Как да се справите с мускулна треска след интензивна тренировка

Home/este/Как да се справите с мускулна треска след интензивна тренировка

Как да се справите с мускулна треска след интензивна тренировка

мускулна треска

След интензивна физическа активност вероятно поне веднъж сте са изпитвали чувството на болка и дискомфорт в тялото, познато като мускулна треска. Всъщност от болки в тялото след тренировка не са застраховани дори трениращите, които редовно посещават фитнес залата. Обикновено мускулна треска се появява, след като дълго време човек не е спортувал или при започване на нов тренировъчен режим и промяна в практикуваните досега упражнения.

В повечето случаи неразположението и болките в тялото продължават няколко дни, но те са напълно достатъчни, за да провалят планираните тренировки в залата. Въпреки че специалистите все още имат разногласия по темата как се появява мускулната треска, предполага се, че острата болка се дължи на много малки разкъсвания на мускулните влакна, предизвикани от силно натоварване на мускулите и мускулните групи. Най-често мускулите, които трениращите претоварват, са тези на бедрата, прасците, гърдите и корема. Мускулна треска е неприятно усещане, което невинаги можем да избегнем, но пък можем да се научим как да се справим по-бързо с него, за да не пропускаме дните за спорт. Ето и нашите съвети как да се възстановите по-бързо.

мускулна треска, упражнения

Раздвижване на цялото тяло

Първата реакция на тялото при появата на мускулна треска е да се ограничи движението. Това временно помага за намаляване на болката, но същевременно удължава и периода, през който ще чувствате неразположение в тялото. За да възстановите възпалените мускули, е препоръчително да практикувате стречинг упражнения за раздвижване на тялото и стимулиране на кръвообращението. Статичните стречинг упражнения служат за нормализиране на сърдечната дейност, успокояват дишането и мускулатурата.

Бъдете внимателни с интензитета на разтягане и ако почувствате силна болка в мускулите, преустановете упражненията. Важно е да си припомняте, че правилната загрявка подобрява работата на ставите, повишава тяхната активност и служи за укрепване на сухожилията. Затова не се подлагайте на интензивни натоварвания, без да сте загрели предварително.

Хидромасаж в джакузито

Хидротерапията е чудесен начин за отпускане на мускулите и изключително важен етап от тяхното възстановяване. За много спортисти ползването на джакузи или хидромасажна вана се превръща в неразделна част от ежедневните ритуали след тренировка. Основните ползи от хидромасаж са предотвратяване образуването на млечна киселина в мускулите,  облекчаване на болките в тялото и лекуване на възпаления и травми.  Освен това водният масаж значително отпуска мускулите и намалява умората в тялото. Същевременно топлата вода подобрява кръвообращението и така подпомага достигането на повече кислород и полезни вещества до натоварените мускулни влакна.

масаж на цяло тяло, масаж софия, масаж против мускулна треска, мускулна треска

Отпускащ масаж за цялото тяло

Масажът е един от най-добрите и сигурни начини да отпуснете тялото, мускулатурата и нервната система. Според специалисти прилагането на масаж след тренировка ускорява почти двойно времето за възстановяване на тялото, защото се подобрява еластичността на тъканите и се отпуска цялото тяло, включително натоварените мускулни групи. В зависимост от областта, която най-силно е засегната, и болката, която изпитвате, професионалните терапевти ще изберат за вас най-подходящата масажна процедура. Обикновено за намаляване на болката при мускулна треска се използват дълбокотъканни техники и стречинг упражнения, които премахват общата скованост и помагат при разкъсванията на мускулни влакна.

Контрастен душ

Топлата вода и добре затоплените помещения значително помагат да се справим с възникналата мускулна треска. Но в случаите, когато усетите напрежение и болка в тялото непосредствено след тренировка, е препоръчително да се подложите на предизвикателството наречено контрастен душ. Вероятно в самото начало усещането от резкия преход между топла и студена вода ще ви се стори неприятно, но това е  доказан метод за подобряване на циркулацията на кръвта и движението на лимфата. Контрастните душове помагат за намаляването на мускулната треска след тренировка, тъй като подпомагат изчистването на млечната киселина от мускулите. Тази терапия е ефективна също и при лекуването на травми и разтегнати сухожилия.

спа център, хамам, турска баня, мускулна треска

Посещение в в спа центъра

Какво по-приятно от пълно отпускане на тялото и ума след серия от релаксиращи процедури в спа центъра. Ако изпитвате болка в мускулите вследствие на интензивна тренировка, използвайте следващия ден за разтоварване в спа центъра. Горещият въздух в сауната и парната баня ще ви помогне да се отпуснете и да се чувствате по-отпочинали. Разбира се, посещението в спа центъра е само временно решение на проблема, което ще намали болката и продължителността на мускулната треска, но пък напълно си заслужава да се отдадете на това отпускащо изживяване.

Появата на мускулна треска не е повод да се затворите у дома и да усещате болка и умора дни наред. Винаги можете да опитвате различни начини за облекчаване на напрежението в мускулите, така че по-бързо да се върнете към обичайния си тренировъчен план.

Последни публикации в блога

  • близките

Как да зарадвате близките си през най-вълшебните дни от годината

Месец декември винаги минава неусетно, защото сме в трепетно очакваме на най-прекрасните дни от годината. Коледните светлини блестят навсякъде, вече планираме къде ще прекараме празниците и се вълнуваме от срещите с най-близките. Въпреки

  • корем, корема, мастните натрупвания, мастни натрупвания

5 лесни начина да се справите с мастните натрупвания в областта на корема

Начинът на живот оказва сериозно влияние върху нашето физическо и психическо състояние. Онези от вас, които редовно тренират, знаят колко трудно е да се премахнат мастните натрупвания, които засягат особено лесно областта на

  • тонуса, здравето и тонуса, у дома, вкъщи тонуса

Как да подобрите здравето и тонуса си, докато сте у дома

В последните седмици прекарваме по-голямата част от деня у дома, съчетавайки работните задължения с грижите към семейството. Това определено се превръща в голямо предизвикателство както за емоционалното, така и за физическото състояние на

  • кожата на лицето

Какви грижи да полагате за кожата на лицето в условия на епидемия

Кожата на лицето изисква непрекъснати грижи през цялата година, за да бъде здрава, мека и сияйна. Несъмнено смяната на сезоните и по-конкретно рязкото захлаждане на времето веднага се отразявя върху нейната свежест и

Намалете умората и стреса с 5 масажни процедури

Ежедневието ни е изпълнено с много предизвикателства, с които трябва да се справим. Като започнем от динамичните сутрини и интензивния трафик, в който обикновено попадаме и продължим със задачите на работното място, задълженията

  • мускулна треска

Как да се справите с мускулна треска след интензивна тренировка

След интензивна физическа активност вероятно поне веднъж сте са изпитвали чувството на болка и дискомфорт в тялото, познато като мускулна треска. Всъщност от болки в тялото след тренировка не са застраховани дори трениращите,