Безсъние: 5 ефективни начина да се преборим с него

Home/este/Безсъние: 5 ефективни начина да се преборим с него

Безсъние: 5 ефективни начина да се преборим с него

безсъние, справяне с безсъние, начини за борба с безсънието

Смяната на сезоните може да окаже сериозно влияние върху човешкия организъм. Умората и напрежението често са породени от липсата на сън и невъзможност да осигурим на тялото си пълноценна почивка. Безсънието, освен че ни изтощава, пречи и на нашата памет, и на концентрацията ни. Храните и напитките, които потискат сънливостта и увеличават бдителността, още повече задълбочават проблема, защото всички ние се нуждаем от поне 7 часа съм за да бъдем здрави и продуктивни. Да се преборим с проблема обаче, означва да започнем от причините, които пораждат безсъние. Обикновено начинът ни на живот оказва най-голямо влияние. Нередовното хранене, безпокойството и непрекъснатият стрес могат да предизвикат затруднения в съня. Някои лекарства и различни хранителни добавки също могат да повлияят върху почивката ни през нощта.

Съществуват различни начини да си възвърнем мечтания сън и да посрещаме всеки нов ден с усмивка. Днес ще ви представим 5 от тях.

йога, безсъние, съвети

Релаксиращи мигове и спокойствие с йога практика

Леко физическо натоварване и съчетание на различни дихателни техники и отпускащи движения в най-пълен смисъл характеризират йога практиката. Медитацията по време на нейното изпълнение разтоварва тялото и премахва натрупания стрес и напрежение. Като една от най-ефективните техники за релаксация, йога помага и при безсъние. Всеки йога сеанс носи спокойствие и хармония. Упражненията помагат отрицателните мисли да бъдат премахнати и подобряват вашия емоционален баланс. Съществуват няколко класически вида йога, които не са толкова интензивни и предразполагат организма към пълноценна почивка. Йога нидра е сред тях. Практикуването й препраща тялото към състояние на пълен покой. Използва се специфична техника, която отдалечава човек от външните преживявания, за да се почувства безгрижен и освободен от своите проблеми. Сами ще установите, че когато сте спокойни и организмът ви не е под стрес, проблемите от безсъние ще бъдат разрешени.

Интензивни тренировки във фитнес залата

Спортът, освен че извайва вашата фигура, може да ви помогне да заспивате по-бързо и лесно. Докато тичате на пътечката, изразходвате голямо количество енергия, а умът ви е изцяло фокусиран върху тренировката и освободен от ежедневните проблеми. Колкото по-дълго време прекарвате във фитнес залата, толкова  по-лесно ще се справите с проблемите, породени от безсъние. Не се ограничавайте само до бягащата пътечка. Преминете към силовите упражнения с тежести, съобразени с вашите лични показатели. Вдигането на тежести и упражненията с гирички дават енергия на тялото, която то използва при изпълнение на други серии от упражнения. След като приключите с интензивната тренировка, ще имате нужда от сериозна почивка, за да възстановите състоянието на мускулите си. Ако не разполагате с достатъчно свободно време за спорт, може да заложите на кратките тренировка с висока интензивност, които продължават между 10 и 30 минути.

Може да ги практикувате във фитнес залата или у дома. За по-голям ефект се препоръчва използването на тежести, колело и пътечка.

Специални масажни техники за пълна релаксация

По света съществуват различни масажни терапии, които въздействат благоприятно на съня. Голяма част от тях са известни у нас и се практикуват от професионалнисти в луксозните спа центрове. Широдара е сред популярните успокояващи масажи, който се изпълнява със затоплени масла за подобряване функцията на централната нервна система. По време на процедурата се пази пълна тишина, а помещението е загрято до определена температура. Терапевтите завиват тялото на масажирания с топли кърпи, за да се чувства истински комфортно и приятно. Масажът продължава около 60 минути, а отпускащият ефект трае няколко часа.

Това е чудесна терапия за хора, които страдат от безсъние или често пътуват и вследствие на голямата часова разлика не успяват да си осигурят необходимото количество сън. Широдара помага да се възстановят по-лесно ежедневници навици за сън и да се премахне натрупаната умора.

Топла вана или хидромасаж в джакузито преди лягане

Топлата вода притежава свойството да подобрява дейността на сърцето и нервната система. В зависимост от предпочитанията и възможностите може да изберете между ваната и джакузито. Ефектът ще бъде намаляване на хроничната умора и отпускане на мускулите. Топлата вода ще повиши вътрешния ви комфорт и хармония и ще успеете да заспите значително по-бързо. Допирът на ръцете и краката до топлата вода ще загрее тялото и ще го предразположи към отпускане. Докато релаксирате във водата, може да изпиете и чаша билков чай. Това допълнително ще ви помогне да не се оплаквате от безсъние.

безсъние, съвети за безсъние, книга, списание, четене в леглото

Заложете на хубава книга или любимо списание

След като цял ден сте се занимавали със служебни задължения, е време за почивка. А най-добрият начин да се пренесеш в един прекрасен и безгрижен свят е хубавата книга или увлекателното списание. Всяка страница успокоява мислите ви и същевременно дава възможност на тялото да се отпусне, преди да се отправи към съня. Изберете леко четиво, което да ви разтоварва, иначе вместо да постигнете желания ефект, ще увеличите времето за заспиване още повече. Отделете до час преди лягане и ще видите как проблемите със съня бързо ще преминат.

Продължителната липса на необходимото количество сън може да доведе до проблеми със здравето и трудоспособността ви. Сложете край на мъчителното безсъние и си осигурете почивката, която заслужавате. Винаги бъдете отпочинали и заредени с енергия преди началото на новия ден.

Последни публикации в блога

  • нараняване, наранявания, наранявания при спорт, спортни наранявания и травми, съвети

Съвети как да избегнете наранявания по време на спорт

Поддържането на добра физическа форма изисква да се спазват някои основни правила с цел избягване на наранявания. Това най-често се случва при начинаещи спортисти или след дълго отсъствие от спортната зала. Всеки трениращ

  • кожата през есента

Как да се справите със сухата кожа през есента

Както знаете през всеки от годишните сезони кожата е подложена на различни влияния. През лятото обикновено търсим начини да я защитим от силните лъчи на слънцето и да я хидратираме в дълбочина. Но

Специални предложения по случай World Wellness Day

По случай предстоящия World Wellness Weekend имаме удоволствието да Ви поканим в спа комплекс Este Fitness & Spa, където да се насладите на нашите специални предложения. При резервация на апаратна диагностика Skin Instant©

  • уелнес, уелнес ден

Удоволствието от уелнес моментите в ежедневието

Физическото и психическото състояние на всеки човек са в тясна връзка с неговия начин на живот. Поддържането на добро здраве и хармония се постига, когато се грижим за себе си. Когато сме удовлетворени

  • сауна или парна баня

Сауна или парна баня – каква процедура да изберете

Спа центърът безспорно е мястото, където успяваме да се намалим ежедневния стрес и да се почувстваме освежени и тонизирани. Разнообразието от отпускащи масажни процедури ни позволява да съчетаем приятните занимания с грижите за

  • летен детокс

Летен детокс: идеи за повече свежест и енергия

Лятото е в разгара си. Но колкото и да харесваме този сезон от годината, горещото време навън изтощава организма. Причината е, че под влиянието на високите температури кръвоносните съдове се разширяват и кръвното

  • спа процедури

5 спа процедури, които да опитате това лято

Лятото е най-подходящото време за нови изживявания и приятни емоции. И разбира се, за повече свободно време, в което да релаксираме и да забравим за работата и лични ангажименти. Днес е все по-трудно