идва време да пречистите  вашето тяло. Заменете кофеиновите напитки със здравословен фреш и приемайте много вода през деня. Средно се препоръчват 6-8 чаши вода, за да поддържате тялото си хидратирано.

Погрижете се за кожата си

За да се почувствате добре, погрижете се за външния вид на кожата си. Най-често следите от умора проличават в зоната около очите и по кожата на лицето. Este Fitness & Spa препоръчва употребата на професионална козметика, която осигурява стягане и гладкост на кожата. Продуктите с марката Biologique Recherche от серията Creme contour des Yeux защитават, изглаждат и намаляват тъмните кръгове и торбичките около очите, като се постига тонизиране и видимо успокояване на кожата.

Както знаете замърсяванията по лицето могат да причинят възпаления по кожата и съответно да предизвикат стрес и тревожност. За оптимално хидратиране и естествено възстановяване на свежия вид на лицето потърсете и останалите продукти на френския козметичен бранд в спа магазина на Este Fitness & Spa. Там ще откриете и професионални продукти за перфектно отстраняване на грима. Жизненият външен вид ще ви помогне да се справите по-лесно с пролетната умора и да възстановите своя естествен ритъм на живот. Преди да заявите онлайн поръчка, можете да се възползвате от безплатна професионална консултация от специалистите на спа център Este Fitness & Spa, за да разберете кои продукти са подходящи за вас и помагат за овлажняване и ревитализиране на стресирана кожа.

Отделете време за физическа активност

Спортът оказва положителен ефект върху пролетната умора. Той дава възможност да се освободите от натрупаното напрежение и да повишите тонуса си по естествен начин. Раздвижването подобрява кръвообращението и засилва метаболизма. Когато седите дълго на едно място, било то на стола зад бюрото или на дивана, вие губите тонус и енергия и се чувствате още по-изморени. За да избегнете чувството на сънливост, използвайте всяка възможност за движение. Това е най-сигурният и естествен начин да доставите сила на тялото си и да подобрите формата си. Тренировките действат много разтоварващо на организма, особено когато той е подвластен на негативни емоции.

Въоръжете се с оптимизъм

Много често причината да не можете да се справите с дадено предизвикателство или в случая с хроничната умора се състои в собственото мислене. Когато започнете да се фокусирате върху усещането за отпадналост, автоматично вашето въображение поражда негативни мисли. Процесът на самовнушение може да се окаже много опасен особено през трудните и мрачни периоди. Пролетна умора е индивидуално състояние, която е зависимо от редица фактори, свързани със здравето, емоционалното състояния и ежедневния ритъм. Опитайте да си представите една оптимистичната картина и ще се почувствате по-свежи и отпуснати. Намерете време за развлечения, любувайте се на цъфналите дървета или се събудете рано и изпийте чаша горещ билков чай, докато навън е тихо и спокойно. Приятните занимания ще ви помогнат да се справите с негативните емоции.

Грижите за вашето здраве започват от самите вас. За да се справите с неприятните симптоми на пролетна умора, се въоръжете с търпение и използвайте нашите малки хитрини, за да преминете по-бързо през този период. Разбира се, ако не успеете да преодолеете чувството на тревожност и умора и усетите, че симпомите на пролетна умора се задълбочават, не се колебайте да потърсите лекарска помощ.

Последни публикации в блога

  • главоболието

Как да преборите главоболието по естествен начин

Забързаният начин на живот е една от основните причини за появата на здравословни проблеми. През есента ежедневните задачи неминуемо се увеличават. Независимо дали работим от офиса или вкъщи, ние прекарваме почти 8 часа

  • ефективността на тренировките, фитнес

5 възможни пречки за ефективността на тренировките в залата

Редовните тренировки в спортната зала оформят стройно и стегнато тяло и заедно с това носят и редица ползи за организма. Както знаете, сред тях попадат по-добрата концентрация, намаляване на стреса, освобождаване на напрежението

  • функционална тренировка

3 основни фактора за качествена и функционална тренировка

Ежедневието ни е изпълнено с безброй предизвикателства. В забързания му ритъм понякога трудно намираме време да проведем функционална тренировка във фитнес залата,  особено ако е пълно със спортуващи и се налага да се

Шиацу масаж – от древно японско изкуство до енергизираща спа терапия

През последните месеци обръщаме сериозно внимание на своето здраве и се стремим да повишим имунната си система и да стимулираме защитните сили на организма. Това включва също пълноценна почивка и ефективен начин да

  • тренировките през лятото

6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

Тренировките през лятото без съмнение са голямо предизвикателство. В сезона на дългите почивки и безгрижните дни отделяме все по-малко време за спортни занимания. Една от причините са високите температури навън, които оказват сериозно