Ледена свежест в шоков басейн

Home/este/Ледена свежест в шоков басейн

Ледена свежест в шоков басейн

шоков басейн. леден басейн, шоковия басейн, студен басейн, спа

Спа процедурите са истинско блаженство за ума и тялото. Те са нашият идеален помощник в борбата със стреса и напрежението и ни пренасят в света на удоволствието и насладата. Луксозните спа комплекси предлагат богата палитра от ритуали, масажи и терапии, свързани със здравето и красотата. Процедурите в хамама, масажите със затоплени етерични масла или вулканични камъни са сред най-предпочитаните, особено през студените есенни и зимни месеци.

След термотерапия е изключително подходящо да се извърши процедура по охлаждане на тялото, а какво по-подходящо място за това от шоков басейн. Температурата на водата в него обикновено е от 5 до 10 градуса. Тя действа благоприятно на организма, повишава физическия тонус и енергия и подобрява кръвообръщението.

Студените басейни се появяват за пръв път по времето на римляните. Те са били наясно с ползите за здравето от рязката смяна на температурата и се наслаждавали на удоволствието да преминават от затопленото помещение с гореща вода към ледения басейн. В днешно време много от нас отказват да „експериментират“ с шоков басейн, защото не са наясно със стимулиращото му въздействие върху организма.

Време е да научите кои са ползите от къпането в студената вода и смело да се потопите в ледения басейн след края на поредната термопроцедура.

Облекчение за тялото след интензивна тренировка

Най-бързият начин за отпускане на мускулите след активно натоварване е чрез процедура в шоков басейн, или т.нар. студовата терапия. Чрез нея се регенерират костите, сухожилията и нервите и се подобрява здравословното състояние на трениращия. В определени случаи стресът може да бъде полезен и шоковият басейн е доказателство за това твърдение. С потапянето в студената вода на шоковия басейн тялото е подложено на доза стрес, но само след няколко процедури човек става по-издръжлив и организмът му – по-устойчив на различни атмосферни влияния. Концентрацията и ефективността му също се подобряват. Преди спортуващите да се потопят в студената вода, е препоръчително да затоплят мускулите си. Ниската температура на водата ускорява метаболизма и при редовно ползване на шоковия басейн имунната система се засилва и тялото става по-здраво и стегнато. Студената вода като цяло подпомага закаляването на тялото и предпазва организма от болести.

Повишаване на тонуса

Процедура в шоков басейн значително повишава нашето настроение и ни кара да се чувстваме заредени с енергия и нови сили. В същото време се подобрява циркулацията на кръвта, което помага да се поддържа нормално кръвно налягане. Студената вода е добър регулатор на телесната температура, а каляващите бани стимулират метаболизма, помагайки изгарянето на калории. Къпането във вода с по-ниска температура подобрява дишането и функцията на белите дробове и съответно води до насищане на органите с допълнително количество кислород. Експертите препоръчват терапията в шоковия басейн, защото тя има полезен ефект върху кожата и възвръща нейната еластичност и здравина. Процедурата стимулира също така и част от мозъка, свързана с емоциите, като намалява депресивните състояния.

шоков басейн, тонус, студен басейн, леден басейн, спа процедура, спа център

Продължителност и честота на процедурата в шоков басейн

До тук разгледахме ползите за организма от шоковия басейн. За онези от вас, на които им предстои да изпробват процедурата за пръв път, е важно да следват препоръките на спа терапевтите. Влизането в басейна не бива да бъде бързо и рязко, защото температурният шок може да предизвика нарушения на сърдечния ритъм. Гмуркане също не е препоръчително. Докато тялото ви все още е загрято от топлите процедури, бавно пристъпвайте в басейна. Потопете краката си за около 60 секунди, за да може тялото да свикне с ниската температура. След това задръжте за кратко дъха си и влезте смело навътре. Оптималната продължителност на престоя зависи от степента на тренираност на всеки човек и състоянието му в момента на влизане. При възрастни се препоръчва студовата процедура да продължи от 1 до 3 минути. За хората с наднормено или поднормено тегло се препоръчва престой от 30 секунди във водата. Както при всички контрастни процедури, и при студовата терапия времетраенето се увеличава с нарастване на честотата на процедурите.

И накрая запомнете – преди да изпробвате удоволствието от шоков басейн, задължително се консултирайте с професионален терапевт. Така ще бъдете сигурни, че процедурата е подходяща за вас. Este Fitness & Spa предлага на своите клиенти възможността да се потопят в изискана и уютна обстановка и да се насладят на разнообразие от спа ритуали и процедури. Една от тези процедури е шоковият басейн, където можете да изпитате свежестта на контраста и да усетите ползите за здравето, които той носи.

Последни публикации в блога

  • главоболието

Как да преборите главоболието по естествен начин

Забързаният начин на живот е една от основните причини за появата на здравословни проблеми. През есента ежедневните задачи неминуемо се увеличават. Независимо дали работим от офиса или вкъщи, ние прекарваме почти 8 часа

  • ефективността на тренировките, фитнес

5 възможни пречки за ефективността на тренировките в залата

Редовните тренировки в спортната зала оформят стройно и стегнато тяло и заедно с това носят и редица ползи за организма. Както знаете, сред тях попадат по-добрата концентрация, намаляване на стреса, освобождаване на напрежението

  • функционална тренировка

3 основни фактора за качествена и функционална тренировка

Ежедневието ни е изпълнено с безброй предизвикателства. В забързания му ритъм понякога трудно намираме време да проведем функционална тренировка във фитнес залата,  особено ако е пълно със спортуващи и се налага да се

Шиацу масаж – от древно японско изкуство до енергизираща спа терапия

През последните месеци обръщаме сериозно внимание на своето здраве и се стремим да повишим имунната си система и да стимулираме защитните сили на организма. Това включва също пълноценна почивка и ефективен начин да

  • тренировките през лятото

6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

Тренировките през лятото без съмнение са голямо предизвикателство. В сезона на дългите почивки и безгрижните дни отделяме все по-малко време за спортни занимания. Една от причините са високите температури навън, които оказват сериозно