6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

Home/este/6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

тренировките през лятото, тренировки през лятото, правила

Тренировките през лятото без съмнение са голямо предизвикателство. В сезона на дългите почивки и безгрижните дни отделяме все по-малко време за спортни занимания. Една от причините са високите температури навън, които оказват сериозно влияние върху нашето физическо състояние и чувството за умора и отпадналост. Въпреки това атмосферните условия не бива да служат за оправдание да спрем да поддържаме форма. Повечето спортни зали предлагат отлични условия за тренировки  през лятото, така че да се чувстваме удобно и приятно, докато спортуваме.

Независимо дали сте избрали да карате колело в близкия парк, да тичате на пътеката във фитнеса или да плувате в басейна, не бива да забравяте да се грижите за своето тяло и емоционален комфорт през най-горещите месеци от годината. За да запазите тонуса си и да се радвате на пълноценни тренировки, следвайте нашите съвети за ефективна и приятна физическа активност през лятото.

Стартирайте тренировките през лятото по-рано сутрин

Какво по-приятно от интензивна сутрешна тренировка преди работа, а защо не и преди плаж. Когато спортувате сутрин, вие печелите повече свободно време в края на деня, което да отделите за разходки с приятели или за разпускаща вечеря навън. Освен това, когато отлагате тренировката за по-късните часове на деня, температурите навън се покачват и така излагате тялото си на риск от прегряване. Сутрин по-лесно се изгарят мазнини, защото метаболизмът се засилва и токсините се изхвърлят от тялото. Физическата активност в ранните часове на деня подобрява умствената дейност, защото стимулира кръвообращението и активизира дейността на ключови хормони в организма. Тренировките през лятото късно вечер също могат да се практикуват, но трябва да сте наясно, че организмът ви няма да разполага с достатъчно време за възстановяване, а почивката през нощта няма да бъде толкова пълноценна.

Избягвайте да носите прилепнали по тялото дрехи

През най-горещите летни месеци залагайте на леки и свободни облекла, докато извършвате тренировките през лятото. Както знаете, комфортът по време на спорт създава допълнителна мотивация и е важна предпоставка за постигане на по-добри резултати. През лятото тялото противодейства на горещината, като отделя по-голямо количество пот, а по-свободните дрехи и леките материи позволяват по-бързото охлаждане на организма. Освен това облеклото не бива да затруднява правилното изпълнение на движенията в спортната зала, затова е важно дрехите да са съобразени с вида и интензивността на тренировките през лятото. Ако се колебаете какво фитнес облекло да изберете, посетете спа магазина в спа център Este Fitness & Spa. Там ще откриете богато разнообразие от модели на бранда Bodyism. Световноизвестната марка е изцяло ориентирана към здравословния начин на живот и правилните тренировки и предлага качествени спортни облекла, които съчетават удобство, свобода и стил.

минерали, протеини, плодове, тренировките през лятото

Наблегнете на приема на минерали и протеини

Когато тренираме през лятото, обикновено губим голямо количество минерали и протеини, които са изключително ценни за правилното възстановяване на организма. Затова е важно да се възползваме от изобилието от сезонни плодове и зеленчуци през най-горещия период от годината. Те значително подобряват тонуса на тялото и снабдяват организма с ценни хранителни вещества. Приливът на енергия след тяхната консумация несъмнено повишава качеството на тренировките и подпомага постигането на по-добри резултати във фитнес залата. Ако се почувствате отпаднали по време на спорт или изпитвате нужда от прием на хранителни вещества, можете да се консултирате с фитнес инструктор, който да ви препоръча какви протеини да приемате. Важно е да знаете, че когато организмът изпитва липса на конкретни вещества, той започва да използва протеин от мускулите, а това води до забавяне на метаболизма и загуба на мускулна маса. Затова по време и след приключване на тренировките през ляото не забравяйте да консумирате храна или напитка, която да е богата на протеини.

Поддържайте организма хидратиран

Преди да излезете от дома си, задължително изпивайте поне една чаша вода и винаги носете бутилка с вода със себе си. Дори да не изпитвате жажда по време на тренировка, е препоръчително да хидратирате организма си на всеки 15-20 минути, за да имате сила и енергия да спортувате. Когато не приемате достатъчно количество вода, кръвоносните съдове се свиват и общото здравословно състояние на организма започва се влошава. Дехидратирането по време на тренировките през лятото може да доведе и до чувство на отпадналост, замаяност или дискомфорт, които са особено опасни, когато тренирате навън. От друга страна, редовният прием на вода подпомага дейността на органите и допринася за доставянето на клетките на жизненоважни хранителни вещества, минерали и витамини.

Избирайте правилните места за тренировка

Ако сте решили да спортувате навън, е добре да съобразите тренировката си с околната температура. Всички сме наясно, че спортуването в жегите може да бъде опасно за организма. Затова избирайте само сенчести места, където да се чувствате комфортно, без да сте изложени на прякото въздействие на слънцето. Плажовете са особено подходящо място за тренировките през лятото, защото пясъкът затруднява движението и изисква повече усилия от спортуващия, което подпомага по-бързото и лесно оформяне на мускулите. Разбира се, ако температурите са много високи, е по-добре да се ориентирате към тренировка във фитнес залата. Упражненията на закрито са препоръчителни и за спортуващите, които имат здравословни проблеми или са с високо кръвно налягане.

Насочете се към най-подходящия летен спорт

Без съмнение, на първо място това е плуването. Независимо дали ще отидете до плувния басейн или плажа, вие ще тренирате и едновременно ще се разхлаждате и забавлявате във водата. Плуването развива всички мускулни групи, помага за бързото топене на мазнините, намалява ханша и оформя стегнат и плосък корем. Всички тези предимства го превръщат в един от най-предпочитаните комплексни спортове, особено през горещите месеци. За добра физическа форма, тонус и енергия през лятото се препоръчва също карането на колело всеки ден. Това е страхотна тренировка за цялото тяло, защото подобрява метаболизма, подпомага сърдечната дейност и регулира теглото. За почиващите на морето е препоръчителен плажният волейбол, тъй като подобрява еластичността на мускулите и развива издръжливостта на тялото. Фитнес залите също са страхотно решение за ефективни тренировки. Обичайно през лятото там има по-малко спортуващи основно поради факта, че много хора ползват летните си отпуски, за да пътуват. Поради тази причина можете да изберете коя част от тялото да тренирате, без да се налага да чакате, за да ползвате даден уред. Освен това за ваше улеснение, можете да се консултирате с професионален инструктор и с негова помощ да спортувате ефективно и какви да са тренировките през лятото.

Лятото е най-подходящият сезон да разнообразите своите тренировки, защото топлото време предразполага към практикуването на различни по вид активности. Можете да редувате спорт на открито и закрито и дори да тренирате, когато сте на почивка в планината или на морето. С правилната мотивация и нагласа ще се възползвате максимално пълноценно от всички възможности за физическа активност, които лятото предлага.

Последни публикации в блога

  • ефективността на тренировките, фитнес

5 възможни пречки за ефективността на тренировките в залата

Редовните тренировки в спортната зала оформят стройно и стегнато тяло и заедно с това носят и редица ползи за организма. Както знаете, сред тях попадат по-добрата концентрация, намаляване на стреса, освобождаване на напрежението

  • функционална тренировка

3 основни фактора за качествена и функционална тренировка

Ежедневието ни е изпълнено с безброй предизвикателства. В забързания му ритъм понякога трудно намираме време да проведем функционална тренировка във фитнес залата,  особено ако е пълно със спортуващи и се налага да се

Шиацу масаж – от древно японско изкуство до енергизираща спа терапия

През последните месеци обръщаме сериозно внимание на своето здраве и се стремим да повишим имунната си система и да стимулираме защитните сили на организма. Това включва също пълноценна почивка и ефективен начин да

  • тренировките през лятото

6 важни правила, които да следвате при тренировките през лятото

Тренировките през лятото без съмнение са голямо предизвикателство. В сезона на дългите почивки и безгрижните дни отделяме все по-малко време за спортни занимания. Една от причините са високите температури навън, които оказват сериозно

5 начина да защитите кожата си през лятото

Топли слънчеви дни, дълги разходки по плажната ивица или в планината и повече релаксиращи моменти. Лятото вече е в разгара си и е време да му се насладим пълноценно. Колкото и да обичаме