Съвети как да избегнете наранявания по време на спорт

Home/este/Съвети как да избегнете наранявания по време на спорт

Съвети как да избегнете наранявания по време на спорт

нараняване, наранявания, наранявания при спорт, спортни наранявания и травми, съвети

Поддържането на добра физическа форма изисква да се спазват някои основни правила с цел избягване на наранявания. Това най-често се случва при начинаещи спортисти или след дълго отсъствие от спортната зала. Всеки трениращ отлично познава своето тяло и в какво здравословно състояние се намира. Затова не трябва да се натоварваме докато спортуваме, защото така рискуваме да отложи тренировките за следващите дни или дори месеци.

Днес сме ви подготвили няколко съвети, към които можете да се придържате, за да намалите риска от получаване на травми, контузии и наранявания по време на спорт и същевременно да се наслаждавате на всяка тренировка в спортната зала.

Много често спортуващите не могат да изберат най-подходящото облекло. Причината е, че за почти всеки спорт има специфики в начина на обличане, които е препоръчително да се спазват. При тренировките, в които се използват предимно горната част от тялото, е препоръчително да се обличат тениски или къси потници. Стегнатите клинове са предпочитани от хората, които се занимават с колоездене или джогинг.

Тренирайте с помощта на фитнес инструктор

Инструкторът в спортната зала има задачата да ви съдейства с изготвянето на подходяща тренировъчна програма спрямо индивидуалните ви спортни цели. Но освен това той непрекъснато следи за качественото изпълнение на различните серии с упражнения. Затова, ако не сте сигурни в ефективността на своята тренировка, по-добре се обърнете към специалист преди да сте се наранили.

Инструкторът още има за цел да ви насочи в каква последователност да протече вашето спортно занимание. Така ще бъдете сигурни, че тялото ви няма да се изтощи още в началото и рискът от контузии ще бъде намален. В спортната зала на нашия спа комплекс можете да се възползвате от услугите на професионален инструктор. Нашите специалисти с готовност ще откликнат на всички ваши въпроси и са на разположение, винаги когато имате нужда.

Загрявка преди всяка тренировка

Основната цел на загрявката е тялото да се подготви за натоварването, което му предстои и да се раздвижи добре, така че да се избегнат наранявания. Познатите стречинг упражнения стимулират притока на кръв и кислород до мускулите и успокояват мускулатурата. Спомнете си, че дори професионалните спортисти не пропускат загрявката преди спорт, за да предотвратят мускулни схващания. и наранявания

Важно е да знаете, че ако не отделите достатъчно време за разгрявка, тялото няма да може да се отпусне и ефективността на тренировката ще бъде намалена. Препоръчително е да се раздвижвате поне по 15 минути преди спорт, така че да избегнете контузии.

Тренирайте умерено

Много спортуващи са на мнение, че ако тренират дълго и по-интензивно, само за няколко седмици ще оформят фигурата си. Всъщност резултатът от тренировките идва постепенно и не може да се случи за кратък период от време, дори при регулярна динамична тренировка.

Претоварването от спорт обаче може да доведе до сериозни травми и наранявания, които ще ви откъснат от залата за дълго време. Освен това, ако не тренирате умерено, рискувате да получите и мускулна треска, която също създава едно доста неприятно усещане и болки в тялото.

Темпото на тренировката винаги трябва да определяте спрямо възможностите си. Не подражавайте на спортуващите около вас във фитнеса и не прекалявайте с упражненията. Винаги започвайте с по-лесни тренировки и с времето увеличавайте натоварването, за да избегнете травми.

Приемайте протеинови добавки преди спорт

Тренировките на празен стомах не водят до постигане на ефективни резултати. Затова преди спорт се препоръчва да се приемат полезни хранителни вещества под формата на протеинови добавки. Така организмът получава необходимата сила и енергия, а спортуващите са по-фокусирани върху своята тренировка.

Недостигът на полезните белтъчини в тялото може да доведе до отслабване на костите, което пък от друга страна, е предпоставка за по-лесни наранявания по време на спорт и по-бавно възстановяване след това.

 

Изберете подходяща тренировъчна зала

Случвало ли ви се е да спортувате в помещение с лоша вентилация? Или залата за тренировки да не е добре оборудвана? Всички тези фактори влияят както на качеството на тренировката, така и на успешното изпълнение на всички серии с упражнения. Este Fitness & Spa e един от малкото комплекси в България, които предлагат модерно оборудван  и просторен фитнес център. С площ от 300 кв. метра, фитнесът заема самостоятелен етаж от комплекса, достъпен и за хора с увреждания. Пространството е разделено на отделно зони, а модерните и иновативни уреди от серията ARTIS на Technogym помагат да провеждате всяка тренировки, без да се притеснявате от травми или наранявания.

Всички изброени съвети дотук не са за подценяване, защото здравето е на първо място и винаги трябва да се грижим за комфорта на тялото си. Поддържането на стройна фигура е голямо предизвикателство, но когато се научим как да избягваме контузии и наранявания, всяка тренировка се превръща в удоволствие.

Последни публикации в блога

  • грешки при тренировки

Най-честите грешки при тренировки в залата

Темата за здравословния начин на живот продължава да бъде сред най-актуалните днес. Основна роля в нея заема спортът и редовните тренировки в залата. Много често в стремежа си да тренираме повече и да

  • красива и гладка кожа

Радвайте се на красива и гладка кожа с малки усилия

Всички знаем колко много усилия отнемат грижите за красотата. Ежедневните терапии, изборът на подходящи козметични продукти, ритуалите за поддържане на добър външен вид на кожата са малка част от рутинните бюти занимания, които

  • спа процедури, имунитет

Кои спа процедури могат да повишат имунната ви защита

Сред най-актуалните теми в разгара на зимата безспорно попадат съветите за повишаване на имунитета и защитните сили на организма. Всички отлично знаем, че до голяма степен поддържането на добро здраве зависи от храната,

  • залата, как да разнообразим тренировките, фитнес тренировки, фитнес залата

Идеи как да разнообразите тренировките в залата

Наближава краят на годината или периодът на равносметка за постигнатите цели и задачи. За мнозина поддържането на стройна фигура се е превърнало в част от ежедневната рутина. За да остане така и през

Зимен релакс и спа почивка – мечтаният подарък за празниците

Всяка година с нетърпение очакваме коледните и новогодишни празници. Това е времето, в което се виждаме със семейството и близките хора и се наслаждаваме на любимите си занимания. Покрай цялата празнична еуфория обаче, обикновено

  • тревожността

Как да преодолеете тревожността в най-динамичния период от годината

През есента ставаме по-раздразнителни и настроенията ни се сменят непрекъснато. Причината е, че със застудяването на времето и недостига на достатъчно слънчеви лъчи чувстваме повече умора и сънливост. Освен това се наслаждаваме по-малко

This site is registered on wpml.org as a development site.