Пет от най-здравословните храни през зимата

Home/este/Пет от най-здравословните храни през зимата

Пет от най-здравословните храни през зимата

Всички добре знаем, че зимата е сезонът, когато организмът ни е подложен на сериозна липса на витамини и минерали. Тези елементи са важен източник за правилното протичане на жизнените процеси в тялото и обикновено си ги доставяме чрез богатата на плодове и зеленчуци хранителна диета. От друга страна, студът често ни кара да консумираме по-голямо количество храни, богати на захар, а това не е добър вариант както за здравето, така и за талията ни. Съществуват обаче доста специфични за зимата здравословни храни, които са питателни и успокояващи и в комбинация със сезонните плодове и зеленчуци биха доставили на организма ни така необходимите му елементи. И разбира се, добре е да не забравяме редовните тренировки във фитнес залата и движението на открито сред природата. В комбинация със здравословни храни и правилен начин на хранене, това ще ни помогне да се чувстваме бодри и свежи и да бъдем здрави, дори когато снегът ни затрупва, а грипът превзема територии с бързи стъпки.

В следващите редове ще се опитаме да ви дадем някои здравословни и вкусни идеи за хранителния ви режим през най-студените месеци на годината, които, макар и по-малко познати и използвани, си струва да осигурите на трапезата си. Не забравяйте, че зимата също може да се похвали с някои изненадващи „здравнословни“ звезди. Кои са те?

здравословни храни, диета, здравословно хранене, спа център, съвети

Нар

Вероятно сте опитвали нарове в популярното им напоследък ново „амплоа“ под формата на сок. Освен че е вкусен и много освежаващ, сокът от нар е изключително полезен за здраво сърце. Той е богат на антиоксиданти (повече, отколкото други плодови сокове) и само една чаша дневно може да помогне да се предотврати окисляване на „лошия” LDL холестерол от свободните радикали, според проучване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition. Окисленият холестерол допринася за натрупването на плаки в артериите. Според друго проучване, пиенето на сок от нар може да подобри притока на кръв към сърцето при хора с миокардна исхемия – състояние, при което доставката на кислород е затруднена поради блокиране на артериите.

здравословни храни, диета, здравословно хранене, спа център, съвети

Тъмнозелени листни зеленчуци

Тъмнозелените листни зеленчуци, като например къдравото зеле кейл и листното цвекло, оцеляват на зимния студ, за разлика от останалите растения. В действителност, замръзването дори може да отнеме горчивината на кейла. Тези зеленчуци са особено богати на витамини А, С и К. Листата на горчицата и горчивата маруля ескароле също са отлични източници на фолиева киселина, важна например за жените в детеродна възраст, което им отрежда място в списъка със здравословни храни.

здравословни храни, диета, здравословно хранене, спа център, съвети

Цитрусови плодове

Цитрусовите плодове, включително лимони, лайм, портокали, грейпфрути, мандарини и други, са най-сочни през зимата и могат да добавят слънце към най-мрачния сезон. Тези плодове са много богати на витамин С – един среден портокал доставя на организма повече от 100% от необходимата ви дневна доза. Според специалистите в областта на храненето, цитрусовите плодове са също богати източници на флавоноиди. Преобладаващият флавоноид в тях – хесперидин – се предписва от лекарите за повишаване на “добрия” HDL холестерол и намаляване на “лошия” LDL холестерол и триглицеридите.

здравословни храни, диета, здравословно хранене, спа център, съвети

Картофи

Тук може би ще ви изненадаме. Сигурно се съмнявате дали сте прочели правилно? Да, картофите често се окичват с лоша слава поради високото си съдържание на скорбяла, което ги поставя в една категория с белия ориз и белия хляб. Но за разлика от последните две храни, които наистина са лишени от полезни вещества, картофите са пълноценна храна, съдържаща редица полезни хранителни вещества. Те са отличен източник на два витамина, подсилващи имунитета – С и В6, осигурявайки съответно 25% и 29% от дневните нужди на организма за средно голям картоф. Те са също добър източник на фолиева киселина и доставят фибри на организма (4 грама в един среден картоф; жените се нуждаят от 25 грама дневно, а мъжете – от 38). Ако можете да намерите лилави картофи в магазина, ще получите допълнителна порция здраве – тази разниовидност на картофите е богата на антоцианини – антиоксиданти, с които са свързани с множество ползи за здравето – от понижаване на риска от рак, през намаляване на риска от развитие на сърдечни заболявания до намаляване на възпалението.

здравословни храни, диета, здравословно хранене, спа център, съвети

Тиква

Има много разновидности на зимната тиква и всички те са отличен сезонен избор. Една чаша варена тиква има малко калории (около 80), но е с високо съдържание на витамин А (214 процента от препоръчителната дневна стойност) и витамин С (33 процента), както и е добър източник на витамини В6 и К, калий и фолиева киселина.

И накрая ще завършим с няколко съвета за хранителната диета, която е добре да поддържате през зимата. Започнете деня си със здравословна закуска – например овесена каша или мюсли, която ще ви поддържа пълни с енергия до обяд. Добавянето на ядки, семена и сезонни плодове е чудесен начин да си набавите полезни хранителни вещества още със старта на деня. Не забравяйте плодовете и зеленчуците, богати на витамин С, особено ако тренирате редовно във фитнеса. Добре е да включите в менюто си и здравословни храни, богати на цинк, като например стриди, спанак и бобови растения, за да подсилите имунната си система. Важни за силния ви имунитет са също червените меса, лещата и зелените листни зеленчуци, които са добър източник на желязо, а редовният прием на риба, яйца и сирене ще достави на организма ви така нужния витамин В12, който, освен че ще засили имунната ви система, ще допринесе за намаляване на умората.

И както вече казахме в началото – не забравяйте двигателаната активност. Било то под формата на тренировки във фитнеса, плуване на закрито или разходки в планината или парка, всички те са важна част от здравословния начин на живот през сезона на минусовите температури и бялата снежна покривка.

Последни публикации в блога

Превърнете мечтата си за перфектна визия в реалност с BTL Exilis

Днешното забързано ежедневие предполага все по-честа консумация на нездравословни храни и напитки. Приемът на по-голямо количество въглехидрати и мазнини трябва да се извършва с мярка и ясно съзнание колко често човек може да

  • алкална вода

Алкална вода: от бъдещето и за бъдещето

Или как в Este Fitness & SPA  ще се погрижат за здравето и красотата ви във всичките им аспекти Всеки от нас е чувал различни твърдения по повод полезните качествата на водата

Как да съчетаем грижата за кожата с разкрасителни процедури

Ритуалите за красота са сред любимите занимания на представителките на нежния пол. Когато става въпрос за външен вид и разкрасителни процедури, жените винаги са готови да експериментират. Векове наред дамите намират начин да

  • тренировки през лятото

Съвети как да останем мотивирани за тренировки през лятото

Фитнес тренировките изискват постоянство и отдаденост. Поддържането на стройно и стегнато тяло не включва безразборно хранене и мързелуване. Обикновено зимата е сезонът, когато сме най-мотивирани да започнем да тренираме, защото времето навън е

Как се променя идеалът за женска красота през вековете?

В днешно време общоприетите стандарти за женска красота често влияят върху самочувствието и емоционалното състояние на нежния пол. Причината е, че привлекателността все по-често се свързва с определени размери на тялото или с

7 лесни начина да редуцираме натрупания през деня стрес

В днешното забързано ежедневие имаме безкрайно много задачи, постоянно сме в движение или се лутаме в различни посоки. Често планираните през деня дейности въобще не се осъществяват, защото липсва достатъчно време за изпълнението

Защо се препоръчва приемът на протеини при тренировка?

Напоследък все по-голяма популярност придобиват протеиновите храни и напитки. В социалните мрежи е пълно с реклами на протеинови добавки, които непрекъснато попадат под прицела на нашето внимание. Във фитнес залите също има обособени

Здравословни през пролетта – по-лесно от всякога

Всички сме наясно, че обещанията, които си даваме в началото на всяка нова година да се храним здравословно и да спортуваме по-честно, се спазват само първите една-две седмици. За съжаление, много скоро губим

Грижа за кожата в няколко стъпки – нещо повече от подходяща козметика

Няколко често пренебрегвани стъпки по пътя за перфектната кожа през пролетта и лятото: Първата стъпка, която трябва да предприемете за доброто на вашата кожа, е изключително важна и стряскащо освобождаваща. Сещате ли