Как да се справим със задържането на вода в тялото

Home/este/Как да се справим със задържането на вода в тялото

Как да се справим със задържането на вода в тялото

вода в тялото, задържане на вода в тялото

Водата е от съществено значение за здравето и доброто физическо състояние на всеки човек. Както знаем, организмът не може да функционира успешно без прием на вода, но често тялото не успява да се справи с излишните течности и това води до физически неразположения и влошено здравословно състояние. Подуването на корема, стъпалата и глезените, подпухналото лице, промяната на телесното тегло и образуването на целулит са само част от признаците, които подсказват за задържането на вода в тялото. В допълнение тези проблеми могат да се задълбочат от хормонални изменения и нарушения в естествения ритъм на живот.

Един признак за задържането на вода в тялото е когато се стремим да се храним правилно, но не сваляме излишните килограми. Обикновено основни причини за задържането на вода са заседналият начин на живот, недостатъчната физическа активност и неправилно балансираната диета. Съществуват няколко основни принципа, чието спазване подпомага отделянето на излишните течности от тялото, което от своя страна води до по-добро здраве и външен вид. Предлагаме ви да изпробвате нашите съвети, за да се уверите.

сол, консумация на сол, вода в тялото

Намалете консумацията на сол

Най-лесната стъпка за премахване на вода в тялото е ограничаване на консумацията на сол. Когато основно се консумират храни, богати на натрий, се задържа голямо количество вода в организма, защото тялото трябва да поддържа баланса на натрий и вода, за да функционира правилно. Затова най-ефективният начин да се справите с този проблем е като намалите солта или дори напълно да я изключите от своето меню. Обикновено това е доста трудно, защото тя присъства в голямо количество в повечето преработени храни. Въпреки това всички плодове и зеленчуци, ядки и семена са с много ниско съдържание на натрий и са идеалният заместител на консервираните и замразените ястия. Ако сте в добро здраве, препоръчително е да консумирате около 2-3 грама сол на ден, което се равнява на една чаена лъжичка.

вода, прием на вода, вода в тялото, чаша вода

Приемайте повече вода

Противно на очакванията, трябва да се приема повече вода, за да може нивото на течности в организма да бъде балансирано. Водата е необходима за снабдяване на тялото с необходимите хранителни вещества, за постигане на енергия и сила. Когато то е дехидратирано, организмът започва да складира вода и съответно да задържа повече течности. Два литра вода на ден са напълно достатъчни, за да подобрите състоянието на кожата си и на целия организъм. Може да комбинирате със зелен чай без подсладители, за да се справите със задържането на течности в организма. Препоръчително е обаче да се избягват кофеиновите и газираните напитки в големи количества, както и алкохолът, когато е налице задържане на вода в тялото.

упражнения, фитнес, вода в тялото

Правете повече упражнения

Физическата активност стимулира кръвообращението и предотвратява задържането на вода в организма. Продължителното обездвижване е предпоставка за подуване и отоци в тялото. Добавянето на кратка тренировка към ежедневния план за деня ще ви помогне да изхвърлите по естествен начин излишното количество вода. Ходенето пеш, изкачването и слизането по стълби вместо с асансьор, както и сутрешната загрявка ще редуцират натрупаните излишни течности особено в долните крайници. Когато работите по 8 часа на ден, не е достатъчно да се раздвижвате само в обедната почивка. Разпределете времето, прекарано в изправено, седнало и легнало положение, и го планирайте така, че да имате време и за кратка физическа активност.

Наблегнете на протеиновите храни

Протеините подпомагат осъществяването на двигателната функция и насърчават тялото да премахва всички токсини и излишни течности. Затова е препоръчително да добавяте протеин към основното или междинното хранене. Когато има недостиг на белтъчини в тялото, обикновено се наблюдава подуване и особено характерно задържане на вода в областта на корема. Ако спазвате диета, обърнете сериозно внимание на протеиновия прием. Храните, богати на белтъчини, са яйцата, домашното месо, всякакъв вид риба и бобовите култури. Имайте предвид също, че когато тренирате у дома, трябва да сте приели необходимото количество хранителни вещества, в противен случай тялото ще прибегне до резервен вариант и ще използва протеин от мускулите. Този процес може да доведе до дехидратация и задържане на вода.

стрес, елиминиране на стрес, без стрес, дихателни упражнения, вода в тялото

Елиминирайте стреса

Негативните преживявания и емоции предизвикват някои нервни и хормонални реакции, вследствие на което надбъбречните жлези започват да отделят хормоните адреналин и кортизол. Повишеното количество на кортизол в тялото обаче увеличава задържането на вода в тялото и може да причини подпухналост на лицето и увеличаване на теглото. С практикуването на дихателни техники и йога упражнения в домашни условия бихте могли да регулирате стреса и да отпускате ежедневното своето тяло.

Балансираната диета, упражненията и приемът на много вода ще подпомогнат процеса на премахване на излишните течности от тялото. Но това е само едно временно решение на проблема. За дългосрочен ефект ви съветваме да въведете и някои здравословни промени в начина си на живот, за да премахнете токсините и да се радвате на силен и здрав организъм.

Последни публикации в блога

6 навика, от които не трябва се отказвате след края на пандемията

През последните месеци ежедневието ни напълно се промени, а заедно с него и нашите хигиенни, козметични и хранителни навици. Социалната изолация заради пандемията ни принуди да започнем разкрасителни процедури у дома, да превърнем

Este Fitness & Spa възстановява дейността си

Уважаеми клиенти, Радваме се да Ви съобщим, че “Este Fitness & SPA” възстановява дейността си от 19.05.2020 г. при строги мерки за безопасност. Уверяваме, че ще бъдат спазени всички разпоредби на Министерство на

  • настроението, настроението у дома, настроение

6 начина да подобрите настроението си, докато сте у дома

В ситуацията на извънредно положение и несигурност е напълно естествено нивото на стрес да се повиши. Ежедневният ни ритъм на живот драстично се променя. Вече работим предимно от вкъщи, ограничаваме напълно социалните си

  • детоксикация, детокс, какво е детоксикация, detox

Детоксикация през пролетта в няколко лесни стъпки

Пролетта е сезонът, през който природата се събужда и възвръща своите сили. Това е и най-подходящото време да пречистим тялото си от натрупаните през зимата токсини и мазнини, както и да възвърнем баланса

  • форма, добра форма, фитнес, вкъщи

Как да поддържаме форма, докато сме у дома

Изминава и поредният ден, в който сме затворени у дома. Обичайно прекарваме времето си в леглото, на дивана или на бюрото пред компютъра. Движим се все по-малко и това води до отпадналост, липса

Спа център у дома – възможно ли е?

През последните седмици много от нас работят от дома и поради извънредната ситуация напълно ограничихме контактите си с външния свят. Забравихме за ежедневните срещи с колеги и приятели, спортните развлечения след работа и