Сутрешна тренировка: ползи, за които дори не подозирате

Home/este/Сутрешна тренировка: ползи, за които дори не подозирате

Сутрешна тренировка: ползи, за които дори не подозирате

сутрешна тренировка, фитнес

Още от часовете в училище знаем, че сутрешната гимнастика ни ободрява и ни подготвя за предстоящите предизвикателства през деня. Много хора продължават да спазват този полезен ритуал, без да се притесняват от ранното ставане. Има и такива, които логично си задават въпроса защо е необходимо да практикуват сутрешна тренировка, когато могат да посетят фитнес залата следобед или вечер. За да проучат ефекта от тренировките през различните часове на деня, експерти и професионални инструктори сравняват предимствата на сутрешните и вечерните спортни занимания. Резултатите доказват многобройните ползи от сутрешното спортуване. За най-важните от тях ще прочетете в нашата статия.

сутрешна тренировка

Зарежда с енергия през целия ден

Противно на очакванията за умора след ранно събуждане и интензивна тренировка, спортуването сутрин тонизира организма и го зарежда с много енергия. Тренировките помагат на тялото да произвежда по-голямо количество ендорфини и заместват нуждата от кофеинова напитка. Спортът подобрява доброто настроение и енергийния баланс. Много хора се притесняват, че няма да открият място, където да тренирате сутрин. Повечето фитнес зали отварят врати много рано, което увеличава мотивацията за спорт след ставане от сън и носи вдъхновение за още активности през целия ден.

Препоръчваме ви да започнете новия ден с чаша вода, за да хидратирате организма по време на спорт. Бъдете сигурни, че ще сте много по-продуктивни и целеустремени, когато изпълнявате задълженията си на работното място, отколкото колегите ви. Причината е, че вие ще бъдете заредени с енергия, а на тях ще им бъде необходимо дълго време, преди да се разсънят.

сутрешна тренировка

Намалява теглото и регулира апетита

Сутрешната тренировка е идеалното решение за стимулиране процесите на изгаряне на мазнини в организма. Интензивното движение сутрин засилва метаболизма и помага за по-бързото изхвърляне на излишните токсини. Ако все пак не желаете да загубите  натрупаната мускулна маса, докато тренирате сутрин, съветваме ви да снабдите тялото си с необходимо количество протеин.

Храненето преди сутрешна тренировка е най-важното за деня, защото с него тялото си набавя необходимите белтъчини, въглехидрати и мазнини. Препоръчително е обаче да изберете здравословна закуска пред обилно хранене. След хранене организмът работи енергично, за да се извършат храносмилателните процеси, затова леката и здравословна закуска е за предпочитане. Тренировките сутрин са изключително ефективни за контролиране на апетита през целия ден и помагат за регулиране на количеството храна, което по принцип консумирате.

Подобрява умствената дейност

Физическата активност влияе както на мозъка, така и на тялото. Всяка тренировка помага за подобряване на умствената дейност, защото стимулира кръвообращението и активизира дейността на ключови хормони в организма. Една сутрешна тренировка улеснява мисленете и концентрацията. Кардио тренировката подобрява уменията да запомняте бързо и лесно, силовата тренировка помага да се справите с различни задачи наведнъж, а плуването подобрява ефективността ви. Освен това сутрешните тренировките помагат за поддържане на баланса в тялото и усвояването на много и разнородна информация.

Сутрешна тренировка помага при безсъние

Редовните сутрешни упражнения се отразяват положително на режима на сън. Тялото се отпуска по-лесно и качеството на съня се подобрява. Хората, които спортуват, се нуждаят от поне 7 часа сън, за да се чувстват тонизирани. Сънят и качествената почивка са пряко свързани с постигането на фитнес целите и мотивацията. Доказано е, че изтощителните тренировки непосредствено преди заспиване могат да попречат на опитите за почивка. Причината е, че тялото е прекалено превъзбудено и има много енергия, което затруднява заспиването. Разбира се, всяка нова промяна се отразява на организма. В началото, когато започнете да практикувате сутрешна тренировка, вие ще се нуждаете от време, за да свикне с промените и режима на ставане. След известно време обаче спортът рано сутрин ще доведе до по-дълбок и качествен сън и ще улесни заспиването.

Спокойствие, докато тренирате

Когато посещавате спортната зала след работа, обикновено е по натоварена и това определено възпрепятства тренировката и намалява мотивацията. Сутрин тренировките ще бъдат много по-ползотворни и ефективни и вие ще се чувствате по-спокойни и фокусирани. Умората след дългия работен ден също може да окаже влияние върху вашите планове за спорт. Рано сутрин може да започнете деня с усмивка и много скоро да придобиете самочувствие за здраво и стегнато тяло.  Много често начинаещите спортуващи се притесняват, когато посетят фитнес залата. В ранните часове на деня обаче рядко ще имате компания във фитнеса.

За да се убедите в ползите от практикуване на сутрешна тренировка, препоръчваме ви да опитате. Поставете си ясна цел и определен период от време, в който да спортувате всяка сутрин. Превърнете тренировките в свое ежедневие и несъмнено ще откриете прекия път към здравето и позитивното настроение.

Последни публикации в блога

Спа център у дома – възможно ли е?

През последните седмици много от нас работят от дома и поради извънредната ситуация напълно ограничихме контактите си с външния свят. Забравихме за ежедневните срещи с колеги и приятели, спортните развлечения след работа и

  • балийски масаж, бали масаж, масаж бали

Eкзотичен балийски масаж: несравнима наслада за сетивата

Броени седмици остават до края на зимата. Вече сме готови да изпратим студеното време и да се впуснем към следващо голямо приключение. Несъмнено някой екзотичен индонезийски плаж ще бъде прекрасна дестинация за нашето

  • лимфната система, лимфна система, лимфа

Как да поддържаме здрава лимфната система

Грижите за здравето включват правилно хранене, редовно спортуване и здравословни навици, които ежедневно се следват. Понякога тялото ни изпраща сигнали, че има проблеми, а най-често те са свързани със защитни функции на организма.

Сбогувайте се с акнето

Акнето е едно от най-често срещаните заболявания на кожата, което засяга предимно младежи и тийнейджъри. Основната причина за проблема са хормоналните промени, които настъпват в организма. Под тяхно влияние мастните жлези увеличават своя

  • групови тренировки, групови занимания, групов спорт, групов фитнес, упражнения в група

Групови тренировки: какви са техните предимства

В днешно време има голямо разнообразие от спортни занимания, подходящи както за начинаещи, така и за напреднали. Те са отлично решение за отпускане на тялото и премахване на натрупаното през деня напрежение. Въпреки

Масаж с вулканични камъни: нежна грижа за тялото

Тънкостите на масажното изкуство се усвояват в продължение на хилядолетия. Една от най-древните процедури, практикувана за затопляне на цялото тяло и отпускане на мускулите, се нарича hot stone massage или в превод от