6 навика, от които не трябва се отказвате след края на пандемията

Home/este/6 навика, от които не трябва се отказвате след края на пандемията

6 навика, от които не трябва се отказвате след края на пандемията

пандемията, след края на пандемията, навици

През последните месеци ежедневието ни напълно се промени, а заедно с него и нашите хигиенни, козметични и хранителни навици. Социалната изолация заради пандемията ни принуди да започнем разкрасителни процедури у дома, да превърнем хола в спортна зала и да съчетаваме работните задачи с уроците на децата и игрите на малчуганите. Ограниченията и сериозните мерки промениха също и начина ни на мислене. Вече сме силно фокусирани върху грижите за нашето здраве и това на семействата ни.

Дори след края на извънредното положение обаче трябва да продължаваме да полагаме усилия за своето емоционално благосъстояние и силна имунна система. Затова ви напомняме за няколко полезни навика, които да прилагате и занапред.

без грим, пандемията, навици

Използвайте по-малко грим

Когато пандемията ни накара да прекарваме цялото време у дома, гримът е напълно излишен. Въпреки че естественото лице е по-красиво, много жени трудно се възприемат без спирала, сенки или червило. Дори да използвате професионални продукти, ежедневното им нанасяне върху кожата може да причини замърсяване на лицето и запушване на порите. Истината е, че колкото по-малко грим нанасяте върху лицето, толкова по-свеж и младежки вид придобива кожата. Все пак, ако не може да се разделите с любимите си гримове, променете навика да освежавате лицето си на обществени места. Ако забележите, че спиралата или червилото ви са размазани, премахнете несъвършенствата, след като се уверите, че ръцете ви са чисти.

Разбира се, естествената красота изисква и допълнителни грижи освен намаляване използването на някои продукти за грим. Съветваме ви да ползвате овлажняващ и околоочен крем, за да постигнете гладко и приятно копринено усещане върху кожата, оптимална хидратация в продължение на часове и да предпазите най-чувствителната зона на лицето – а именно тази около очите.

Почиствайте лицето, когато се приберете у дома

Вирусите и бактериите могат да попаднат в организма през лигавицата на носа и очите. Тъй като няма как да предпазим цялото лице, докато сме навън, трябва да продължим с навика да измиваме внимателно лицето веднага щом се приберем у дома. Кожата може да се почисти с тоалетно мляко и чиста вода, след което допълнително да се ексфолира с Lotion P50, за да се елиминират всички замърсители. Гримът също трябва да се премахва за постигане на здрава и чиста кожа. Запушените пори, загубата на блясък и появата на петна са само част от незабавните ефекти, които причинява неотстраненият навреме грим. След като приключите с почистването на кожата, преминете и към нейното подхранване, като използвате маска за лице или приготвите такава в домашни условия.

Заредете тялото си със здравословна храна

Здравословното хранене е изключително важно за подсилване на имунната система и предпазването от болести. За правилното функциониране на организма той се нуждае от храна, която да го снабдява с енергийно гориво и да му дава тонус. В сезона на вкусните и свежи плодове и зеленчуци имате възможност да си приготвяте витаминозни салати и здравословни фрешове. Използвайте пресни съставки и се въздържайте от консервирани храни. Планирайте предварително хранителните продукти, които ще купувате от близкия магазин, за да може директно да ги поставите в количката, без да се „изкушавате“ да разгледате и съседните рафтове. Сега е подходящият момент да експериментирате с различни рецепти у дома и да преоткриете нови невероятни вкусове.

дезинфектант, пандемия, пандемия, навици след края на пандемията

Не забравяйте за дезинфектанта за ръце

Ежедневният ритъм на живот бавно се възстановява и почти забравяме, че сме прекарали последните седмици изолирани у дома, поради пандемията от COVID-19. Когато излезем навън обаче, несъзнателно се докосваме до различни предмети. Най-често оставяме телефона на масата за хранене в ресторанта и след това го допираме до лицето си. В градския транспорт също е трудно да избегнем допира до вратите и седалките. С ежедневното използване на дезинфектант значително намаляваме риска от разпространение на зарази.

Най-добре е да закупите 2 продукта за дезинфекция – единият да поставите в дамската си чанта, а другият на бюрото в офиса. Така непрекъснато ще се подсещате, че трябва да ги използвате, и няма да се притеснявате, когато докоснете лицето или очите си.

Продължавайте да спортувате

Вероятно мързелуването на дивана по време на пандемията ще ви липсва, но инвестирайте малко време и в пълноценна тренировка навън. Заменете придвижването с градския транспорт с ходене пеш или каране на колело. Също така можете да спортувате в близкия парк или да продължите с тренировките у дома. Поставяйте си ежедневни цели и така няма да забравяте да се движите.  Знаете ли, че една 30-минутна тренировка повишава сърдечния ритъм, помага за регулиране на нивата на холестерол и за намаляване на теглото. В резултат ще бъдете изпълнени с енергия, тялото ви ще се съживи и ще почувствате прилив на добро настроение.

семейство, пандемията, време заедно

Отделяйте време за близките си хора

По време на пандемията и обявяването на извънредно положение, непрекъснато бяхме в компанията на любимите хора. Споделяхме заедно всички празници, разговаряхме редовно по телефона с приятели, играехме с децата през следобедните часове, намирахме интересни занимания у дома и въобще споделяхме куп прекрасни моменти. Затова сега не позволявайте на този приятен навик да остава в миналото. Вече ще ви бъде по-лесно, тъй като имате свободата да отидете на разходка със семейството, да осъществите така дългоочакваните срещи и да замените онлайн общуването с лична комуникация.

По време на пандемията и живота под карантина все пак успяхме да изградим и някои полезни навици. Получихме много важни уроци, които ще помним дълго време. Открихме и креативни начини да оползотворяваме времето у дома и успяхме да приключим със всички задачи, които дълго отлагахме. Сега е по-лесно да се върнем към нормалния ритъм на живот, заредени с нови сили и придобили здравословни навици, които продължаваме да спазваме и след пандемията.

Последни публикации в блога

  • главоболието

Как да преборите главоболието по естествен начин

Забързаният начин на живот е една от основните причини за появата на здравословни проблеми. През есента ежедневните задачи неминуемо се увеличават. Независимо дали работим от офиса или вкъщи, ние прекарваме почти 8 часа

  • ефективността на тренировките, фитнес

5 възможни пречки за ефективността на тренировките в залата

Редовните тренировки в спортната зала оформят стройно и стегнато тяло и заедно с това носят и редица ползи за организма. Както знаете, сред тях попадат по-добрата концентрация, намаляване на стреса, освобождаване на напрежението

  • функционална тренировка

3 основни фактора за качествена и функционална тренировка

Ежедневието ни е изпълнено с безброй предизвикателства. В забързания му ритъм понякога трудно намираме време да проведем функционална тренировка във фитнес залата,  особено ако е пълно със спортуващи и се налага да се

Шиацу масаж – от древно японско изкуство до енергизираща спа терапия

През последните месеци обръщаме сериозно внимание на своето здраве и се стремим да повишим имунната си система и да стимулираме защитните сили на организма. Това включва също пълноценна почивка и ефективен начин да

  • тренировките през лятото

6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

Тренировките през лятото без съмнение са голямо предизвикателство. В сезона на дългите почивки и безгрижните дни отделяме все по-малко време за спортни занимания. Една от причините са високите температури навън, които оказват сериозно