Как да подобрите здравето и тонуса си, докато сте у дома

Home/este/Как да подобрите здравето и тонуса си, докато сте у дома

Как да подобрите здравето и тонуса си, докато сте у дома

В последните седмици прекарваме по-голямата част от деня у дома, съчетавайки работните задължения с грижите към семейството. Това определено се превръща в голямо предизвикателство както за емоционалното, така и за физическото състояние на всеки човек. Динамичното ежедневие и неочакваните промени също са причина за безпокойство и напрежение, които трябва бързо да се овладеят, за да не попречат на тонуса и настроението. Колкото и да ни се иска да се откъснем от темите за вируси и да се радваме на предстоящите празници, ситуацията налага да ограничим част от любимите си занимания и забавления и да се въоръжим с търпение и позитивни мисли. Независимо че прекарваме цял ден у дома, все пак е възможно да повишим тонуса си и да постигнем емоционално равновесие. Ето как.

Бъдете активни през деня

Ако движението ви се ограничава до преместване от бюрото на дивана и чести посещения в кухнята, значи определено имате нужда от повече активности през деня. Използвайте слънчевите часове, за да излезете на кратка разходка в квартала или близката градинка. Избирайте придвижване по стълбите вместо с асансьор, за да се раздвижвате повече. Ако пък работното ви място, което продължавате да посещавате, е в близост до дома ви, старайте се да ходите по-често пеш, отколкото да използвате личния си автомобил или градския транспорт. Така ще се чувствате заредени с енергия, ще повишите тонуса си и вечер ще заспивате по-лесно.

За да сте достатъчно активни през деня, определено ви препоръчваме да не спирате да тренирате. Дори в периода, когато спортните зали са затворени, вие можете да се възползвате от възможността да спортувате в домашни условия. Онлайн тренировките ще ви помогнат да поддържате тонус и добра форма.

Хранете се балансирано

Колкото повече време прекарвате у дома, толкова по-разнообразно и вкусно меню бихте могли да приготвяте. Храните без наситени мазнини ще ви помогнат да се чувствате по-леко и да имате енергия за повече дейности. За разлика от тях, храните със съдържание на химикали и консерванти карат тялото да чувства отпадналост и умора, защото в тях не се съдържат полезни хранителни вещества, които организмът да усвои.

Със застудяването на времето ароматният билков чай чудесно може да допълва вашата здравословна закуска и да замести кафето. Цитрусовите плодове пък са богати на витамин С, който помага за засилване на имунната система и подобряване на здравословното състояние. Ако в продължение на седмица си приготвяте прясно изцеден сок от плодове, определено ще се чувствате тонизирани и ще усещате прилив на енергия, бодрост и подобряване на тонуса.

Приемайте повече витамин D от слънцето

Имунната система се нуждае от витамин D, за да изпълнява функциите си правилно. Да подобрите защитните сили на организма, е много важно точно в този момент. Причината е, че освен усложнената ситуация с коронавируса, ние се намираме и в есенно-зимния период, в който традиционно се сблъскваме с грипните инфекции. Когато сме затворени у дома, е много трудно да позволим на кожата си да се докосне до слънчевите лъчи, затова трябва да си поставим за цел поне 10 минути на ден да отделяме за кратък релакс под слънцето – било то на терасата у дома или на пейката пред жилището. Така ще позволим на тялото да синтезира достатъчно количество витамин D, необходим за добър имунитет.

Отделете повече време за сън и почивка

Както знаете, когато изразходваме по-малко енергия през деня, се уморяваме по-малко и съответно заспиваме по-трудно. Ежедневието на повечето хора много се промени и това налага да се съчетават едновременно грижите за дома и работните задачи. Тъй като често няма разграничение между личното и работното пространство, стресът надделява през деня. Затова е нормално, ако имате проблеми със заспиването или често се събуждате през нощта. В такива случаи променете някои от вечерните си ритуали. Изключете телевизора и оставете телефона далеч от вас поне 1 час преди лягане. Използвайте времето за приятни разговори със семейството или за любимо четиво. Изпивайте и по една чаша чай или топло мляко, за да загреете тялото преди лягане и да се приготвите за пълноценна почивка и повишаване на тонуса.

 

медитация у дома, медитация вкъщи, медитиране, тонуса, тонуса с медитация, здравето и тонуса чрез медитация

Отдайте се на медитация у дома

Има много и различни методи, с които да освободите ума от негативните мисли и да разтоварите тялото от натрупаното напрежение. Те включват йога практика, която да опитате в домашни условия, ароматерапия, стречинг упражнения и други техники, които ще ви карат да се отпуснете и да повишите тонуса си. Когато сте натрупали негативни емоции, е важно да освободите ума си и да се отдадете на релакс. Не забравяйте да споделяте приятните занимания и с останалата част от семейството или с близък приятел. Медитацията ще ви помогне да се откъснете за кратко от ежедневието и да се почувствате заредени с нови сили.

У дома е лесно да загубите представа за времето. Обзети от рутината и непрекъснатите промени е напълно естествено да загубите тонуса и ведрото си настроение. Затова ви предлагаме няколко начина, с които да се почувствате по-активни и бодри. Не е необходимо да използвате всяко едно от тях. Изберете тези, които ви помагат и ви доставят удоволствие.

Последни публикации в блога

  • тенденции

Тенденции в грижите за красотата, които ще бъдат водещи през 2021 година

Всяка година минава под знака на различни тенденции – било то в модата, храненето, или грижите за кожата и безупречния външен вид. Понякога се разграничаваме от „модерното“ и създаваме свои индивидуални ритуали за

Как по-бързо да се възстановим след боледуване

Зимата е сезонът, през който върлуват най-много вируси и със сигурност на всеки от вас се е случвало да почувства неразположение през най-студените дни от година. Понякога настинката преминава бързо и в лека

  • близките

Как да зарадвате близките си през най-вълшебните дни от годината

Месец декември винаги минава неусетно, защото сме в трепетно очакваме на най-прекрасните дни от годината. Коледните светлини блестят навсякъде, вече планираме къде ще прекараме празниците и се вълнуваме от срещите с най-близките. Въпреки

  • корем, корема, мастните натрупвания, мастни натрупвания

5 лесни начина да се справите с мастните натрупвания в областта на корема

Начинът на живот оказва сериозно влияние върху нашето физическо и психическо състояние. Онези от вас, които редовно тренират, знаят колко трудно е да се премахнат мастните натрупвания, които засягат особено лесно областта на

  • тонуса, здравето и тонуса, у дома, вкъщи тонуса

Как да подобрите здравето и тонуса си, докато сте у дома

В последните седмици прекарваме по-голямата част от деня у дома, съчетавайки работните задължения с грижите към семейството. Това определено се превръща в голямо предизвикателство както за емоционалното, така и за физическото състояние на